28 maart 2024, 12:07:27

Vrolijke Valkjes...update 2015......

Gestart door TheaV, 15 april 2010, 06:36:06

« vorige - volgende »

Larissa

hij staat trouwens bij overige artikelen kosten 10.95 bij haar kun je gelijk kiemzaad mee bestellen


Caroline

Hoi Thea ... hoe gaat het nu met de kleintjes??

Je kreeg al veel tips over de kiemzaad apparaatjes.

Let er wel op de je kiemzaad haalt voor parkietachtige, er is namelijk ook voor kanaries en vinkachtige.  ;)

Succes!!

Ondanks het verlies toch een fijn weekend.  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

TheaV

16 april 2011, 08:00:57 #662 Last Edit: 16 april 2011, 08:04:59 by TheaV
 :censuur
Intussen is gisteravond ook Alex overleden...... ik snap het echt niet. Wel kropje, geen zaadjes meer gezien in krop en buik.
We hebben er dus opgezeten  van  vroeg tot laat. En hebben kunnen  zien hoe het kleintje verzwakte... en als mens zo weinig kunnen  doen....
Was in de ochtend al wat minder sterk ,leek wel. Rustig als MA/Pa over alles heen lag. Bij piepen om eten  stond het flijtig mee te piepen, maar kreeg echt niets. De bul en die2 stonden vooraan en  schreeuwden het hardst. Kregen  volop. Leek of Ma/Pa het kleintje niet zagen. Pas als alles klaar was, was dit zo zwak en moe dat het weinig kreeg, en terug viel op de bodem. Dus vandaar wel  iets in kropje!! De anderen met kopjes nog omhoog,  deze kopje laag bij de grond en lag, de rest zat. Ma eroverheen en  rust.
Tot volgende piepen om eten en hetzelfde verhaal. We hebben de grotere nog even  uit blok gehaald, zodat kleintje alleen  kreeg, maaar PA/Ma werden GEK en Pissig, vielen  zowat aan.... die3 nog harder roepen! Dus terug.  We hebben gezien hoe er gewoon overheen gelopen werd en opzij geduwd. Ik heb  nog gepapt, druppeltjes, even boller kropje. Maar dit was een uitputtingsslacht. Naar adem happend weer op de bodem.  Is nog een keer actiever geweest om  te vragen en weer niets, Toen  weer pappen en toen was het echt over bij de volgende controle.

Ik weet het dus echt niet. De oudste is een  bul, nu 28 gram. De 2e en 3e al 3 dagen op hetzelfde gewicht van  14 gram. Dus komen ook niet aan..... en niet af. Wel  alert,  ectief en goede volle krop.
De oudste nu oogjes open en  altijd een enorme krop en al een handvol  valk! daar maak ik  mij geen  zorgen om. Gister ook geringd,  ging goed, viel reuze mee. Maar zonet viel de ring er weer af. Dus nog een keer, vandaag of morgen.

D&D eten  dus echt niet van ander voer,  brood, pasta, rijst etc. Er staat tros,  eivoer nat en  droog ( dat eten ze wel met sepia en  mineraalblok) en dus alles wat hier genoemd wordt. Schreeuwen moord en  doodslag om eten. En  raken niets aan  van wat ik  voorzet.
Gisterochtend meteen de kiemmachine en zaad besteld bij Valkcity. Dus hoop die snel te hebben. Dan dat nog proberen. Na het nest wordt er hier alleen groenvoer/pasta en brood gegeven!!!! Ze zullen!!!  Nu niet voor de3 die nog moeten  groeien.
Verder heb ik ook de tuitlepel al een paar dagen binnen. Dat gaat helemaal  supergoed, ook met de kleintjes. De spuit alleen vind ik minder goed gaan. Met lepel/spuit, slikken ze zelf en bepalen beter wanneer genoeg. Bij een iets ouder jong gaat het fantastisch!!!

Zo, we gaan kijken  wat de dag vandaag brengt......



Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

Caroline

Aaaah ....  :censuur

Ik blijf het vreemd vinden, wel gevoerd en toch zo zwak.  :-\

Het is logisch dat de oudere zoveel meer gevoerd krijgen dan de jongere, zeker een pas geboren donsje heeft maar een kropje van een paar mm doorsnee en een jong van bijv. een week heeft echt al een flinke knikker.

Het is een jong koppel, ze moeten nog veel leren en natuurlijk ook om alle jongen even goed te voeren maar het feit dat ze de kleinste ook voeren is positief.

Misschien is voor de eerste keer toch het nest te groot voor ze. Ik weet het niet, durf vanaf een afstand er niks over te zeggen. Maar de foto's die je plaatst zie ik geen zwakke donsjes die het niet lijken te halen, het blijft dus vreemd.

