16 mei 2025, 16:38:36

geen groentens/fruit

Gestart door willianne, 31 maart 2010, 19:36:06

« vorige - volgende »

willianne

Hoihoi

Tara is inmiddels 8,5 week oud en wil absoluut geen groentens/fruit eten. Alleen de zaadjes/eiervoer/trosgierst/en af en toe stukje brood.

Kan dit geen kwaad als ze geen groentens/fruit eten?

Fijne avond!!

Kimm

hoi,

ze mist zo wel wat aanvulling van vitamines.
fruit lusten ze bij mij ook niet, maar groentes wel. eet zelf er eerst van en laat dat ook zien aan tara. zien eten, doet eten  ;) en gewoon blijven aanbieden hoor.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

willianne

Dankjewel Kimm voor je reactie! :D
Kun je niet met bepaalde poeders bv door de zaadjes heen mengen, de mineralen/vitamines binnen laten krijgen?
Ik blijf het proberen! :)

Kimm

ja hoor dat kan.

wat ik zelf doe is het volgende:

een potje chlorella kopen.
dit zijn tabletjes. 1 tabletje maak je helemaal fijn. voor 1 valkje gebruik je een kwart tabletje en dit stooi je over het voer heen.
ik doe dit elke dag. in chlorella zit heel veel in. dit kan je kopen bij de drogist etc. spirulina kan je ook evt gebruiken.

wat je ook vaak ziet, is dat als het ene valkje wel groente of fruit eet, dat het andere valkje dan ook wel wil eten.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

*Manon*

Hoi hoi Willianne,

Wat je kunt doen, is in een bakje wat gekookte macaroni en/ of rijst doen, daar doe je groente in, wat fruit ( hier houden ze ook niet van fruit, maar wel van groente) en daarover heen strooi je wat eivoer en wat zaadjes.
In het begin zal ze er misschien niet naar omkijken, maar na een tijdje zal haar nieuwschierigheid het gaan winnen, ze wil het eivoer of de zaadjes en begint dan automatisch aan de gekookte macaroni en groente.

Ik zou dan ook elke dag een vers bakje in de kooi hangen..

succes en een knuffie voor Tara  :-*