19 april 2024, 01:49:03

Vrolijke Valkjes...update 2015......

Gestart door TheaV, 15 april 2010, 06:36:06

« vorige - volgende »

pipje123

Hoihoi,

Vandaag hebben we Uf opgehaald bij Thea! Het was een hele reis maar het was het echt waard. Kleine Eef zat nog steeds bij paps en mams en toen wij binnenkwamen zat hij te eten.. even later ging hij zeuren om gevoed te worden tegen zijn ouders maar die gingen daar niet op in.

Je ziet dat Thea met liefde en passie haar hobby uitvoert. Niet alleen aan de super schone kooien maar ook aan de ontzettend lieve valkjes, die stuk voor stuk tam zijn en onzettend schattig!

We hebben niet alleen ons lieve valkje Uffie mee gekregen maar ook een schema met zijn gewicht van dag tot dag en zijn ''Geboorte akte''. Ook hebben we een klein doosje gekregen met zijn eitje

Wij kennen niemand die zo leuk en liefdevol met vogels omgaat dan Thea en in de toekomst zouden wij zeker, als we dat willen, een valkje bij haar nemen!

Hier wat foto's van de kleine Eef;



pipje123

Citaat van: TheaV op 17 oktober 2011, 16:39:15
Citaat van: pipje123 op 17 oktober 2011, 16:33:01
Heee Thea,

We zijn nu net thuis en Uffie zit in zijn nieuwe kooi :) In de trein en bus ging het heel goed, hij maakte soms wat geluidjes en als die ons zag liep hij snel naar ons toe! Ook heeft hij wat trostgierst gegeten en op een gegeven moment ging hij zich wassen en viel die in slaap! Nu zit hij dus in zijn nieuwe kooi heel stilletjes... maar dat zal vanavond/morgen wel anders zijn!


Fijn dat je zo snel laat weten dat het goed is gegaan onderweg!
En reken maar, dat het morgen over is met stil zitten!! Ffcwennen en dan komt ze los, let maar op!
;)



Haha, we hebben haar er net even uitgehaald en ze wou meteen kroelen! Nu zit ze lekker te eten in haar kooi :)

TheaV



Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

TheaV

Citaat van: TheaV op 17 oktober 2011, 17:05:06

Haha, we hebben haar er net even uitgehaald en ze wou meteen kroelen! Nu zit ze lekker te eten in haar kooi :)


Dit gaat wel heel snel! Super! Geniet er van!!
[/quote]


Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

samantha21

zal nu wel erg stil zijn thuis.. maar zo te lezen heeft uffie een lief baasje gekregen... :)
en gelukkig is er een dagboekje  :D

TheaV

Citaat van: samantha21 op 17 oktober 2011, 17:18:29
zal nu wel erg stil zijn thuis.. maar zo te lezen heeft uffie een lief baasje gekregen... :)
en gelukkig is er een dagboekje  :D


Elk valkje wat hier weg gaat wordt echt wel ff gemist. Idd goed dat de Dagboekjes er zijn....
Enne.... Stil in huis???
Er staan 8 valkjes hier in de achterkamer en het is altijd stil.... Geen gekrijs etc, wel veel klanken, fluittoontjes en duidelijke woorden. Gewoon gezellig en zeker geen herrie en als wel, dan een correctie en zijn ze weer rustig, ze luisteren bijna beter dan de honden.....


Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

samantha21

Citaat van: TheaV op 17 oktober 2011, 19:28:35
Citaat van: samantha21 op 17 oktober 2011, 17:18:29
zal nu wel erg stil zijn thuis.. maar zo te lezen heeft uffie een lief baasje gekregen... :)
en gelukkig is er een dagboekje  :D


Elk valkje wat hier weg gaat wordt echt wel ff gemist. Idd goed dat de Dagboekjes er zijn....
Enne.... Stil in huis???
Er staan 8 valkjes hier in de achterkamer en het is altijd stil.... Geen gekrijs etc, wel veel klanken, fluittoontjes en duidelijke woorden. Gewoon gezellig en zeker geen herrie en als wel, dan een correctie en zijn ze weer rustig, ze luisteren bijna beter dan de honden.....


ik herken het, veel klanken..  :D , hier ook  :)
las dat de andere ook wordt opgehaald vrijdag?
spannend weer.... en moeilijk ook weer om afscheid te nemen.

