19 mei 2025, 21:06:47

blijven broeden

Gestart door sadelienda, 4 april 2010, 13:11:14

« vorige - volgende »

sadelienda

Hi Allemaal,

Mijn 2 dames blijven eieren leggen. Ik had gehoopt dat het minder zou worden nu het mannetjes grasje overleden is maar helaas.
Ze hebben beide nu al 4x achter elkaar een nest gelegd. Ik hou keurig in de kalender een periode van 21 dagen aan en dan bouw ik om de dag de eieren af.
Gelukkig knabbelen ze aan een roze blok voor de kalk en krijgen ze aanvullende voeding zoals grid en fruithap maar wat nu??
Ik begin me toch zorgen te maken voor weer een nest... ???

Boeing & Chessna zijn mijn Valkmaatje. Samen met 3 grasparkietjes breken ze het huis af. Wat een beesteboel in huis hier ;-)

Wendy..

hoi,

Ik heb ook zo,n vrijgezel popje die dit heeft gedaan. Er was ook bijna niks meer van haar over. Uiteindelijk ben ik het daglicht gaan afbouwen ( wat nu lastig wordt) en minder groenvoer gaan geven. Helaas hielp dit ook niet. Uiteindelijk heeft ze een hormoon injectie gekregen bij dierenkliniek Feld in Amersfoort.
Ze is daar wel erg van slag van geweest en heeft zich weken heel rustig en anders gedragen dan normaal.
Je kan het bespreken met een vogelarts maar ik zou me wel goed voor laten lichten.
Ze heeft daarna ongeveer 4 jaar geen eitjes meer gelegd tot nu. Ze zit nu weer zonder man op eitjes te broeden.
Er zitten voldoende mannetjes bij maar niemand vind haar leuk. Arme zij!!

Succes
Groetjes Wendy
Groetjes Wendy

Wil je meer weten over ons? Kijk dan op:

http://www.everyoneweb.com/Peardy/

"Peardy's Palace"  valkparkieten

Lin

heb je het nu over grasjes?
Kan je niet wat verhinderen waar ze de eieren leggen? Of leggen ze overal? Je kan het badwater weghalen wellicht helpt dat wat?

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)