4 mei 2025, 23:09:35

verenplukken

Gestart door anthonie, 7 april 2010, 21:05:46

« vorige - volgende »

anthonie

Hallo,

Vandaag heb ik gemerkt dat de pa van de drie kleintjes aan verenplukken doen. Hun rugje is nogal kaal, en ik zag wat rode plekjes(bloed). Ook is er zo ééntje uit het broedhok gevallen. De oudste is van vorige zaterdag 4 weken, de twee kleinsten sinds vandaag 4 weken. Ik heb ze nu beneden in een bakje gezet in plaats van in het broedhok. Hopelijk doe ik daar goed aan, want ik dacht dat ze toch uit zouden vliegen rond de 4 weken. Ze blijven mooi in dat bakje, behalve ééntje, die kruipt er graag eens uit.

Aangezien ik ze beneden gezet heb, kan ik het beter in het oog houden. Ik hoop dat de pa zal blijven voeren ook.

Groetjes,
Anthonie

Larissa

Hey Anthonie

Misschien helpt het als je de rug van de kleintjes die geplukt worden in smeert met uierzalf
Heb gelezen hier op het forum dat het nog wel eens wil helpen

Ik duim voor je dat pap ze blijft voeren en mam uiteraard ook

groetjes Larissa

anthonie

Hallo,

een ma hebben ze niet meer, die is gestorven, vermoedelijk aan legnood. De pa heeft tot nu toe ze heel goed behandeld en mooi eten gegeven. Ik heb een foto toegevoegd:

Groeten,
Anthonie

Larissa

WAUW

Wat knap dat paps het helemaal alleen heeft gedaan
Het enigste wat ik zo kan bedenken is inderdaad de uierzalf en hopen dat pap de jongen goed blijft voeden

Mooie jongen hoor

Ik hoop dat er iemand anders gauw reageert met misschien nog meer tips

S6
Larissa

anthonie

Laat ik ze dan uit het  broedhok, of er weer in?

Greetz,
Anthonie

anthonie

Ik heb ze terug in hun broedhokje gestoken. Zal morgen uierzalf halen en ze insmeren.

Greetz,
Anthonie

Larissa

Je kunt proberen zodra je de rugjes in gesmeerd heb om ze terug te zetten....werkt dit niet dan kun je altijd nog overwegen om ze er buiten te laten in de hoop dat paps ze blijft voeren ?

Nu ze op de grond zitten komt paps er nog in de buurt of bekijkt hij het allemaal van af een afstandje

groetjes

anthonie

Die bekeek alles vanop een afstand. Ik heb geen risico genomen, en ze toch maar terug geplaatst, hij is ondertussen al terug in het broedhok geweest. Ik denk dat ze toch deze week ergens gaan uitvliegen ofzo? In ieder geval morgen uierzalf smeren.

Greetz,
Anthonie

Larissa

Hey

Denk dat je de juiste beslissing hebt genomen voor vannacht
aangezien paps er niet echt naar omkeek eerder vanavond

Wens je suc met de kleintjes hoop dat paps gauw ophoudt met dat gepluk van hem

Larissa

anthonie

Ik heb ze vandaag weer uit het hokje gehaald en wat uierzalf op hun rugje gesmeerd. Ik zet ze dan weer terug in hun broedhokje. Ze weten precies niet wat er gebeurd beneden in het mandje.

Greetz,
Anthonie

Larissa

helpt het een beetje dan de uierzalf
Laat paps ze nu een beetje met rust met dat gepluk

Groetjes Larissa

Rianne

Mijn ervaring was, dat het niet hielp. Maar ik bleef smeren want de uierzalf werkt verzachtend voor de huid.

anthonie

Hallo, hij blijft verenplukken. En ik heb zelfs de indruk dat het verergerd. Ik heb vandaag opnieuw uierzalf gesmeerd. De oudste is morgen 5 weken, moet deze nog niet uit het broedhok zijn normaal?? Die is heel kalm, als ik hem op mijn vinger zet, blijft hij mooi zitten. Hij is precies graag gestreeld over zijn kuifje... De anderen zijn nog wat op hun ongemak als je ze bij je neemt. De ene wil enkel maar op mijn trui zetten, dan is die meer op zn gemak. Niet op de tafel dus. Nog een ander wil het liefst gewoon stil op tafel zitten terwijl je hem verzorgt.

Elk hun eigen karakter blijkbaar.

Maar moesten ze nu nog niet buiten het broedhok zijn normaal? Ik heb wat trostgierst voorgeschoteld voor de oudste, maar die moest er niks van weten.

Groeten,
Anthonie