28 maart 2024, 14:38:26

Puck en zijn broers of zusters

Gestart door Fleur79, 12 april 2010, 00:35:04

« vorige - volgende »

Fleur79

Hallo allemaal!

Ik ga ook maar eens een dagboekje bijhouden, vindt ik wel leuk want je vergeet dingen toch erg snel wat betreft gebeurtenissen.

Onze Pucky is geboren uit een Moa & Faith, welke we als koppel op marktplaats hebben gevonden van Petra. Ze werden niet met rust gelaten door het andere koppel en konden dus niet rustig broeden. :-[ :-[

Eenmaal bij ons konden ze dit dus wel en kwam er van de drie eitjes welke ze gelegd hadden maar 1 uit...en ja hoor daar was Puck!!! ;D geboren op 27 februari 2010!! :P

Wat geweldig dit was ons eerste nest en hadden er geen ervaring mee, maar door deze site heb ik een hele hoop geleerd!! ;D ;D

Puck was nog niet eens uit het broedhok en Moa & Faith hadden alweer bedacht om een nieuw nest te maken..tja ze moesten de verloren tijd inhalen ;) ;)

Nu is er gisteren het eerste eitje uitgekomen!!! :D
ik heb eergisteren bij het broedhok verschonen gezien dat er drie van de 5 eieren bevrucht zijn dus we zijn erg benieuwd!!

Moa en Faith zijn  allebei wildkleur en ongeringt, beide bijna twee jaar oud.

Ook heb ik de oude eigenaar gemail over het feit wat de ouders waren van Faith (mannetje);

"De ouders van Faith zijn ons broedkoppeltje, vader wildkleur met gele kop
( en beetje wit)
moeder grijs/wit/geel gepareld, dus een lutino is zeker mogelijk.
Moa heb ik van een beurs,ik weet  niet welke kleur haar ouders hadden."

Mischien dat de lezers van mijn dagboek mij een eindje op weg kunnen helpen over wat eruit zou kunnen komen want ik kom niet uit de calculator ??? ???

Nou dit was het eventjes, ik ga slapen en hou jullie op de hoogte over wat er allemaal gebeurd!

Groetjes Fleur




Fleur79


Creatura

Hey Fleur,

Spannend joh dat je weer een nestje hebt :D

En erg leuk dat je een jong (al was het ook het enige jong ;)) zelf hebt gehouden ;D

Leuke valkjes heb je!! Leuk; een wildkleurkoppeltje; die zie je niet zo vaak (veel mensen hebben allerlei mutaties, maar vaak niet meer de wildvorm).
Ik heb zelf ook een wildkleurmannetje; het heeft wel wat vind ik; die opvallende gele kop met die felrooie wangetjes ;D

Succes met je nestje en geniet van je vogels :)

groetjes, Renske