20 april 2024, 02:52:29

ik wil iets weten

Gestart door dabikker, 15 april 2010, 11:32:17

« vorige - volgende »

dabikker

Ik heb een koppel al een jaar lang,ze hebben twee nestjes gehad alles is goedgegaan tot het tweede nestje.
Het popje moest niks meer van hem hebben tijdens de tweede nest.
het tweede nest is ook niet uitgekomen omdat zij niet in het nesthokje wou dus op de grond broedde.
Ze is gestopt met broeden na twee weken,en ze moet absoluut niks meer weten van hem ze negeert hem en hij word echt gestrest door haar, ze hebben constant ruzie kan ik het eventueel het mannetje wegdoen en een nieuw mannetje nemen,want ik doe haar niet weg zij is heel tam.
WAT MOET IK DOEN wat is verstandig HELP.........

carco

Moeilijk hoor: hoe lang is dit al aan de gang?

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




dabikker

hoi dit is al drie weken aan de gang dus

Kaatje

Hoi,

Inderdaad echt moeilijk, .... is het geen optie om er een pop bij te nemen, ik bedoel ... het mannetje raakt gestressed door haar en de pop moet ineens niks meer van hem weten, best sneu eigenlijk  :-\

Je kan ze ook, als je daar de mogelijkheid toe hebt ... in aparte kooien onder brengen.

En anders misschien het popje wegdoen en een andere pop nemen, ook kan je kijken of het wel klikt met 2 poppen en 1 man.

Maar nogmaals, erg vervelend en lastig, ik wens je veel succes met het maken van een beslissing.

Groetjes, Karin

Valk1969

2 poppen en 1 man gaat makkelijker als 2 mannen bij 1 pop doen en vooral als je pop al vrij tam is.
ALs je genoeg ruimte in de kooi heb zou ik een extra pop erbij doen of 2 kooien nemen en alle 2 apart en of eventueel bij de man apart een pop doen.
Een man zal altijd naar een pop toe willen trekken en vooral als een man al eens een nest heeft gehad. Hormonen en mannen gedrag je kent het wel  ;D

Je komt wel eens tegen dat het niet meezit als je denkt een leuk koppeltje te hebben.

Gr,

Patrick

dabikker

ik denk dat ik dat ga doen een popje erbij dat kan wel heb een grote kamervoliere dus ruimte genoeg.
mag ik jullie bedanken voor het advies,groetjes david