29 maart 2024, 07:32:49

Vrolijke Valkjes...update 2015......

Gestart door TheaV, 15 april 2010, 06:36:06

« vorige - volgende »

TheaV

Citaat van: Always look.. op  4 augustus 2010, 14:00:16
Wat is Max toch een PLAATJUH!!  ::)

En war een goede eerste (op) stap! geef je hem een kusje van me?

:-*



en dan zien jullie hem maar op en snel geschoten plaatje met 1 hand...... Wat denk je hoe hij er in het echt uit ziet ;D ;D


Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

Saar

Citaat van: TheaV op  4 augustus 2010, 15:08:13
Citaat van: Always look.. op  4 augustus 2010, 14:00:16
Wat is Max toch een PLAATJUH!!  ::)

En war een goede eerste (op) stap! geef je hem een kusje van me?

:-*



en dan zien jullie hem maar op en snel geschoten plaatje met 1 hand...... Wat denk je hoe hij er in het echt uit ziet ;D ;D


Heeeeeeel knap ;D ;)

Serita


TheaV

Intussen....... probleempje in de tent , lees: kooi.
Met Max gaat het super!! Hij laat zich gigantisch goed kroelen in de kooi. Ook soms buiten  de kooi. Opstappen gaat an de lopende band als hij  de energie wat verloren is door rondvliegen. Dus eigenlijk super..... zou  je denken.
Buiten  de kooi wel. Dan  1 trio en elkaar achterna, waar de 1 is , zijn de anderen  ook.
Maar in de kooi.............. ik  denk dat hetgeen ik  al eerste wilde ook  de reden is. Ik wilde meteen  2 nieuwe bij D&D zetten, om zo een  rond aantal te hebben/houden. Helaas ging dat niet door. Er was wel een albino maar geen wm. Wilde ze ook van  1leeftijd. Dus ging niet samen, en nog langer wachten op nieuwe wm, dan  zou er weer te veel tijd tussen  liggen. Toen  vonden we dus Max, iets ouder dan Mila.
Dus zijn ze nu met z'n 3-en. En Dora lijkt meer naar MAx toe te trekken. Wat Dino absoluut niet accepteert. Dus duidelijk al  kleine irritatie's, nu al kleine vechtpartijene met kleine pikwondjes. Dino is op de slaapplek van Dino gaan zitten en dat heeft hij geweten!!! En nu Dora hem ook opzoekt.....
Nu zit Max regelmatig ergens in een hoekje , of in actie met Dino. Dora houdt zich afzijdig, maar toch regelmatig in de buurt van Max en  Dino weer in de buurt van die2.... met alle gevolgen. Apart zetten lijkt mij geen optie, beter lijkt mij  toch nu al de 2e pop erbij. Ze moeten  toch de tent delen met 4.
Dus ik ben al aan het zoeken en wil eigenlijk niet wachten tot Mila ver genoeg is om hierheen te kunnen  vliegen.
We zitten niet meer op ons gemak op het werk uit angst dat er iets gebeurd is als we thuis komen. Ik hoop op tijd een echte oorlog te kunnen  vermijden. Het is nog niet echt kritisch, maar afwachten op betere tijden  lijkt mij ook niet het goede. Nu toch signalen genoeg om  actie te ondernemen , denk ik. Gelukkig bijna weekend,  dus zijn we er weer bij....
Wat denken jullie???


Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

♪ Marlies

Hoi Thea, :D

Ik zag je al in allerlei boekjes reageren en ben eens op zoek gegaan naar jouw boekje. :P

Inderdaad vervelend als er 2 niet zo goed met elkaar overweg kunnen.

De oplossing heb je volgens mij zelf al genoemd............een 2e popje erbij om een even aantal te hebben. ::)
Ik zou dan de 2 nieuwe voor een tijdje apart in een kooi zetten om een koppeltje te vormen.

Er zullen er vast nog wel meer zijn met een eventuele ( andere ) oplossing.

Succes !!!

Groetjes Marlies ;)

patty_dordtse valkjes

hoi,

kan je max even niet apart zetten zodat D&D weer ff samen zijn zonder elkaars irritatie's
totdat je straks een popje heb gevonden VOOR Max dat die zich daar op kan concentreren en dan als dat goed gaat later met elkaar los laat en dan daarna weer nog apart zetten ...
ik zeg niet dat max de schuldige is hoor...maar mss is Dino jaloers en ziet hem zijn maatje naar Max toe trekken waar hij eerst mee kon kroelen snap je...

als dat samen dan verders goed gaat samen in 1 kooi gaan proberen...

probeer ff mee te denken  :-[

succes en ik lees het nog wel
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

Always look..

haai haai,

Ook ik zou zeggen zet Max nog eventjes appart tot Mila oud genoeg is.. (weet eerlijk gezegt niet hoe oud mila nou is..)
Zet vervolgens Mila en Max samen in een kooi en Dino en Dora samen in een kooi en werk er langzaam naar toe dat de 2 koppeltjes samen in een kooi kunnen..

succes in ieder geval!
xx Sanne

Caroline

6 augustus 2010, 09:41:41 #262 Last Edit: 6 augustus 2010, 09:57:36 by Caroline
Hey meis ....

