28 maart 2024, 21:58:39

Vrolijke Valkjes...update 2015......

Gestart door TheaV, 15 april 2010, 06:36:06

« vorige - volgende »

patty_dordtse valkjes

je gevoel zei het al dat die het neit zou redden...

iemand in de buurt waar de kleintje eventueel bij kan komen te liggen?

en anders zelf een kleine voeding geven straks

heel veel sterkte  :-*
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

TheaV

Citaat van: patty_dordtse valkjes op  8 juni 2011, 11:45:32
je gevoel zei het al dat die het neit zou redden...

iemand in de buurt waar de kleintje eventueel bij kan komen te liggen?

en anders zelf een kleine voeding geven straks

heel veel sterkte  :-*

THNX!! 
Ga ik  doen...
Ik wacht nog op bericht van Cherro,  misschien kan het daar bijgelegd worden???? Enige die ,geloof ik ,dicht bij woont....


Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

patty_dordtse valkjes

Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

smiley

Hallo Thea

Ik zou het kleintje even bij het andere koppel leggen,een week verschil kwa leeftijd moet kunnen .
dat heb ik hier ook gehad .voer het andere koppel even alleen zacht voer en haal daar een stuk of 3 jongen even weg .
Met een beetje geluk voeren ze het kleintje en kan deze een beetje aansterken .

Conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

☺ Pita ☺

Mja dat is altijd moeilijk als de ouders niet voeren...
Ik heb het hier ook gehad en jongen verloren dat is de andere kant van het kweken.
Bij een ander koppel leggen kan.
Ik heb er altijd zelf voor gekozen als ze zoooo klein zijn ze zelf niet handmatig groot te brengen.
Gewoon om de dood eenvoudige reden dat het zwakke vogeltjes zullen blijven.
Je kan ze een beetje helpen door druivensuiker te geven.
Maar voor de rest moeten ze het toch zelf doen vind IK dan he!
Sucses met je besluit Thea :D

Caroline

Citaat van: smiley op  8 juni 2011, 12:51:13
Hallo Thea

Ik zou het kleintje even bij het andere koppel leggen,een week verschil kwa leeftijd moet kunnen .
dat heb ik hier ook gehad .voer het andere koppel even alleen zacht voer en haal daar een stuk of 3 jongen even weg .
Met een beetje geluk voeren ze het kleintje en kan deze een beetje aansterken .

Conny



Helemaal mee eens!!

Zou ik ook proberen. Qua leeftijd moet dit kunnen. Al is het maar om de kleine een oppepper te geven door wat te eten te krijgen.

Vergeet echt nooit, overleggen van jongen is niet zonder risico, mocht het kleintje dood zijn gegaan door aan bacterie of schimmel wat het bij zich droeg, kunnen de andere jongen/koppel dit ook krijgen.

Ik heb ooit 2 pleegdonsjes opgevangen en bij mijn eigen koppel en 5 donsjes gelegd. Binnen een nacht overleden ze beide. Helaas aan een bacterie en schimmel. Binnen een week stierf mijn jongste jong en waren de andere 4 doodziek ...

Met di.v medicatie en dwangvoeren met kropnaald heb ik ze er boven op gekregen maar dit natuurlijk niet de doelstelling.

Sterkte ... 
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Cherro

Thea is nu onderweg naar hier en ik ga kijken of het ukje het hier kan gaan redden.

Het is idd een risico, al denk ik dat het in dit geval aan de ouders ligt, en bij D&D werd het niet gevoerd juist omdat de 3 jongen uit het blok gehaald werden en ze ineens de kluts kwijt waren dat hun jongen allemaal weg waren.

Die donsjes zijn ook een stuk dikker en groter vertelde Thea, zeker omdat dit valkje inimini was vergeleken met de rest toen die net geboren waren.

Dit kan, het ene koppel heeft kleine jongen de ander wat groter... het sneeuwde daar onder zeg maar.

Wie niet waagt, wie niet wint, ik ben erg benieuwd of het jong hier ook links word gelegd of misschien juist niet.


Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)


Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

Caroline

Sterkte Thea ...  :-*

Succes Cherro ...  :-*

Ik duim voor de kleine.  :)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Cherro

Dank je wel Caroline.

Tot dusver gaat het super.
Ik heb eerst een onbevrucht ei weggehaald en daar t donsje voor in de plaats gelegd.

