29 maart 2024, 01:57:24

3doden

Gestart door Dorien, 29 december 2003, 18:15:06

« vorige - volgende »

Dorien

hallo
ik heb 3dode vogels en wat ik raar vind is dat ze alle 3 naast elkaar lagen in hetzelfde hoekje. wat zou dit kunnen  zijn??

groetjes

Marianne

Hoi Dorien,

Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat het zou kunnen zijn.
Ik wil je wel heel veel sterkte wensen.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Dorien

ik weet ook niet wat het is. gisteren zagen ze er nog goed uit en vandaag lagen er 3dood naast elkaar.

groetjes

giovanni

hoi dorien,
wat erg zeg, zo 3 dode in 1 keer! heb je mss nog andere huisdieren? mss heeft die ze gebeten en naast elkaar gelegt. Ik had ook zoiets voor, een paar jaar geleden; het was wel met 3 vissen, de oorzaak hebben we ook nooit gevonden, er lag alleen wat bloed naast. Hebben jou valkjes ook gebloed??

veel sterkte

Paul

Hoi Dorien,

Wat erg dat er drie tegelijk dood zijn gegaan :-(
Wat voor vogels zijn het die je hebt?
Je kan inderdaad kijken of ze wonden hebben maar als er verder niks te zien is zou het door de kou kunnen komen als de vogels niet winterhard zijn.
Als je het zeker wilt weten kan je een dode vogel laten onderzoeken door de dierenarts.
Als het echt een ziekte is kan je daarmee de andere vogels redden want die kan je dan behandelen met medicijnen.
Het is zo heel moeilijk te zeggen hoe het komt en alleen maar te gissen wat er gebeurd is :-(
Veel sterkte met het verlies.

Groetjes, Paul

Lique

 :o :oJemig zeg.
Nou, ik zou toch maar ongelooflijk snel met een dode vogels naar Dr. Feld gaan, zodat hij sectie kan doen op hem.
Zo kan hij achterhalen wat er bij jou aan de hand is, want 3 in één keer is zeker niet normaal. Je zal misschine wel last hebben van een besmettelijk virus ofzo.

Heel veel succes.

groetjes lique

tommy

jeettje, Ik wens je alle sterkte en ik zou inderdaad ook sectie laten doen. Weet je misschien de oorzaak en wat je kan doen voor je andere vogels. Ik zou wel je kooi ontsmetten.
Sterkte Annemieke

Dorien

ja maar hoe komt dat ze alle 3 naast elkaar liggen?
groetjes

Paul

Hoi Dorien,

Een andere optie is dat iemand de volliere in gegaan is en je vogels heeft vermoord :-(
Ook in dit geval zal sectie uitwijzen of dat gebeurd is.
Het is inderdaad vreemd dat ze netjes naast elkaar liggen.
Ik hoop in elk geval niet dat dat gebeurd is want dan kan het ook opnieuw gebeuren :-(

Groetjes, Paul

Dorien

dat denk ik niet ze lagen gewoon alle 3 naast elkaar in een hoekje. ik weet niet wat het is maar ik vind het raarste dat ze naast elkaar liggen.

Paul

Hoi Dorien,

Een zieke vogel probeert zich te verstoppen in een hoekje zodat ie minder opvalt voor zijn vijanden.
Als er meerdere ziek zijn heb je ook kans dat ze tegen elkaar aankruipen voor de warmte en daarom naast elkaar lagen.
Het kan natuurlijk ook zijn dat ze op een of andere manier gif hebben binnengekregen :-(
Ik zou zeker de hele volliere schoonmaken je weet nooit of er nog wat ligt in dat geval of dat er nog ziektekiemen in de volliere zitten.
Zonder sectie blijft het toch gissen wat er gebeurd is :-(

Groetjes, Paul

yentl

hey...
3 ineens, ik vind het raar dat ze naast elkaar lagen  :-/
nog veel sterkte toegewenst.

groetjes Yent'l

Liek

Wat erg zeg! Veel sterkte!
Ik denk dat wat Paul zegt wel eens waar kan zijn. Dat ze zich ziek voelden of dat ze het misschien wel koud hadden en dicht bij elkaar zijn gaan zitten.( Of misschien bang) Het de enige manier om het zeker te weten is naar de dierenarts te gaan.
Groetjes Liek

Tara

Hoi,

ik vind het niet raar dat ze naast mekaar lagen, en dat Paul helemaal gelijk had, toen ik het begon te lezen dacht ik ook aan, maar goed, 't is al gezegd ... Veel sterkte met dit verlies, kan met je meeleven zeg maar ...