16 april 2024, 09:17:51

Geluidsoverlast

Gestart door _Muppet_, 19 april 2010, 17:57:13

« vorige - volgende »

_Muppet_

Hallo,

Ik heb een valkje van 18 weken oud. Nu wonen wij in een
flat en maakt Muppet veel geluid. We kregen de woningbouw
aan de deur dat de buren last hadden van vogeloverlast.

Nu proberen we hem stiller te krijgen door te negeren
als hij schreeuwt en pas aandacht te geven als hij niet
meer schreeuwt maar het helpt nog net echt. Muppet
begint zondag morgen om half 8 al.

Wat kan ik hier het beste mee doen?

Kimm

jeetje wat een vervelend gedoe van de buren :-\
je kan er weinig aandoen, behalve het s'morgens zo donker mogelijk houden.
het blijft een vogel ;)
is hij s'middags niet rustig dan?

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

_Muppet_

Ja, we hadden een lichte doek erover maar nu doen
we een donkere erover heen. Hij maakt ook veel
lawaai als we weg gaan dus ook middags. Van mij
mag hij lekker lawaai maken maarja  ;) hij schijnt
ook nog een agressieve buurman te zijn volgens
de woningbouw dus heb hem liever niet aan de
deur  ;D

Kan een spiegeltje niet helpen?

2 valkjes

Hoi,

Naar mijn idee is de beste oplossing gewoon een vriendje of vriendinnetje erbij. Voor je valkje veel leuker. Nu heeft tie alleen jullie. Ik zou zelf denk ook gaan schreeuwen als mijn maatjes weggaan en ik alleen moest achterblijven.
Vaak hoor je dan dat ze minder tam worden. Mijn ervaring is dat dit reuze meevalt. Ik had eerst alleen Jimmy en toen Jimmy goed tam was is Puck bij hem komen wonen. Jimmy is gewoon tam gebleven en ook Puck wordt stukje bij beetje nog steeds wat tammer. En voel ik me ook niet meer schuldig dat ik hele dagen werk.
Oh, en over die buurman: Ik kan me wel een beetje voorstellen dat iemand het niet leuk vind om in de herrie van andermans vogel te zitten. ik weet namelijk uit eigen ervaring hoe hard een om aandacht krijsende valk kan schreeuwen ;)

Veel succes met Muppet!

Hermien

Eerlijk gezegd heb ik het idee dat jouw buurman een beetje overdrijft. Als jij je vogel gewoon binnen houdt zal hij er in de verte misschien best iets van horen, maar wat te denken van alle vogels buiten? Zelf heb ik een buurvrouw die mijn vogels ook af en toe hoort. Zij heeft daar absoluut geen probleem mee, omdat het niet van dichtbij klinkt. En als 's zomers de balkondeur openstaat hoort ze ze nog beter. Ook dat deert haar niet. Echt, zó erg kan het niet zijn dat je de woningbouwvereniging erop af moet sturen en bovendien vind ik persoonlijk dat buurman eerst wel eens even zèlf hierover had kunnen beginnen. Maar ja, jij zit er nu wel mee. Kun je de kooi misschien nog tegen een ándere muur plaatsen? Daarbij zit de tijd van het jaar nu ook even niet mee, in deze broedperiode gillen valkjes nou eenmaal vaker en harder. Dat gaat wel weer over, hoor.
Sterkte en ik hoop van harte dat buurman weer bijdraait.

                                      :-\   :-\   :-\   :-\

C@rl@

Hoi, ik wil hier ook even op reageren.
Het is nu steeds zo mooi weer dat ik de kamervoliere met 2 grasjes en 2 valkparkieten lekker naar buiten rijd.
Ze vinden het fijn en ik sproei ze ook lekker met lauw water uit de plantenspuit.
Maar.....ze staan nog geen 2 tellen buiten of de deur van de buren gaat meteen dicht, toeval?
Denk het niet want het gebeurt ieder keer en zodra mn vogeltjes weer binnen zijn gaat de deur weer open.
Wat moet ik hiermee?
Heb al 16 jaar last van hun kat die alles in mijn tuin doet, kattebak heeft ze niet eens, maar heb er nog nooit wat van gezegd.

