5 mei 2025, 18:44:14

raar geluid

Gestart door grietje, 7 mei 2004, 02:30:39

« vorige - volgende »

grietje

we hebben sinds kort een valk, hij is erg lief en na een week al behoorlijk tam, is erg leuk, maar zit nu toch met een vraagje, hij vind het heerlijk dat we zijn koppie aaien maar maakt dan wel een raar geluid net of ie mopperd, doet ie ook als we met de hand in de kooi komen ::) maar gaat wel direct met zijn koppie voorover, dus aan de ene kant lijkt het wel of die steeds op ons mopperd :-/ en aan de andere kant lijkt ie het heerlijk te vinden, dus begrijp dit gedrag niet echt. wie kan me er meer over vertellen. :)

Paul

hoi Grietje,

Hoe klinkt dat geluid precies?
Als ik die van mij aai maakt ie soms ook bepaalde piepgeluidjes omdat ie het fijn vind dat ik dat doe.
Net als een kat spint maken valkjes dan ook geluid.
Dus zoiets zou het wel kunnen zijn.
En als ie zijn kopje aanbied vind ie het zeker fijn anders zou hij dat echt niet doen :-)

Groetjes, Paul

grietje

het klinkt als een mopperend geluid, maar aan de andere kant wil die erg veel aandacht, op dat moment.
dus ik denk zelf dat het een aandacht trekkend geluid is, of dat ie niet weet hoe die met de aandacht om moet gaan.

als die bij ons zit dan word het al wel minder zacht het geluid.
daar ben ik wel blij mee eigenlijk, vind het een onaangenaam geluid, het klinkt erg hard en krassend als je het dier niet kent denk je echt dat hij vreselijk aan het mopperen is, maar ik denk dat dat het toch niet is.
hij is in iedergeval een dikke schat onze falco.
 :D

Sil_en_Chino

hallo!

als ik mijn valkje aai dan maakt hij ook wel eens van die piepende geluidjes en soms een beetje schor maar hij schijnt het niet erg te vinden... integendeel :)
Chino laat het meestal wel weten als hij iets niet graag heeft door een beetje te happen enzo.

groetjes!

Paul

Hoi Grietje,

Als het dat krakend en knarsende geluid is dan kan het zijn dat je valkje nog erg jong is om de ouders om voer vraagt.
Dat klinkt inderdaad erg naar soms.
Het klinkt een beetje als een schorre kraai  :D
Valkjes worden soms wel maanden door de ouders nog bijgevoerd en maken dus een tijdje dat geluid nog ook al kunnen ze zelf eten.
Geef hem in elk geval geen voer als ie dat doet anders blijft ie erom zeuren.
Dat geluid zal ie nog even maken en dan ben je ervanaf want als ze ouder zijn maken ze die geluiden niet meer.

Groetjes, Paul