5 mei 2025, 00:57:19

Valkje met zin?

Gestart door Scrabbel, 3 april 2010, 17:27:12

« vorige - volgende »

Scrabbel

Hoi

Sinds oktober is Scrabbel bij ons. We weten niet echt zeker wat het is maar vermoeden sinds vorige week dat het een meisje is...
In het begin werd ze boos als je over haar rugje aaide, maar sinds vorige week mag dat wel. Als je dat dan doet begint ze zachtjes te fluiten, meer wat te 'brabbelen', doet ze haar kopje omhoog en haar gatje in de lucht. De tijd van het jaar?

Kimm

hoi,

het is beter om een valkje niet over de rug te aaien. zo stimuleer je de hormonen.
ik denk wel dat het een popje is.
heb je ook een foto van haar?

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Sanna

Ja, dat klinkt zeker als een popje. Wat Kim zegt, stimuleer haar maar niet meer met aaien over de rug. Het kan nare gewoonten in de hand werken, zoals voortdurend eieren blijven leggen. Zeker als ze alleen gehouden wordt. Met een partner erbij (man of pop, maakt niet uit) wordt zulk ongewenst gedrag meestal voorkomen.

Groetjes, Sanna

Scrabbel

Dankje voor de tip :)
Ondertussen weten we ook heel zeker dat Scrabbel een meisje is...
Een paar uur na mijn berichtje heeft ze haar eerste eitje gelegd :)
De beste foto is eentje van als ze nog maar pas bij ons was, ondertussen toch al een paar maand geleden dus :p

Sanna

Ach, wat een scheetje ;D. Een mooie cinnamon opaline pop.

Groetjes, Sanna

Landiej

Mooi popje inderdaad! Onze pop Lola vertoont ook zulk 'broeds' babbelgedrag. Dit is volgens mij wat doorgaans "kippetje zitten" wordt genoemd.
Voorheen deed ze het vooral in het bakje met maagkiezel, maar tegenwoordig gaat ze in de waterbak te keer, en wordt ze dus zeiknat ;D Haar huisgenoot Loekie snapt er geen hout van ::)