Balen dat de ouders geen ander voer willen eten. Om die reden krijgen ze hier het hele jaar door dit van me aangeboden. Soms meerdere  keren per week, soms 1 x per 2 weken, gewoon om het te leren eten.

SIndsde ouders mijn jongen ermee voeren, alweer een aantal jaren, wordt alles groot en sterk. Ik heb zelden dode donsjes, zeker niet door niet goed voeren van de ouders.

Als je echt twijfelt over de donsjes en je blijft ze verliezen zou ik er toch eentje op sturen voor sectie. Dan sluit je in ieder geval uit dat de ouders bijv. een bacterie of schimmel doorgeven aan hun jongen of dat er een andere oorzaak is. Dit kan van alles zijn, bijv. kalktekort, geen juiste combinatie van ouders ...

Het klopt gewoon niet, een donsje wat gezond is, wat warm wordt gehouden en wat wordt gevoerd gaat niet zomaar dood ... zeker niet 3 donsjes.

Ik hoop dat je het een plekje kunt geven en dat de andere 3 mooi grote valkjes mogen worden.

Donsjes van een dag oud zou ik persoonlijk ook geen pap geven, zeker niet als er al wat in het kropje zit. De kans op verslikken is zo ontzettend groot dat ze heel vaak stikken in plaats dat het ze goed doet ....

Liefs Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

patty_dordtse valkjes

 :censuur

heel veel sterkte en een dikke knuffel
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

Larissa

Jeetje wat verschrikkelijk, heel veel sterkte

hoop dat ze deze 3 over gebleven donsje groot krijgen

knuffel

smiley

Hallo Thea

Wat ontzettend sneu nu ook kleine Alex  :'( :'(
Het is heel erg vreemd dat dit zo gebeurt met de jongste 3 .
Ik hoop dat de andere 3 mooie valkjes mogen worden ,maar ik voel je verdriet  :'( :'( :'(

Dikke knuffel uit Rotterdam

Conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

carco

Dit is inderdaad niet leuk zo  :'(
Ik hoop zeker dat de andere 3 op mogen groeien tot grote , mooie valken.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Gerdy

Hoi Thea,

Wat is dit mega balen zeg  :'(..sterkte

Het is zo moeilijk om te zorgen dat alle kleintjes goed gevoed worden..je hebt het helaas niet allemaal zelf in de hand.

Dat je drie grote kleintjes op mogen groeien tot drie super valkjes.

liefs gerdy


Cherro

Aaaah neeee :( Wat verdrietig :(

Hoe gaat t nu met de andere dikkies?

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)


Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

TheaV

Citaat van: Caroline op 16 april 2011, 10:55:34
Aaaah ....  :censuur

Balen dat de ouders geen ander voer willen eten. Om die reden krijgen ze hier het hele jaar door dit van me aangeboden. Soms meerdere  keren per week, soms 1 x per 2 weken, gewoon om het te leren eten.

Donsjes van een dag oud zou ik persoonlijk ook geen pap geven, zeker niet als er al wat in het kropje zit. De kans op verslikken is zo ontzettend groot dat ze heel vaak stikken in plaats dat het ze goed doet ....

Liefs Caroline


Ik  gaf ook  meermaals per week iets anders erbij, maar nooit aangegeten, altijd na een  dag zo de bak in, nu naar de kippen.  Na de broed ga ik  het anders doen. 1-2x per week ALLEEN groente/fruit/pasta etc. En geen  zaad die dag! Zullen allesvreter gaan worden.... Met de anderen  al begonnen,  de kippen zijn blij.....!

Pappen  zo jong, was ik NOOIT van plan...... maar zo machteloos gevoel. En toch doen wat nog kan...... al weet je dat het niet goed is. Maar ALLES doen wat (nog) kan. En 1 ding is zeker,  gestikt, verslikt is het niet... zou sneller gegaan  zijn.
Citaat van: Larissa op 16 april 2011, 11:14:32
Jeetje wat verschrikkelijk, heel veel sterkte

hoop dat ze deze 3 over gebleven donsje groot krijgen

knuffel

We doen alles wat daartoe kan bijdragen... en  pa/ma doen
zeker hin best.
Citaat van: patty_dordtse valkjes op 16 april 2011, 10:56:45
:censuur

heel veel sterkte en een dikke knuffel


THNX weer!
Citaat van: smiley op 16 april 2011, 11:16:55
Hallo Thea

Wat ontzettend sneu nu ook kleine Alex  :'( :'(
Het is heel erg vreemd dat dit zo gebeurt met de jongste 3 .
Ik hoop dat de andere 3 mooie valkjes mogen worden ,maar ik voel je verdriet  :'( :'( :'(

Dikke knuffel uit Rotterdam

Conny

Citaat van: smiley op 16 april 2011, 11:16:55
Hallo Thea

Wat ontzettend sneu nu ook kleine Alex  :'( :'(
Het is heel erg vreemd dat dit zo gebeurt met de jongste 3 .
Ik hoop dat de andere 3 mooie valkjes mogen worden ,maar ik voel je verdriet  :'( :'( :'(

Dikke knuffel uit Rotterdam

Conny

Citaat van: carco op 16 april 2011, 16:42:26
Dit is inderdaad niet leuk zo  :'(
Ik hoop zeker dat de andere 3 op mogen groeien tot grote , mooie valken.

Groetjes: Caroline.

Ook hartsikke bedankt!!

Citaat van: Gerdy op 16 april 2011, 20:29:26
Hoi Thea,

Wat is dit mega balen zeg  :'(..sterkte

Het is zo moeilijk om te zorgen dat alle kleintjes goed gevoed worden..je hebt het helaas niet allemaal zelf in de hand.

Dat je drie grote kleintjes op mogen groeien tot drie super valkjes.

liefs gerdy



Ja, dat is het zeker.......
Citaat van: Cherro op 16 april 2011, 20:48:48
Aaaah neeee :( Wat verdrietig :(

Hoe gaat t nu met de andere dikkies?

Er is maar 1 echt dikkie... en  die is super dik!


Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

TheaV

Ik roep nog niets...
Alleen wel  heel  hard: iedereen  echt hartsitkke THNX voor mails, reactie's, tips etc.... wat is dat gaaf hier!

Maar de dikke gaat super,  nu 31 gram. elke dag 2-3 gram erbij. Net weer geringd,  om een  duidelijk dikker pootje. Ging goed, nu maar blijven  zitten. Oogjes zijn ook goed open.

De 2 kleinere zijn nu voor het eerst in  dagen ook  aangekomen.
Abba 3 gram = nu 17 gr
Anne 1 gram = nu 15 gr........ :)

Alle 3 goed alert en actief... voller kropje allen.

Nog geen  nieuwe foto's.... even alle rust gunnen  na alle actie's.....
En ik  ff tijd voor een kleurspoeling, heb veel  grijze haren erbij.....
Worden  vast allen  wildkleurtjes en ik intussen ook!




Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

Cherro

Kijk aan, komen ze toch rustig aan wat aan.
Ben blij voor je! Kan me vorostellen dat je wat grijze haren erbij hebt nu..

Kom snel ff kijken hoor  ;)

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)


Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

Larissa

hey thea

Die grijze haren kan ik me ook wel voorstellen, want tja zoiets gaat je niet in de kouwe kleren zitten.
Ben super blij te horen en te lezen dat de oudste drie het wel goed doen

dikke knuffel van ons

TheaV

18 april 2011, 07:48:08 #674 Last Edit: 15 januari 2012, 18:55:31 by TheaV
Vanaf vrijdag weer gewoon voer gegeven en zie daar.......
voor het eerste echte kropjes gezien bij de 2 overgebleven kleintjes !!! Ze worden  dus nu goed gevoed,lijkt het.
Zo vol waren  ze nog nooit, (wel altijd bij de oudste dan.)

en nu net zijn ze gewogen en .......
;D
zat          28   14        14
gister      31,  17  en  15
nu net     34   18       17   gr.

Dus........????   Fototijd......
Samen


Verder heb ik de4 anderen,  M&M en L&L in de buitenvolière gedaan. En  dat was feest!!!!  Wat een leven in de brouwerij en  genieten.~!!! En  natuurlijk  geen zaad, maar schaal vol lekkers........ Het hele weekend hebben ze er niet naar omgekeken. De kippen gister blij!!! Ik  had wel wat zaad op de grond gegooit en in de schaal nadat ze een hele dag niets hadden  genomen. En  die zaadjes  was dus gewoon wel weg..... Over een paar dagen weer proberen....
Buiten  was wel het meest vertrouwd de honden.... die bij de volière,  de vogels op de grond.... zooo leuk!!
Geniet mee.....











M&M waren meteen  thuis en  zoooo lief aan het kwebbelen ,  scharrelen en  : "MamaMia".... komen ook  kroelen aan de tralie's.
L&L zijn en  blijven schuw. Komen echt niet naar me toe, ook niet binnen. Is al heel wat dat ze niet meer meteen  wegvliegen, maar blijven  zitten. En  altijd samen..... geen  stap/huppel zonder de ander. Gingen wel netjes het binnenhok in, 's-avonds. Dus dat kennen  ze.....!! Ze zijn wel  heel mooi en ook lief op hun manier. Laten  zich niet pakken. Bijten als pitbuls, LOL. Maar zo samen met M&M gaat het leuk en goed, geen geruzie etc. Zitten ook bij elkaar. Dus wel  goed zo....... denk ik.





Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/