8 mei 2025, 03:54:22

2de valkje erbij

Gestart door jacco1983, 27 maart 2010, 12:42:37

« vorige - volgende »

jacco1983

Hallo

Ik heb sinds een paar maandjes een tweede valkje erbij
Ik had eerst alleen Jacco die hebben we gekocht toen die 6 maandjes was en die hebben we helemaal tam gemaakt het is echt een schatje
Nu hebben we sinds een paar maandjes Niels erbij die zal ergens in de zomer van dit jaar 1 jaar worden
Maar Niels was in het begin een beetje schuw nu begint die ook bij je te komen enz mijn man wou de vleugels knippen voor hem tam te krijgen maar ik vind dat zo zielig Niels is gewend dat hij kan vliegen en dan niet meer en dan zou hij niet kunnen vliegen en Jacco wel dat vind ik zielig
overdag en soms s avonds krijst Niels ontzettend hard
Niels heeft ook al 2 baasjes gehad bij de eerste baas zat hij met 2 vogels in de kooi en bij de tweede baas met 4 andere vogels
Nu is Niels alleen met Jacco
Mijn vraag is Kan ik Niels nu nog tam krijgen? en dat Krijsen dat doet hij al vanaf het begin gaat dat over? is dat gewoon een beginfase of zal dat blijven

Ik hoop dat iemand wat antwoorden voor mij heeft

Groetjes Patries

*Manon*

hoi,

Jeetje, een valkje wat krijst is niet om aan te horen en vreselijk irritant  :-\

Krijst hij als je de kamer uitloopt en hij je niet meer ziet of juist als je in de kamer bent en hij je ziet?

Misschien wil hij aandacht op dat moment en wil ie uit de kooi?

Als Niels altijd goed gevlogen heeft is het inderdaad een vervelende keus om m te kortwieken...soms helpt het, en soms ook niet!

Wat je eventueel wel zou kunnen doen om Niels tammer te krijgen is om toilettraining te doen.
Je neemt Niels mee naar de toilet en dan ga je zachtjes praten tegen hem, je probeert hem op te laten stappen, te kroelen, op je vinger te laten zitten en op je schouder en zo bouw je een band op met hem en krijgt hij vertrouwen in je.

Het voordeel hier van is, dat hij niet kan wegvliegen en mocht ie dat toch willen, dan heb je m zo weer te pakken. ook wordt hij nu niet afgeleid door je andere valkje.

Succes!!

groetjes Manon

jacco1983

Hoi Hoi

Bedankt voor je reactie
Ja dat krijssen doet Niels in de woonkamer gewoon als ik in de woonkamer zit  hij doet het gelukkig niet constant zijn gewoon momenten maar het is soms wel vervelend
Dus van mij mag dat krijssen overgaan haha

De afgelopen dagen is mijn man veel bezig met Jacco en Niels omdat jacco handtam is kunnen we die aaien over het kopje en niels komt dan uit nieuwsgierigheid bij maar laat zich nog niet aaien dan wil hij bijten
maar Niels is wel al dichterbij aan het komen dus het begin is er

Groetjes Patries

Sanna

Hallo Patries,

Nou, dan gaat het zeker al de goede kant op hoor. Als jullie zo intensief met hem bezig blijven zie ik niet in waarom Niels niet tam zou worden. Ook wel fijn zo, het zou sneu zijn als hij bij jullie ook weer weg moest. Als hij zo jong al zoveel baasjes heeft gehad, doet dat het vertrouwen in de mens natuurlijk ook geen goed. Hij heeft denk ik gewoon wat meer tijd nodig om te ervaren dat hij met jullie wel een band op kan bouwen. Veel succes met de kerels ;).

Groetjes, Sanna