25 mei 2025, 01:27:35

Gewicht donsjes...

Gestart door channie, 16 april 2010, 14:48:21

« vorige - volgende »

channie

Ben al even aan het zoeken geweest hier in en op het forum, maar kon het toch niet zo goed vinden.

Ik heb hier nu 3 donsjes zitten waarvan de oudste 29 Maart uit het ei is gekropen
Daarna kwam er een uit op 1 April, en de laatste kwam op 2 April uit.
Nu het gewicht....

Donsje nr 1 is dus van 29 Maart en die is 71 gram.
Donsje nr 2 is van 1 April en die is 63 gram.
En donsje nr 3 is van 2 April en die is 55 gram.

Zijn dit goede gewichten of zijn ze aan de zware kant?? ???

Groetjes Chantal

Valk1969

Als de krop steeds goed gevuld zit zou ik me niet zo druk maken met een gewichten lijst. Als een jonge vogel erg in gewicht afneemt zou ik me wel druk maken.
Valkparkieten kunnen tussen de 80 gram en 160 gram wegen.
80 gram is dus een zeer klein formaat waar eigenlijk niet verder mee gekweekt kan worden en die van 160 gram kan een zeer grote vogel zijn of bagger vet.
Vogel die nooit vliegt en in een te kleine kooi zit zal ook zwaarder wegen als 1 die in een ruime volliere vliegt. Een lijst die je vast ergens kan vinden is altijd een richtlijn en als ze verder gewoon goed groeien en alle veertjes komen er mooi aan zou ik er gewoon van genieten  ;)

Gr,

Patrick

Valk1969

Heb net even een jonge valkparkiet gewogen die op 2 april uit het ei is gekomen. Schrik niet maar weegt 87 gram.
http://www.valk1969.nl/attachments/Image/Wildkleur/jong_april/16april2.JPG

Op de link staat een foto van het jonkie die vlak  voor het wegen is gemaakt.
Nu moet ik wel zeggen dat deze uit een koppel komt wat al van zeer groot formaat is en alleen ligt bij dit koppel. Dus qua voeding krijgt die niks te kort.

Gr,

Patrick

channie

:o Zo dat is ook geen kleintje ;D

Nou als ze bij mij zo lekker doorgroeien is het dus wel prima....

Ben super aan het genieten van de " kleintjes"
Zal morgen even wat foto's maken, en hier even proberen op te zetten
Bedankt voor het antwoord!

Groetjes chantal