TheaV

Als laatste is nu ook Eefje met opgehaald.... :'(
Ook hij gaat een heel leuk nieuw avontuur tegemoet! Hele enthousiaste mensen. Hij gaat ook zeker zijn zusUffie regelmatig zien....
Ik zal ook zeker hun Dagboekje blijven volgen....
En daarmee is het laatste valkje uitgevlogen....
En dus voor nu even pauze mbt kweken...

;) hoewel??? Als ik M&M en D&D zo bekijk......en luister.... Die willen wel weer!!!
Ik ga wel nog een update doen met evt plannen etc voor volgend seizoen.....
We zullen er zeker weer bij zijn!


Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

TheaV

Update einde kweek 2011
Nadat ook Eefje, het laatste donsje van dit kweekseizoen is mogen verhuizen,  is dit ook het einde van dit kweekseizoen.
Dus tijd om eens even terug te kijken. En tot de conclusie te komen  dat het een goed seizoen is geweest. Zeker omdat  het voor zowel de koppeltjes als ons de eerste keer was om dit te gaan en te mogen  doen.


In totaal met de 2 koppels D&D en M&M, zijn er 16 kleine valkjes op stok geweest.  Voor beide koppels waren het 2 leg-rondes. En allen hebben een  goed nieuw thuis mogen  krijgen!
Het allereerste nestje van D&D  ( en ons) had wel 3 overleden donsjes, elk al in de eerste 24 uur. Het waren dan ook wel 7 eitjes, erg veel voor de 1e keer.
Dan waren er 2 van L&L die het ook niet hebben  mogen  redden, ondanks alle inzet en  hulp. Maar mede door een  Geelwang als bekend probleem. En er hier geen back-up koppel aanwezig was.
Daarom is er voor die 2, L&L , een ander goed thuis gevonden, waar ze het kunnen  gaan proberen met kans op meer  en beter resultaat
Dus in totaal 5 overleden donsjes.  En een paar onbevruchte eitjes, meestal het eerste eitje van een legronde. Niet slecht!

1e Jong van D&D is hier gebleven, Anky.
Zo ook het 1e jong van M&M, Daan.
In de hoop dat deze 2 een koppeltje van eigen kweek zouden vormen..... Maar helaas.... Geen interesse in elkaar. Tja... en  toen....... ????? We zouden niet verder uitbreiden!!!
Maar.... Er kwam een hele mooie Bonte op ons pad. Dus deze dan als partner voor Anky, maar de vonk zit er bij Anky niet in...
Zij zitten nu wel samen in  1 kooi:



Bennie! ( rechts op foto)
Wat een kanjer!!!!  Hij is nog jong, maar wat een  prater en  fluiter!!!  Geweldig. !! De hele dag door en pakt allerlei geluiden en klanken op, hele deuntjes. En maar indruk maken......!!!
Alleen  niet op Anky, waar hij nu bij in de kooi zit! Hij lonkt naar onze Daan!!! En andersom!!!
Zodra deurtjes open.... Bij elkaar met dit resultaat:


Daan is helemaal dus onder de indruk van Bennie!!!  Nu maakte ik in een  topic de laconieke opmerking of het bij  vogels ook  kon.... Nou ik  heb  dus het bewijs, want beiden moeten volgens de berekening een man zijn.
Daan  is dus nu bij D&D samen in de 2e kooi!



