6 mei 2025, 15:26:39

Jongen onder het bloed (plukken)

Gestart door Kruimeltje, 8 april 2010, 21:40:33

« vorige - volgende »

Kruimeltje

Had nog een foto gemaakt en volgens mij is dit een prima kropje, zonder lucht :) (foto gemaakt 2 uurtjes na het voeden)

Rianne

Volgens mij moet je appelCIDERazijn hebben, dit is weer anders als appelazijn.

Kruimeltje

ooohh, heb gelijk de oude fles gepakt en dat is appelazijn en dus geen cider... Wist niet dat er een verschil was. Morgen dus appelCIDERazijn halen. Bedankt voor je oplettendheid!

Caroline

Klopt .... apperCIDERazijn  ;)

En ik wilde je toch een complimentje geven hoor ....

Je doet het SUPER!!  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

monica

Dat ukkie ziet er goed uit hoor, mooi kleurtje ook(mooi roze)!
Appelazijn...appelciderazijn, het schijnt elkaar niet veel te verschillen, toch neem ik ook altijd appelciderazijn.
Ik had er overigens overheengelezen :P

Kruimeltje

Nou, ik ga nog net niet huilen, van blijdschap wel te verstaan ;) Doet me zo goed om te lezen dat het ukje er goed uitziet. Heb er gelijk weer een stukje meer vertrouwen in :)

Zal morgen eens bij de Reform vragen wat het verschil is in de azijn, maar dan alsnog de cider meenemen. Ik kies wel bewust voor de azijn uit een Reformwinkel, omdat daar verder geen 'troep' inzit, net zoals ik mijn beestjes biologische groenten, fruit e.d. geef (onbespoten).

Kruimeltje

Goed nieuws: vanmorgen bij het voeden was de krop van het ukje enkel gevuld met pap en GEEN lucht!!! Ik heb dus ook niet lucht eruit hoeven masseren. Ook lijkt het ukje wat actiever :)

Moet ik nou alsnog die appelciderazijn door de pap mengen of eerst even aankijken hoe de volgende voeding gaat? Want als deze ook weer lucht-vrij gevuld wordt lijkt mij dat het 'probleem' verholpen is.

Caroline

Super nieuws!!!!

Goed zo!!!!  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Kruimeltje

Ja, fijn he! Ik kijk het even aan hoe het gaat en anders pap met de appelciderazijn.

De oudste heeft besloten om uit het blok te komen en aan de wandel te gaan, maar zodra die moe wordt en terug wil (wat niet lukt) gaat ie gewoon maar gillen tot ik 'm terugzet. Fijne vogel  ;)

Ik denk er over om hier een dagboekje aan te maken, het gaat nu redelijk goed allemaal, maar wellicht wel zo leuk om het verloop te blijven volgen.

Bedankt voor alle reacties en hulp, ook namens de kruimels! (zo noemt mijn vriend ze, aangezien de ouders Cookie en Chip heten en je daar kruimels van krijgt). Als het kleintje echt opknapt en blijft leven, mag deze ook sowieso bij ons blijven en noemen we dan Kruimeltje :)

Paula

Wat ontzettend fijn dat het allemaal zo goed loopt nu. Zelfs het oudste valkje loopt al!  ;)
Veel succes met de handopfok, het is een berg werk!

Om even op de appel(cider)azijn terug te komen: Het is een en hetzelfde product.

Appelazijn
wordt gemaakt van appelcider. Deze azijn was de eerste biologische azijn die er in natuurvoedingswinkels te krijgen was en is nog steeds de best lopende azijn.
Appelazijn heeft een milde smaak en is goed te gebruiken in de keuken.
Daarnaast zou appelazijn weerstandsverhogend werken en tegen migraine en chronische vermoeidheid helpen.
Appelcider azijn is een oplossing van azijnzuur geproduceerd door de fermentatie van appels.

http://www.preventievegezondheidszorg.com/azijnplus.php
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

Kruimeltje

Bedankt voor je uitleg, Paula :) Ik heb het overigens nog niet gebruikt, aangezien het ukje heel erg goed gaat. Het is blijkbaar toch geen middel wat je uit voorzorg gebruikt, aangezien ik het ook niet aan de andere jongen moest geven.

Het ukje eet goed, geen lucht meer in de krop, oogjes goed open en begint steeds actiever te worden. Ik wacht alleen nog in spanning op de veren, want het is nog steeds een donsje.

nita_forever

Hey meis
Vind het leuk je verhaal nog even te volgen!
Super zeg dat de kleine het goed maakt;
DIKKE PLUIM VOOR JOU!!!!
Namens mij maar ik denk wel van iedereen die je nu een beetje aan het volgen is en meeleeft!!!
Heel veel succes en hou vol he!
Aan liefde zal het ukkie in ieder geval geen tekort hebben!
Groetjes Annita en mn kanjers
Groetjes Annita
en mijn kanjers: Chico en Mike

Kruimeltje

Dank je wel Anita! :)

Het gaat nog steeds erg goed met de jongen, met alle drie! De oudste twee gaan steeds meer op echte valkjes lijken. de jongste heeft nog geen veertje, maar eet als een bouwwerker ;)

Groetjes, Fre

Larissa

hey kruimeltje

Klasse werk  :D vindt het echt fijn om te lezen dat het met de jongste ook goed gaat heb dit stukje met intresse gevolgt

Dikke knuff bende van 6 en larissa

Paula

Ruim een week na jouw laatste berichtje, Kruimeltje.
Hoe is het nu met de kleintjes?
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)