5 mei 2025, 12:35:19

Eitjes

Gestart door pirpir, 14 april 2010, 14:39:15

« vorige - volgende »

pirpir

14 april 2010, 14:39:15 Last Edit: 14 april 2010, 16:12:56 by pirpir
Hoi, ik heb een koppel halsbanden en ze hebben 3 eieren gelegd, vrouwtje is aan het broeden, maar het is nu al de 25ste dag, en de eiren zijn nog niet uitgekomen, ik had ergens gelezen dat het tussen 22 en 24 dagen duurt dat ze uitkomen.
heb er net met een lamp naar gekeken, ik zie een donkere plek in het eitje, en 1 is al iets ingedeukt, zit barstjes in.
nu is mijn vraag, moet ik gewoon afwachten ?
vrouwtje zit nog altijd op de eitjes te broeden.

alvast bedankt.

Larissa

Hey

Ik heb geen verstand van halsbandparkieten maar ik neem aan dat die eitjes op de zelfde wijze uit komen als die van een valkparkiet
dan zou ik nog maar een paar dagen wachten want barstjes in een ei zou kunnen in houde dat het jong er toch probeert uit te komen...zie je ook nog leven in het ei dan ?

Mocht ik het niet goed hebben dan wordt ik wel verbeterd

S6 met de eitjes
groetjes Larissa

pirpir

hallo,
ik heb ze geschouwd maar kon de adertjes niet goed zioen, maar zag wel een donsje in alle3 de eitjes, ik wacht nog idd een paar dagen af, de moeder zit wel elke dag op de eitjes, maar de komende dagen zal wel uitmaken wat het wordt....

alvast bedankt.. ;)

pirpir

hallo, heb vanmorgen 1 ei opengemaakt, zat wel een embryo in, maar is uitgestorfen door dat de pop telkens van het nest was, en het mannetje heb ik nog niet zien broeden.
morgen haal ik de andere 2 eitjes weg, mss dat ze nog een nest maken, maar betwijfel het.. :(

Larissa

jammer joh
had gehoopt dat het goed ging

Ze kunnen inderdaad altijd nog proberen een nestje te krijgen
Was dit het eerste nest van dit koppel dan ?

groetjes Larissa

pirpir

ik vind het ook jammer idd...
nou, ze hadden een nestje toen ik ze kocht, maar in mn voliere is dit hun eerste nestje, de eitjes waren wel bevrucht, maar ze zijn niet volgroeid, mss komt het doordat het vrouwtje teveel van het nest af ging...
ik zie het wel of er een nieuwe nest komt of niet, en anders volgend jaar beter...

mvrgr

Larissa

Hey

Geef ze ff de tijd om te wennen aan de nieuwe omgeving
en ja als het vrouwtje er te veel af gaat dan kan het mis gaan met de groei van het jong in het ei

Geef ze lekker de tijd....en de ruimte om weer een nestje te gaan beginnen vaak gaat het met de tweede dan wel goed

groetjes Larissa