Ook Daan  heeft alle geluiden en fluitjes in  zijn repertoire.... Dus van kooi naar kooi....Heerlijk!  Net als Bennie , ook weer het  MamaMia, dat horen we dus in 4-voud!!
En mag het voor ons einde kweek zijn voor dit jaar.... D&D denken er echt anders over...
Wat hebben  zij  ook mooie jongen gekregen en zo zorgzaam!!!
Ook  Dino is geweldig met fluiten  en praten....! Zoooo leuk,  vooral zijn MamaMia!!
Die2  zijn alweer een tijdje bezig met kroelen en wipwappen...!!  Geen broedhokje!

Dan hebben we  nog een 3e kooi ,waar  onze M&M  in zitten!
Ook een  superkoppel en superouders... wat een prachtjongen  geven die!! Niet echt fors, maar echt mooi!
Ze hebben het super gedaan! En geweldige jongen!!!



En ook zij  zien niets in het einde van de kweek.... Die gaan maar door met kroelen en wipwappen. Maar ook nu geen blok meer .

En tja....... We hebben een  leuke buitenvolière, maar  helaas..... die staat leeg.
L&L zaten daar wel, maar die zijn verhuisd.
En.... , ach.... Bennie moest eerst nog tammer worden en wennen . En nu samen  met Anky in 1 kooi. Dus lekker binnen  blijven nog even...
Dan  waren M&M laat met nog een ronde en dus nu te koud om naar buiten te kunnen. Ook maar binnen  blijven.....
D&D, als eerste valkjes blijven  zo wie zo binnen. En  verdorrie......
Ze zijn allemaal zo tam, lief, niet schreeuwen en zooooo gezellig kletsen, fluiten en gewoon lief te zijn.... En niet 1 uitgezonderd, alle 7 enorme kroelkippen en luisteren  echt!!
Deurtje open om  te kroelen of iets te doen in de kooi... willen allen  meteen  eruit, maar vinger omhoog en: "terug", ze gaan echt weer terug en ik kan mijn ding doen!

De winter over blijft dus nu alles maar binnen. Of je nu troep van  1 of 3 kooien hebt...
En  eigenlijk valt het best mee...... toch?

Plannen 2012

In ieder geval proberen  geen blok op te hangen voor 2012.... maar als ze zo doorgaan.... ???
In ieder geval MOET er een partner voor Daan komen...... zooooo zielig dat die nu alleen is....achgossie!
Dus is mijn oog en gevoel is al met iets bezig en is er al iets langs komen  vliegen...... wordt vervolgd.
Dan zijn er plannen om aan de buitenvolière iets aan te bouwen. Want, echt... ze moeten  toch naar buiten in het voorjaar. ?????En... tja het zijn geen  4 valkjes meer.....
Hoewel.... De kweek  toch binnen  blijft gebeuren...
Ik zou er geen minuut van willen missen!
En dan heb ik mijn zinnen  nog gezet op een  iets mooiere mutatie als koppel. Om zo ook een  nog mooiere mutatie te gaan krijgen....... Er is al ook al zoiets voorbij gevlogen van dat idee en plan....
Dit wordt ook vervolgd, als het zover is......
En dan  is het aantal van  in totaal 10 genoeg!
Het mochten er 2 zijn,  toen met wat moeite werden het er 4.....
Dus ik klaag niet..... dik tevreden!
Het zijn er nu nog 7:

De Vrolijke  Valkjes:


Dino , boven
Dora,  rechts voor
Anky, 2e van boven
Max, links achter
Mila, linksvoor
Daan, rechts achter
Bennie, beneden

We zullen dus even niet veel te melden  hebben... we lezen wel in de boekjes en  zullen hier en  daar reageren.
En ik  blijf de boekjes zeker volgen van "onze Valkjes'....
Ik zie ook bijna op pag. 100 van dit Dagboekje te zijn,.... dus ook daar actief geweest...... jammer dat de 100 niet vol is.....




Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

Cherro

Gezellig zo de winter door met alle valkjes in huis ;D
Kan bij jullie ook perfect, jullie hebben daar ook de ideale ruimte voor met jullie huis.

