29 april 2024, 11:55:44

nepeitjes aanschaffen?

Gestart door biene, 8 april 2010, 15:08:27

« vorige - volgende »

biene

hoi hoi,

ik heb een popje van nu ongeveer 9 maanden en krijg er in juni waarschijnlijk nog een popje bij.
geen bevruchte eitjes dus bij mij, maar is het toch slim om een paar nepeitjes aan te schaffen voor het geval er wat stuk gaan of zoiets dergelijks?of zouden ze er en meer of minder niet missen?
misschien een beetje een stomme vraag  ???

Kimm

hoi,

stomme vragen bestaan niet  ;)

je zou er 4 kunnen kopen voor het geval er wel wat stuk gaan.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

biene

ok dan haal ik ze vast in huis voor t geval dat :) .

hoe gaat dat eigenlijk met 2 popjes?
zouden de popjes dan samen gaan broeden?
of toont het andere popje dan geen interesse in de eitjes?

Kimm

het andere popje kan de eitjes wel interessant vinden. ook kan het even ruzie gaan worden ;)

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

biene

ok, ben benieuwd hoe dat dan zal lopen, Aiko is nou niet bepaald de makkelijkste en al helemaal niet goed in delen  ::)  :P

Kimm

dat is even afwachten als het inderdaad zover is.
mochten ze gaan vechten, dan zal je ze tijdelijk uitelkaar moeten halen en dus wel een reserve kooi achter de hand moeten hebben. is altijd handig.

succes!

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

biene

we kunnen gelukkig altijd  een reserve kooi ophalen bij mn ouders mocht dat nodig zijn  :) . die hebben er altijd een staan omdat er nogal regelmatig zwakke vogels bij hun de tuin in komen vliegen of ze vliegen tegen t raam  :-\ :censuur
Aiko doet de laatste 2 dagen wel heel erg broeds ineens. we proberen het zoveel mogelijk te negeren, wat mn vriend niet helemaal goed lukt omdat ie t zielig vind  ::) . ze is dan zelfs niet met eten af te leiden, en dat wil wat zeggen  :o