9 mei 2025, 10:07:57

TT, Vogelverenigingen, ringen?

Gestart door Bittersweet, 13 april 2010, 10:10:59

« vorige - volgende »

Bittersweet

Hoihoi,

Het lijkt me ontzettend leuk om eens aan een vogeltentoonstelling mee te doen, alleen zie ik door de bomen het bos niet meer. Staat er ergens overzichtelijke informatie over hoe je zoiets aan zou moeten pakken?

Ik heb gelezen dat je allereerst lid moet worden van een vogelvereniging, dit wilde ik toch al zodat ik de jonge forpusjes (en hopelijk valkjes) kan ringen, maar hoe kies ik welke vogelvereniging ik lid van wil worden? Volgens mij zijn er hier in de buurt geen vogelverenigingen... kan je dan ook lid worden van een landelijke vereniging, oid?

Pfoe... ik heb dus een hoop vragen.
Is er hier iemand die weleens meedoet aan tentoonstellingen, of mij uit zou kunnen leggen hoe dit allemaal werkt?

Larissa

Hey Bittersweet

Ik doe nie mee aan tenttoonstellingen maar ik ben
verspreid lid geworde bij de ANBV (algemene nederlandse bond van vogelhouders) die kosten zijn normaal voor een jaarlidschap en via hun krijg je ook info over tentoonstellingen en zo

Hoop dat je wat aan die info hebt

groetjs Larissa

Bittersweet

Hoi Larissa,

Dank voor je reactie. Wat is 'verspreid lid worden'? En wat zijn ongeveer de kosten voor een jaarlidmaatschap?

En hoe weet ik waar ik lid van wil worden? Dat zal voor een groot deel natuurlijk persoonlijke voorkeur zijn, maar hoe besluit je zoiets? Moet je nog ergens op letten, zijn er nog voor- en nadelen die afgewogen moeten worden?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Mijn excuses als ik hele domme vragen stel. :P

Larissa

Hey Bittersweet

Zoals mij al ooit eens op het forum is gezegt domme vragen bestaan niet

Verspreid lid houdt in dat je het niet via een vogelvereninging doet maar je zo aanmeldt
Of er nadelen aan zit ja misschien wel want via een vogelvereniging heb je toch vaak mensen die korter bij je zitten en je kunnen helpen in nood...je adviezen geven en noem dat soort dingen maar op
Enig voordeel kan ik je er zo nie van op noemen maar dit was voor mij een mooie oplossing omdat ik toch de valkjes wou ringen maar geen tentoonstelling wou doen.
De kosten voor een jaarlidmaatschap zijn € 30.72 incl. het blad vogelvreugd

Waar je lid van wil worden is met name je eigen keuze en wat is je voorkeur.
S6 met je keuze

groetjes Larissa

wim roskam

hallo bittersweet, als je lid word van euro-parrot , kan je ringen bestellen , en is er iedere maand een avond in hazerswoude , zie www.euro-parrot.com , ps je bent al lid voor 37 euro per jaar .groeten wim roskam .

Saar

Bij de nbvv is het 28,50 per jaar....
En ook daar kan je ringen bestellen.