2 mei 2025, 21:23:15

hoe kan dit nou?

Gestart door DeniseRhody, 26 april 2010, 08:29:21

« vorige - volgende »

DeniseRhody

hoi

Ik heb gisteren iemand uit de brand geholpen met een jong valkje die niet meer werd gevoerd door de ouders, hij was ongv. 3 weken oud, gisterenavond om half 11 een papje gehad hij woog 45 gr. en het ging er goed in,heb hem lekker naast de kachel gezet en vanmorgen om 7 uur heb ik weer gegeven en hem lekker vastgehouden, hij was best koud en toen zag ik ineens dat er wat pap uit zijn mondje liep en heb dat schoongemaakt en hem wat rechter opgezet omdat hij vooroverhing en ineens was hij dood! en de pap liep er wel gewoon een beetje uit?
Ik snap het gewoon niet alles ging zo goed, ik weet wel dat ik ontzettend verdrietig ben en hoop dat iemand weet wat dit is.

Groetjes Denise

Caroline

Waarschijnlijk is hij gestikt in de pap ....  :'(

Ik weet niet hoeveel je hebt gegegeven en of de krop helemaal leeg was toen je nieuwe pap gaf maar als hij teveel pap krijgt loopt het terug en aangezien de slokdarm naast de luchtpijp loopt, loopt het vaak terug in de longen waarna het kleintje stikt en inderdaad ineens dood is ....

Sterkte.

Rust zacht, lief kleintje. 
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

DeniseRhody

26 april 2010, 09:08:32 #2 Last Edit: 26 april 2010, 09:13:48 by DeniseCyril
hoi hoi

Ik heb hem sowieso eerst gewogen en hij woog vanmorgen 42 gr en de krop voelde slap stond wel een beetje bol, vanmorgen ging het ook wel iets moeizamer, ik heb dit vaker gedaan daarom begrijp ik het niet, ik krijg nu een beetje het gevoel alsof ik hem heb vermoord?
bedankt

Saar

Hoeveel ML pap heb je hem gegeven?

DeniseRhody

Saar

dat is idd de goede hoeveelheid..
Misschien was hij al aan het sterven voordat je hem de pap gaf. Omdat hij ook zo koud aanvoelde. Als je echt perse de doodsoorzaak zou willen weten, dan kan je het beste sectie laten verrichten. Aangezien de ouders hem ook verstoten hebben, lijkt mij dat er wel wat aan de hand moet zijn....

Heb het zelf gehad met een valkje van 6 weken. Bleef maar zeuren om eten en de ouders negeerde hem volledig. Ik heb hem gepapt en de volgende morgen lag ie dood :-\

DeniseRhody

hoi

Sectie dat hoeft niet ik ga hem begraven  of tenminste mijn vriend, ik blijf namelijk steeds kijken of hij nog leeft kan het gewoon niet geloven.
Maar wat je al zei als de ouders al niet meer willen voeren dan is hij al ziek, je hebt het zelf ook al meegemaakt, en ik wist niet dat je er zo`n verdriet om kon hebben voor mij is het niet zomaar een ding ofzo
Bedankt!

Groetjes Denise

Saar

Des te ouder ze zijn, des te erger ik het vind... Je ziet het dan al echt een valkje worden... Helemaal dat kleine ding van 6 weken wat ik had.... Ik was er echt kapot van :-\ Was dit het enige jong of waren er meerdere?

DeniseRhody

ja precies en deze was ook al echt een valkje alleen wat kaler dan en  het doet zo`n pijn!
Het was de enige vanuit dat nest en uit een anders nest was er ook 1 maar dat ging wel goed, die man vond het erg en bood me al een ander valkje aan als die zelfstandig is wel fijn! maar ik krijg er dat kleintje niet meer terug:(

nita_forever

He bah meis wat naar!
We leven hier met je mee.

Liefs Annita Chico en Mike

*rust zacht kleintje* :-*
Groetjes Annita
en mijn kanjers: Chico en Mike

Nemi

aah wat zielig..
Het is hier al genoemd: als zo'n jong vogeltje verstoten wordt is de kans heel groot dat ze al niet helemaal in orde zijn. Ze zijn heel kwetsbaar en het gebeurt vaak dat ze het niet overleven wanneer ze op zo'n jonge leeftdijd al met de hand gevoed worden.
Voel je niet schuldig, jij hebt gedaan wat je kon.

Sterkte hiermee!

DeniseRhody

bedankt dat jullie allemaal meeleven!
de natuur is hard maar het hoort erbij, ik ben helemaal gek van dieren en als dit soort dingen dan gebeuren dan ben ik eigelijk meteen van slag :'( en dan durf ik het helemaal niet meer, maar ja kleintje was gewoon ziek zoals iedereen al zegt en heb mijn best gedaan.
bedankt allemaal!