Teentje tussen de kooideur, aan een zijden draadje

Gestart door Yuri, 9 april 2010, 11:55:19

« vorige - volgende »

Yuri

Help!, vanmorgen bij het voeren heeft wally,één van mijn valkparkieten met zijn pootje tussen de kooideur gezeten toen ik hem dicht wou doen.

Toen zag ik plots bloed op mijn hand en zag ik dat zijn voorste kooitje (nagel en puntje van de teen) eraf zijn, het bloedde wel maar hield al vrij vlug op. of in ieder geval bloedde het lang niet zo hard meer. hij klimt en loopt er nog wel wat mee, maar houd het pootje zoveel mogelijk omhoog en heeft er volgens mij toch wel last van.

Ik verschoot me rot, dit puntje bungeld er nog aan met nagel en al. wat moet ik hiermee doen? doorbijten en afknippen of laten hangen (maar of ie daar later last van krijgt??? of weer blijft hangen aan iets)

Ik heb de bodembedekking (beukensnippers) eruit gehaald en alleen een krant als bodembedekking gepakt zodat er geen vuil in de wond komt, verder las ik dat bloem het bloeden kan helpen stoppen dus heb ik hem door een laag bloem laten lopen op de bodem van zijn kooi.

Wat is wijsheid? ik weet het niet:(

Larissa

Bel de Va die moet gaan beslissen het het er af kan of niet
Als je het laat zitten is de kans groot dat de valk er zelf aan gaat zitten bijten en trekken met alle risico's van dien

S6 met het valkje

Kimm

hoi,

ik zou even een vogelarts gaan bellen en vragen wat je hiermee aanmoet.
sterkte,

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Rianne

Ik zou er toch even mee naar een dierenarts. Als je valkje er aan gaat trekken, kan hij de wond verder open scheuren.

Yuri

Ok ben net terug van school en mijn moeder heeft al een beetje druivensuiker in het water gedaan en op een iets warmere plek gezet zodat hij zich misschien wat beter voelt. hij loopt er wel op rond maar wel mank, verder is hij nog redelijk actief en is hij een beetje bekomen van de schrik

Bloedden is gestopt en ziet er nu droog en donkerrood uit. verder zit hij er ook niet zoveel aan te peuteren gelukkig.

Ik wacht even tot hij er een beetje van hersteld is en dan kan ik wel eens zien hoe het gaat met dat nageltje dat er nog aan hangt.

Bedankt voor de reacties, ik post meer als ik meer weet

smiley

Hallo Yuri

Je vraagt hier om advies ?  dat word ook gelijk aan jou gegeven .
ga met deze vogel naar een va. deze wond aan het teentje kan ontsteken of weer gaan bloeden een vogel kan niet zo veel bloed missen .
Hij word daar ziek van ,ook de kranten op de bodem zullen voor een infectie gaan zorgen er zit inkt in .
Morgen ben je misschien te laat en is je vogel al ziek ,dan kost een weekend arts 3 maal zoveel als nu .
En nog erger hij kan aan een infectie dood gaan !!! je zegt dat het er donkerrood uitziet en hij heeft pijn .
Het is een ongeluk geweest dat dit is gebeurt maar het is nu aan jou hoe je dit laat aflopen !!!
Ga  a.u.b  met je vogel naar de va. de kans dat je je beste vriend kwijt raakt is heel erg groot nu !!!!

Groetjes Conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Hermien

Zit ik met mijn vinger tussen de deur en zie dat de nagel er half af ligt.......doet pijn en het bloedt! Wat doe ik dan? Juist, ik ga naar de dokter, want hij is de enige die weet of mijn nagel kan blijven zitten of niet.......

Geldt ook voor katten, honden, paarden, VOGELS....

Asjeblieft, wacht niet tot je vogel doodziek is!!!!

Kimm

Dames, laten wij even afwachten over hoe en wat. wij weten niet of zij ondertussen naar de da toe zijn  ;)

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Anja

Hoe is het nu met je valkje? Ben je nu naar een VA geweest?

Liefs,

Anja

Yuri

Nee, het klintk een beetje bot misschien maar ik heb daar geen tijd voor gehad (werk).

Verder gaat het goed met hem, zit goed in zijn veren, eet en drinkt goed.  en heb een ontstekingsremmend zalfje meegebracht dat voor op wonden (van vogels) is. de wond ziet er verder goed uit en hij begint zijn pootje al wat meer te gebruiken, al dan wel voorzichtig aan.

Ik kan al dat advies wel waarderen, maar kijk me er aub niet smerig op aan dat ik niet naar een DA/VA stap zo vlug . we houden hem goed in de gaten en zorgen heus wel goed voor hem. en ja ik geef heel erg om m'n vogels (en alle huisdieren die we hebben)
Toch bedankt.


Kaatje

Hoi Yuri,

Fijn dat het met je valkje weer beter gaat en hij zijn pootje al wat meer gaat gebruiken en dat je daar even een update over komt schrijven.

Goed ook dat ontstekingsremmend zalfje,

Groetjes, Karin


Anja

Fijn te horen dat het beter gaat met je valkje.

Hou hem aub goed in de gaten hoor. Hangt het nageltje er nog steeds aan? Let goed op dat hij daar nergens mee achter blijft hangen.

Liefs,

Anja

Larissa

Hoi Yuri

Gelukkig dat het al weer beter gaat met het valkje
Hou hem voor de zekerheid nog wel ff een tijdje in de gaten

groetjes Larissa

Yuri

Gaat al heel goed allemaal, hij loopt en klimt er weer mee maar het nageltje hangt er nog met 1 draadje aan (gaat er waarschijnlijk ook gewoon afvallen, lijkt me). ik hou het in de gaten en blijf er het zalfje opsmeren dat misschien helpt met de wond wat sneller herstellen.

Verder ziet het er niet verkeerd uit. en is hij weer gewoon de oude aan het worden.

Kimm

fijn dat het goed gaat yuri. ik hoop ook dat het natuurlijk goed blijft gaan.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010