28 april 2024, 13:21:56

Mijn lieve Loki

Gestart door Anne., 10 februari 2010, 19:13:16

« vorige - volgende »

Anne.

Nou, hier weer een berichtje van mijn kant hoor.

Look maakt het prima! Hij is inmiddels flink in de rui en het begint een écht mannetje te worden! Hij wordt erg dominant, maar kan ook ontzettend lief zijn.

Hij doet nu al een hoop geluiden die steeds terugkomen na.. De krakende deur, het geluidje van de toetsen op de telefoon en het geluid van het alarm :P
Hij is helemaal dol op alles wat rood is. Vooral onze rode handdoek in de keuken vind hij helemaal het einde. Als hij die ziet, gaan z'n vleugeltjes van z'n lijfje af en brengt hij een prachtige serenade aan de handdoek :P
Ook de bank vind hij helemaal geweldig. Als je 'm daar op zet, loopt hij heel de bank rond en wil er nietmeer vanaf komen :P

Ik ben van plan een dezer dagen een Aviator Bird Harness voor hem aan te schaffen. Heb er al een hoop positieve verhalen over gehoord. Zo kan hij in de zomer lekker mee de tuin in :)

*Yvon

Hoi hoi

Wat leuk om weer iets over Loki te lezen.  ;D
En zo te lezen gaat het ook helemaal goed  met hem.
Super !!  ;D

Een harnas lijkt leuk,maar of het voor een valkje geschikt is ?? ??
Ikzelf zou er niet aan beginnen.
Ze kunnen zich zo uit die dingen wringen en zijn dan zo weggevlogen.
Op sommige sites zetten ze het zo leuk neer......
Er zijn ook zat verhalen van gekortwiekte of vogels die uit hun hun harnas zijn gekropen en wegvlogen.
Je kan Loki beter met een kooi buiten zetten.  ;)

Groetjessss Yvon

Met broer Puk gaat het ook helemaal goed.  :D

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Anne.

Ik had contact met iemand die 'm kwijt wilde.. en heb het toch maar niet gedaan inderdaad. Vond het toch een beetje eng.. en betwijfelde of Look erin kon.. de puber.. :P
Hij heeft vanmiddag dan ook lekker bij ons achter op de tuintafel gestaan.. was heerlijk warm in onze tuin.. zelfs in de schaduw :D Hij vond het helemaal geweldig.. fluiten naar de andere vogeltjes :)
Gisteren had hij zijn dag niet volgens mij.. hij was echt boos op alles en iedereen  :-X Maar nu is hij gewoon weer de vrolijke Look hemzelf!

*Yvon

Hoi hoi

Toch wel een beetje ene opluchting voor mij dat je er toch maar niet aan begint.  ;)
Al blijft het natuurlijk je eigen beslissing.
Maar Loki in zijn kooi buiten is toch wel een stuk veiliger en net zo lekker voor hem.  :D
Het kan best wezen dat Loki een beetje naar zijn pubertijd gaat.  :P
Tja,dan kunnen ze weleens een beetje krengerig worden.  :)
Gelukkig is het maar tijdelijk.  ;)

Groetjesssss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Anne.

Ik had Look er net eventjes uit.. maar omdat ik met een gekneusde knie zit en Loki er altijd een leuk "pak me dan, als je kan"-spelletje van maakt, besloot ik hem terug te doen.. En ook als ie weet dat ie weer naar zijn kooi moet doet hij dat o-zo-leuke spelletje. Geen probleem als alletwee mijn knieen nog naar behoren functioneren.. maar nu toch even minder. Dus ik pakte hem vast.. begint ie gek te doen (doet ie normaal nooit) en bijt me gewoon tot bloedens toe  :-\
Ik weet zeker dat ik nergens in kneep, ik neem hem namelijk altijd tegen me aan en leg dan mijn hand zachtjes over hem heen ..
Ik hoop dat in de kooi al straf genoeg voor 'm was..


Landiej

Grappig filmpje :) Hij vindt de camera erg interessant!
Minder fijn dat hij je zo hard gebeten heeft :/ Heeft hij dat later nog gedaan?

Anne.

Hij heeft gelukkig niet meer zó hard gebeten.. Hij begint nu ook al minder dominant te worden.. omdat ik het gewoon echt niet duld. Of lief op m'n schouder, of niet op m'n schouder ;)