28 maart 2024, 22:27:46

Dol op leesvoer

Gestart door 2 valkjes, 16 april 2010, 13:27:46

« vorige - volgende »

2 valkjes

Hoi Hoi,

Ik heb 2 valkjes, Jimmy en Puck. Nu heeft vooral Jimmy de gewoonte om zodra hij maar de kans heeft papier te eten. Hierbij maakt het hem niet uit of dit reclamefolders zijn of mijn boeken en waardevolle papieren. Ik probeer alles goed op te bergen maar ben nog al slordig en daar maakt meneer handig gebruik van  ;) >:(

Mijn vragen:

-Waarom doet hij dit?
-Is het ongezond?
-kan ik hem dit afleren?

Alvast bedankt!

Groetjes,

Agnes

Hermien

Hahaha, ja boekenwurmen zijn het soms. Helaas, ik kan je geen raad verschaffen. Vogels hebben nu eenmaal graag iets te knabbelen. Overigens is papier niet gevaarlijk, ze zullen het niet inslikken, dus krijgen ze er niets van. Jij echter wel: kapot gevreten boeken...... ;D

Waarom ze het doen weet ik ook niet, maar het ze afleren gaat je niet lukken, hoor! Het beste is dus om je boeken gewoon netjes op te ruimen op een plek waar valkjes er niet bij kunnen.

Succes!

Sorella

Hier zijn ze gek op mijn bureaustoel, mijn laptop vooral die rubberen dopjes moeten het ontgelden, mijn muisknop en muismat, mijn houten kandelaar, alles wat maar van papier is (behalve de kranten in de kooi die pakken ze niet gelukkig) mijn gloednieuwe teakhouten kast :(. kettingen, oorbellen, ringen dus alleen het papier valt nog wel mee dan :)

Safrena

Hey Agnes

Hier knabbelt mijn valkje ook heel erg graag aan papier.
Alleen zorg ik er dan voor dat het blanco papier is


Gedrukt papier is namelijk niet goed voor je vogeltjes.
De inkt is giftig dus je kan je valkje beter niet meer in kranten of tijdschriften laten bijten.

Een oplossing is hier dat ik op bepaalde plaatsjes waar mijn  vogeltjes vaak zitten (spelen) hier en daar een stuk blanco papier hang waar ze naar hartelust aan kunnen bijten, en daardoor hebben ze ook geen intresse meer in het boekje dat op tafel ligt


Vele groetjes

2 valkjes

Hoi mensen,

Bedankt voor jullie reacties.
Voor zover ik het kan zien eet meneer alles wel op hoor! Ik hoop dus echt dat het geen kwaad kan want helemaal voorkomen kan ik het niet denk ik. Dat blanco papier is mischien nog wel een idee. Hij mag van mij af en toe best een stukje printerpapier of zo hebben. Oh, en denk niet dat hij alleen maar papier sloopt/ eet hoor! Planten, houten meubels enzovoort gaan er als ze de kans krijgen ook best in. Alleen is dat wat beter in de hand te houden omdat ze op sommige plekken gewoon niet mogen komen. Soms zou ik ze wel achter het behang kunnen plakken ;D ware het niet dat Jimmy met zijn papier verslaving dit eerder als een beloning dan als straf zal zien ::) Wel goed om te weten dat er meer van dit soort monsterjes zijn. het ligt dus niet aan de opvoeding ;)

Groetjes,

Agnes