Ik was er al een beetje bang, soms gaat het goed maar meestal geeft 2 mannen en een popje toch wat problemen zolang het popje nog niet definitief gekozen heeft, logisch ook natuurlijk, ze maken nog beide kans bij haar en zullen om haar vechten.  :-\

Mijn advies is dan ook, net als mijn voorgangsters, laat Dino & Dora samen zitten en Max apart tot Mila er is en laat dan beide koppeltjes even apart zitten tot ze duidelijk voor elkaar gekozen hebben. Persoonlijk laat ik een koppeltje wat ik voor ogen heb apart zitten tot hun eerste nestje. Zet je 2 koppeltjes eerder samen heb je toch kan dat ze kiezen voor de verkeerde partner.

Succes!!  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Saar

Heey thea,
Wat vervelend deze situatie. Zelf zou ik er voor kiezen om Max ook apart te zetten. Hoelang moet je nog op Mila wachten?
Groetjes Saar :-*

Paula

Eigenlijk hoef ik mijn mening niet meer te zeggen, want dat hebben de anderen al gedaan, maar toch:
Ook ik zou zeggen, haal Max uit de kooi en zet hem in een eigen kooi. Zo hebben Dino en Dora de gelegenheid elkaar te leren kennen en te koppelen.
Als Mila komt haar bij Max zetten. Zo hebben ook zij de gelegenheid om een koppeltje te worden.
Daarbij hoef je je dan niet bezorgd te maken dat er iets gebeurt als je niet thuis bent.

Succes!
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

TheaV

ik wil echt iedereen  bedanken  voor het mee denken!!! THX !!!
En net wat ik al dacht.... meer mensen dus ook meer meningen. En jullie uiteraard meer ervaring.

Maar ik heb  besloten om er heel snel toch de 2e pop bij  te nemen. En  dus niet te wachten op de zo goed als gererserveerde Mila bij Gerdy.
Ik heb haar ook al op de hoogte gesteld

En ik wil dus juist Gerdy ook heel erg bedanken  voor haar support en begrip voor mijn besluit!!!
Gerdy....TOP !!THX


Ik  wil dus in ieder geval mijn eerste ingeving en gevoel  blijven  volgen, om dit ook geprobeerd te hebben. De optie die meerderen hadden om evt Max apart te zetten, kan altijd nog. Juist ze nu zo jong zijn, wilde ik ze samen ( 4) bij elkaar hebben. Eerst samen, dan  evt apart. Ik heb een reserve kooi en  zelfs de villa kan gedeeld worden met tussenschot. Dus die optie's kan altijd nog. En mocht er een partner ruil van komen, dan lijkt mij  dat ook niet echt een probleem. Als er maar vrede heerst in de kooi. ( en  temninste toch wel 1 echt koppeltje.
Ik was al  bang dat 2 mannen en  1 vrouw niet het juiste was....(.maar de WM man  wilde maar niet komen.....)
Nu weekend en dan alle tijd voor hun en  scheidsrechteren..... ;)
En we gaan verder overleggen, kijken en actie ondernemen.
Er is al iets voorbij gevlogen ...... wat mogelijk een kandidate kan  zijn en al zelfstandig is .....
wordt vervolgd....





Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

Serita

Hopelijk gaat het andere popje snel lukken, en brengt dat vrede in de tent :D

Snappen Dora en Dino wel hoe bij elkaar kroelen werkt? Hier snappen ze er nog niets van, doen steeds maar die koppies laag tegen elkaar, ja dan kroelt er niemand als je ze alle twee omlaag houd ::)

Anke

Hoi,
Lastig dat het niet zo goed gaat met de drie valkjes in de kooi.
Ik hoop dat je snel een extra popje vindt
Succes met de zoektocht!!
En een dikke kroel voor Dora :-*
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Saar

Hopelijk vind je snel een valkje wat je bevalt ;)

Van het weekend verhuizen 5 vogies, dus dan ga ik ff met dat jonge valkje aan de gang of het wat is voor je neefjes :) Je hoort z.s.m van me ;)

TheaV

Citaat van: Anke op  6 augustus 2010, 23:20:11
Hoi,
Lastig dat het niet zo goed gaat met de drie valkjes in de kooi.
Ik hoop dat je snel een extra popje vindt
Succes met de zoektocht!!
En een dikke kroel voor Dora :-*
Groetjes Anke


Die kroel heeft dik, vet gehad.... en als ze hem niet op tijd krijgt, dan komt ze hem wel halen.
Citaat van: Saar op  6 augustus 2010, 23:36:25
Hopelijk vind je snel een valkje wat je bevalt ;)



Ja ,hopen wij natuurlijk ook.
We hebben een  mogelijke Kandidate en gaan er heel  snel kijken. die 3 knullen gaan natuurlijk mee kijken.... ik hou je op de hoogte.

Citaat van: Serita op  6 augustus 2010, 19:42:31
Hopelijk gaat het andere popje snel lukken, en brengt dat vrede in de tent :D

Snappen Dora en Dino wel hoe bij elkaar kroelen werkt? Hier snappen ze er nog niets van, doen steeds maar die koppies laag tegen elkaar, ja dan kroelt er niemand als je ze alle twee omlaag houd ::)


Dora en Dino kroelen niet echt bij elkaar,  Wel koppie's laag bij elkaar en elkaar zachtjes met snavel tegen  snavel pikken. Als ik  de 1 kroel komt de andere meteen en  dan stereo kroelen , beide koppie's echt tegen elkaar.


Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/