Ik wou dat het hier mogelijk was, maar het is voor mij niet te doen met meer dan 2 valkjes en een papegaai in huis helaas met mijn astma.

Leuke plannen weer, de voliere voor jullie had Bas ook nog over gedacht, maar hij moet zoveel werken steeds dat het voor hem gewoon moeilijk word ben ik bang :(, maar ik las dat Larissa en Co ook mee wilden denken, dat zou super zijn! :)

En leuk al die mogelijke te vormen koppeltjes.
En die 2 gayguys van jou Daan en Bennie, hoe bestaat het.
Volgens mij moet jij gewoon bijna de exacte zelfde mutatie in pop hebben, hopelijk komt het dan goed.

Ben benieuwd naar je nieuwe koppels, en mogelijk bij te halen partner.
Ga je nog eerst alles testen of niet?

Met jouw Daan en Demy gaat t ook goed, ze zitten nu lekker te zonnebaden in het ochtendzonnetje ;D

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)


Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

Larissa

Hey Thea

Hier een klein berichtje van Laris en Co  :P
Super update....je hebt een mooi kweek seizoen gehad en vele mooie jongen opstok gekregen.

L&L zijn helemaal op genomen in de groep en mogen nu ook over nachten in het nachthok.

Dikke knuff
Laris en Co

Sanne388

Leuke update !
Zo te horen heb je een leuk seizoen gehad, en er ontzettend van genoten  ;)
Ik heb de laatste maanden met ontzettend veel plezier in je boekje gekeken. Iedere keer gek van enthausiastme of er nieuws was over de 3 E-tjes  ;D en leuke foto's natuurlijk.

Met Elin gaat het erg goed, ze eet nog steeds ontzettend goed. Ze zit bijna de hele dag lekker te smikkelen. Met het tam maken gaat het nog niet op zo'n lopend vuurtje, want ze is ontzettend eigenwijs, en wil eigenlijk niks met me te maken hebben. Maar dat komt vast wel goed. 
Ze is wel heel geintresseerd in Cesar, en andersom  ;D dus dat is super !

pipje123

Hoihoi,

Nu Eefje eindelijk thuis is wilt ze niks meer met mij tem aken hebben, ze zit het liefst (als ze uit de kooi is) op haar kooi.. en ik moet haar meer dwingen (tegen mijn borst houden met mijn hand erop) om te kroelen en dan vind ze het wel fijn..

Maar ik probeer zoveel mogelijk tegen haar te  praten :p

liefs

TheaV

Citaat van: pipje123 op 24 oktober 2011, 16:22:13
Hoihoi,

Nu Eefje eindelijk thuis is wilt ze niks meer met mij tem aken hebben, ze zit het liefst (als ze uit de kooi is) op haar kooi.. en ik moet haar meer dwingen (tegen mijn borst houden met mijn hand erop) om te kroelen en dan vind ze het wel fijn..

Maar ik probeer zoveel mogelijk tegen haar te  praten :p

liefs


Ik gaf al door dat Eefje een gevoelig, heel lief valkje is. En dat hij tijd nodig heeft.... Door alles al iets meer dan " normaal".
En dan nu ook bij ons weg en 2x een verhuizing nu en weer weg bij Uffie.......
Ik had wel zoiets als dit verwacht. En ook verteld. Maar ik weet zeker...., komt goed!
Nu eerst meer stabiliteit en de rest komt vanzelf! En kletsen doe ik ook de hele dag!! Gewon Goed Doorgaan Zo! :-*


Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

pipje123

Ik heb Eef zonet even uitgebreid geknuffeld en toen kroop hij omhoog, ging die zich even wassen op mijn schouder en viel hij  in slaap..

Zonet, toen ze op mijn schouder zat, weer even gekroeld en nu zit ze weer op 1 pootje te slapen. Je merkt echt dat het de jongste van het stel is, als hij eenmaal aan je gewend is is die heel afhankelijk en echt een baby.. super lief ;D