Daarna zijn we ff naar buiten gegaan, Pino ging gelijk t blok al in, maar Gypsy niet, die vond het wat te druk.
Toen we terugkwamen en Thea en Kees weggingen nog ff gecheckt en die 2 schatten hebben t donsje gelijk gevoerd ;D

Hopen dat t zo goed blijft gaan, al zal het aan dit koppel in ieder geval niet liggen, want dat zijn 2 kanjers en supergoede ouders :)

Het is jammer dat we het eerste donsje niet meer over hebben kunnen leggen, achteraf hadden we t misschien beter wel gelijk kunnen doen, maar omdat je toch ook de valkjes een kans wil geven.

Gelukkig was het voor het 2e donsje niet te laat :) en hebben we hem nu wel een goede start kunne bieden.
De rest is aan het donsje.

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)


Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

Cherro

Hey Thea :)

Goedenmorgen alvast, al is t hier nu nog net geen morgen ;) Wel bijna bedtijd ;)

Ons eigen eerste witte donsje is vanavond ook geboren, en jij vond jouw Capri een klein frummel, maar ons donsje is kleiner dan jouw Capri ;D zei ik al he ;)

Ik wil dus ook niet weten wat voor reuzen de D&Dtjes waren toen ze net geboren waren haha ;) Als je jouw donsje klein vind al, dan vind je die van mij minuscuul.

Ik zei al he dat Twister ook zo klein was, en dat ik de jouwe best al groot vond? ;D

Zojuist net ff gespiekt nog, en volgens mij word jullie Capri echt een hyperdepypervalkje ;D Wat is die druk zeg!
tot dusver doet hij t nog steeds goed, en ligt hij lekker warm tegen ons donsje aan tussen de eitjes  :-* Ik houd je op de hoogte!

groetjes van ons :)


Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)


Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

TheaV

Allemaal bedankt voor de reactie's...!!!  Super dat een ieder meedenkt en  tips heeft en geeft! THNX.[/color]

Maar ook heft iedereen  kunnen lezen hoe het gister is gegaan dat het goed is geweest!!!
Wel even in twijfel gestaan...
Maar duidelijk is nu dat L&L niet voeden!
Overleggen  bij D&D was ook niet optimaal, misschien  geen kleintjes even eruit moeten  halen???? Zullen we nu niet meer weten, maar wel te proberen  een volgende keer.
Ook even bij de anderen  terug gezet met kleintje erbij, maar meteen ergens onder de berg dons en tussen de pootjes....
Dus kans van slagen???? Als kleinste ws ook  weer de kleinste kans op eten.
D&D waren te verbeisterd over die actie, leek wel....
En  veel  tijd voor verder expirimenteren hadden we ook  niet meer.
Dus SUPER dat  het bij Cherro wel  kon!!!!! En gelukkig dichtbij  woont!!!

Onderweg was het kleintje al  zo bewegelijk en  ropen om eten.....!

En dat was de oplossing dus,  na 10 minuten al een  gevuld kropje!!!!!
En  PA en MA maar denken  dat het hun oudste is.... LOL.

Intussen ook wel  duidelijk dat de 3 andere eitjes van L&L niet bevrucht zijn..... ( 2e ronde en wel al mer dan een week oud.)
Dus als kweekkoppel?????? Niet meer, denk ik.



Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

☺ Pita ☺


TheaV

Helaas ..... het 2e donsje van L&L is niet meer......
Ondanks alle hulp, m.n. van  Cherro en  pleegvalk-ouders daar,  mocht het niet baten...
Het is zo en niet anders, helaas!

Met de 6 van D&D gaat het super!!!
Ze groeien  als kool,  alle oogjes zijn open en  4 zijn  voorzien van een ring.
En.... we gaan  wat pennetjes en veertjes zien......
Zooooo beneieuwd wat het gaan worden......!!!

En  zo ligt dus voor- en  tegenspoed heel  dicht bij elkaar.....



Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

Caroline

Aah, wat verdrietig Thea ...  :'(

Sterkte voor jou en Cherro die ook zo haar best heeft gedaan.  :-*

Rust zacht lief kleintje ...

Mogelijk heeft de kleine toch iets gemankeerd. Super dat het met 6 kanjer van Dino & Dora het zo goed doen.

Geniet dat lekker van ... inderdaad, geluk en verdriet liggen dicht bij elkaar.

Een fijn weekend, liefs Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

smiley

Hallo Thea

Vind het zo sneu voor jullie beide !! maar jullie hebben het in ieder geval geprobeerd .
Gelukkig gaan je andere kleintjes wel heel goed ,het ligt dan ook niet aan jou .
Geef het zo snel mogelijk een plekje  :'( :'(

Rust zacht kleine Capri ......

Groetjes Conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht