8 mei 2025, 05:18:04

Bange Timo

Gestart door TimOw, 24 december 2003, 13:40:42

« vorige - volgende »

TimOw

mijn valkje, bijt niet ik hem hem vanaf zaterdag, hij lust geen trosgierst-->hij is er bang voor, en is ook bang voor mijn hand, toen ik mijn ,inmiddels dooie, parkietje tam maakte zat hij de eerste dag al op mijn vinger en kon de dag daARNA AL RONDVLIEGEN, OMDAT IK HEM WEER TE POAKKEN KON KRIJGEN, MA TIMO IS bang dus ik krijg hem de kooi niet uit, voor het vliegen, en al zou ik het kooitje open laten staan dan zou ik hem er van ze langzal ze leve nie meer inktijgen--> wat zou ik eraan kunnen doen, ik zit al elke dag zoveel ik kan met mijn hand rustig.  in zijn kooi ,hellup ik wil hem namelijk zo graag rond laten vliegen!!
=xx=

giovanni

Ja, mss heeft je valkje nog niet echt tijd gehad om te wennen aan de nieuwe omgeving en wil ie daarom nog niet uitvliegen. Ik zou hem nog eerst eventjes laten wennen vooraleer je hem uitlaat, het wennen verschilt dan ook van valk tot valk hè, daarom dat je vorige ook sneller gewend raakte.  En het feit dat ie geen trosgierst lust is waarschijnlijk omdat ie dat niet kent, maar eens hij het kent, zal hij er niet kunnen afblijven hoor ;D. Je kunt mss proberen om trosgierst er in te leggen en hem eventjes alleen laten en zien wat ie dan doet.
En welk valkje is het??

BIRDIE

Hoi,

Mijn valkje was in het begin ook heel erg bang. En vliegen wilde hij ook nog niet, zelfs niet na een maand!

Ik weet niet hoe lang je hem nu hebt, maar het is het beste als je hem de eerste drie weken ofzo in de kooi laat. Zeker een bang valkje heeft meer gewenningstijd nodig.

Mijn valkje wilde pas na 1,5 maand vliegen, daarvoor had ik dus al een paar weken alle deurtjes in zijn kooi open laten staan. Maar dat interesseerde hem niet, want in de kooi is het veilig. Daar buiten vond hij het maar eng.

Mijn valkje was trouwens ook heel erg bang voor handen. Dat komt omdat hij toen hij nog als baby in het nest zat, nooit door mensenhanden is aangeraakt. Hij vind het nu niet eng meer omdat ik heeeeel veel tijd aan hem besteed. Zeker een paar uur op een dag. Dan mag hij ook vrij rondvliegen. Dus, wil je hem echt tam krijgen dan is er veel geduld voor nodig, maar het kan als je nog een jong valkje hebt.

Mijn tip met het trosgierst probleem is: doe eens kleine stukjes in zijn etensbakje. Dan begrijpt hij misschien (na een tijdje ;)) dat het eten is. Mijn valkje eet wel gierst, maar weer geen fruit en groente omdat hij het niet kent en dus niet weet dat het lekker is. Maar ik blijf volhouden!

Heel veel succes!

Groetjes,

Annemarie

Yanike sOphie

jah ik ben ook wel veel bij hem maar ik vraag me wel altijd af wat je dan in die paar uur doet!!? :o
=xx=

BIRDIE

Hoi,

Goede vraag ;)!

Ik doe een deeltijdopleiding dus ik leer veel en zit veel achter de computer te typen. Ik werk dus parttime. Ik begrijp ook dat niet iedereen die tijd op kan brengen!!

Groetjes,

Annemarie

timow!!

Me parkiet heeft nu al wel op me vinger gezeten maar dat kwam omdat hij dacht da het een stokje was, nu denk je dat is mooi maar omdat ik een stukje doorzakte, zoow zwaar!!, vindt hij het nu nog enger, voor de trosgierst op zich is hij niet bang meer, als het tenminstew stil ligt!! maja als ik dus in zijn kooi met het trosgierst beweeg vind hij het eng, ik hem hem nou precies een week en een dag. en ik ben ook wel veel bij hem, hij fluit ook nauwelijks, af en toe een heel zacht:piep, maar dan houd het ook op, terwijl  ik juist hoorde dat ze zoveel lawaai maakten!
=xx=

BIRDIE

Hoi Timo,

Ja, ze vergissen zich nog wel eens. Stokje, vinger, soms lijkt het hetzelfde, maar als de één gaat bewegen zijn ze gauw weer weg!

Trouwens, wat voor soort valkje heb je dan? Weet je ook of het een man of vrouwtje is? Mannetjes fluiten meer, maar mijn mannetje ging pas fluiten toen hij 14 weken was. Ik had hem toen al een maand. Het kan best zijn dat hij ineens gaat fluiten. Die van mij doet het vooral als hij in de zon zit. Vindt'ie heerlijk. Maar dat is wel logisch natuurlijk ;).

Als je valkje eenmaal van de trosgierst eet, dan kun je volgens mij wel beginnen met hem te leren uit je hand te eten. Trosgierst verricht soms wonderen!

Groetjes,

Annemarie

Marianne

Hallo,

Leuke naam heeft jouw valkje!
Mijn zoon van 8 heet namelijk ook zo.
Je wordt dan toch nieuwsgierig als je als titel "Bange Timo" ziet staan.

Ik denk dat je heel veel geduld moet hebben met het tam maken van je valkje. Het ene valkje heeft snel vertrouwen in je en bij de ander duurt dat wat langer.
Succes!

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

TimOw

haai, ik wilhem wel trosgierst op mijn hand geven maar als ik met mijn hand maar in zijn kooi kom is hij hartstikke bang en begint te fladderen, inmiddels herkent hijme wel, maar als ik rustig met hem zit te praten en er komt iemand binnen, is hij direct weer aan het fladderen en lopen, als ik hem roep of fluit kijkt hij ook op,das toch best wel lief :-/? enne geduld is een schone zaak, blijf ikmaar denken!!!