Kimm

carla, niks mee doen. zolang zij niks zeggen heb jij geen probleem ;)
dus lekker je vogels naar buiten doen en als zij een probleem hebben, moeten ze het maar zeggen hoor.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

C@rl@

Dank je wel Kim voor je reactie, mn man zegt precies hetzelfde, maar ik vind het echt niet leuk.

Hermien

Hoi Carla,

Ik begrijp je gevoel wèl hoor! Het is heel vervelend om te moeten merken dat je buren de deur meteen dicht doen als jouw vogels naar buiten komen. Anderzijds is het de keuze van de buren en hoef jij je daar niets van aan te trekken.

Vandaag wordt het weer mooi weer, dus geniet er maar van!


Sanna

25 april 2010, 09:12:56 #9 Last Edit: 25 april 2010, 09:15:55 by Sanna
Citaat van: _Muppet_ op 19 april 2010, 21:40:11
Ja, we hadden een lichte doek erover maar nu doen
we een donkere erover heen. Hij maakt ook veel
lawaai als we weg gaan dus ook middags. Van mij
mag hij lekker lawaai maken maarja  ;) hij schijnt
ook nog een agressieve buurman te zijn volgens
de woningbouw dus heb hem liever niet aan de
deur  ;D

Kan een spiegeltje niet helpen?



Hoi,

Een spiegeltje zou inderdaad kunnen helpen, maar dat moet je uitproberen. Ieder vogeltje reageert anders. Sommigen worden er zelfs agressief van. Een vogeltje erbij maakt over het algemeen je eigen vogeltje wel gelukkiger, maar hoeft niet persé tegen het schreeuwen te helpen. Heeft een valkje zichzelf dat eenmaal aangeleerd, dan leert hij dat niet zomaar weer af. Wel heb je kans dat, met een vogeltje erbij, het schreeuwen veel korter zal duren wanneer jullie bijvoorbeeld de deur uitgaan.

Hebben jullie vloerbedekking in de kamer of laminaat/parket? Dan kan ook nog wel schelen voor de geluidsoverlast. Stof heeft een hele goede dempende werking. Wat je zou kunnen doen is een kleedje en/of viltjes onder de poten van de kooi (zodat er minder geluid via de vloer getransporteerd wordt) en iets achter de kooi tegen de muur. Een kleedje is dan niet zo leuk :P, maar misschien een paneel ofzo, lambrisering of een plaat plexiglas. O ja, en zet de kooi niet tegen de muur aan de kant waar desbetreffende buurman woont, maar aan de andere kant.

Nou komt er een vraag bij mij bovendrijven... Je woont toch in een flat? Hebben andere buren dan geen last van je vogels? Je zou toch denken dat als hij er zo'n last van heeft, meerdere mensen dat hebben? Ik vond een stukje over geluidsoverlast bij een woningbouwvereniging en ik denk dat de meenste woningbouwen er op dezelfde manier mee omgaan:

Citaathttp://www.wstvooruitgang.nl/Informatie%20huurders/burenoverlast/

Bij ernstige en langdurig aanhoudende overlast zal Woonstichting Vooruitgang een dossier moeten kunnen opbouwen dat wellicht nodig is bij een eventuele rechtszaak. Daarom is het heel belangrijk dat gemelde overlast als objectief wordt ervaren. Dat betekent dat - indien u op een flat woont - over dezelfde overlast van meerdere onafhankelijke personen gedurende langere tijd schriftelijke klachten moeten zijn ontvangen.


Succes!

Groetjes, Sanna

_Muppet_

Bedankt voor jullie reacties.

Inderdaad heb ik het idee dat de buurman een beetje
overdrijft. We hebben de andere buurman gevraagt of
hij er last van had maar dat was helemaal niet zo hij
hoorde hem misschien 2x per dag heel kort een keer
maar vond dit geen probleem.

We hebben laminaat op de vloer en de kooi staat op een
andere plek nu minder dicht tegen de muur. Misschien dat
er ik wel een kleedje onder kan doen inderdaad.

Ik denk dat ik maar een spiegeltje probeer dan. Ik wil er
graag nog een 2e valkje bij maar nu nog niet. En ik ben
bang dat ze met zn 2en nog veel harder gaan schreeuwen  ;)