21 juli 2025, 20:54:06

valkparkiet.com 2004

Gestart door Lique, 28 december 2003, 16:41:40

« vorige - volgende »

Paul

Hoi Suzanne,

Je valkje zit echt helemaal op zijn gemak daar zeg  :)
Echt heel leuk om dat te zien en dat ze elkaar zo goed verdragen is echt super :-)
Als je een valkje bij Milo ziet zitten is dat ook altijd een heel lief gezicht vind ik.
Zo'n hele grote hond met een klein valkje is gewoon heel leuk als dat goed samen gaat.

Groetjes, Paul

Jaccie

*zucht*

*pffffffff*

*zucht*

Ben vlieft  ::)

Ik heb er nog even aan gedacht om Bilbo mee te pikken vanmiddag. Maar toch maar verstandig geweest  ;D

Maar was wel moeilijk hoor nadat het kuiken bijna de hele tijd op mijn schouder en nek heeft gezeten.  :D

Suzanne

Hihi, leuke foto zeg. Mijn Plukkie lijkt veel op dat valkje (ze lijken natuurlijk al gauw op elkaar  :D), en zat ook altijd graag (zat, want nu zit ze in de buitenvoliere) op de laptop van mijn man. Alleen zat ze dan net zo lang te rotzooien met de toetsjes (als ze de kans kreeg), dat ze ze op een gegeven moment los gepeuterd had  ;D. Gelukkig voor mijn man kun je die toetsen er gewoon weer op terug drukken.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Jaccie

:D Frodo (dat valkje dus ;) ) wordt helemaal waus als ze de laptop ziet. En inderdaad zijn de toetsen een ideaal speelgoed voor haar. Alleen het vrouwtje vind het niet zo gechikt  ::)

Maar bovenop het scherm zitten in ook altijd leuk. En hier thuis zit ze ook bij me, bovenop de monitor :)

Lique

CitaatHoi Lique,

Nou, hierbij de foto dan. Het is niet zo'n mooie foto als die van Milo met het valkje, maar het is toch wel duidelijk :D. Nu ik de foto weer terug zie is het niet echt haar kont waar ze op zit, maar d'r rug  ;)

Groetjes
Suzanne

ps: volgens mij heb ik hem al eens over messenger naar je gestuurd, maar leuk voor de anderen om te zien  :)
Hoi Suzanne,
Een hele leuke foto zeg. Maar ik heb hem volgens mij niet eerder gezien.

groetjes lique

Lique

Citaat*zucht*
*pffffffff*
*zucht*
Ben vlieft  ::)
Ik heb er nog even aan gedacht om Bilbo mee te pikken vanmiddag. Maar toch maar verstandig geweest  ;D
Maar was wel moeilijk hoor nadat het kuiken bijna de hele tijd op mijn schouder en nek heeft gezeten.  :D
Hee Jaccie,

Ja, wat is het een moppie he. Allemaal trouwens.
Maar hahahah niet verstandig om hem mee te pikken hahaha.
tot over 2 weekjes.

groetjes Lique

Lique

Hoi allemaal,

De jongen doen het heel goed.
Vande week heb ik het nestkastje weg gehaald.
Ze zaten er nog wel in, alleen sammy en baloo plukken >:(
Daarom zitten ze nu gewoon op de bodem van de kooi.
Het plukken wordt er alleen niet minder om jammergeneog.
Ik ga ze daarom ook apart zetten.
Want ik kan phoebe er niet voor laten opdraaien.
We zouden dan gek worden van het geschreeuw van Baloo en Sammy.
Daarom helemaal apart, en ik zal ze voeren voor zover nodig.
1 jong is op de borst ook al kaal, en ik wil niet wachten tot het zo erg is, als de vorige keren, dat er totaal geen veer meer opzit.

Groetjes Lique

Paul

Hoi Lique,

Wat jammer dat ze ook weer zijn gaan plukken :-(
Ik hoop dat ze dat buiten niet gaan doen anders word het wel een hele berg jongen bij je binnen.
Ik heb er vorig jaar ook erg veel last van gehad dat ze de jongen plukte daarom wil ik nu ook maar 1 nestje tegelijk hebben hier dan kan je ze meer aandacht geven.
Ik haalde ze ook bij sommige nesten uit de kooi als het plukken te erg was en dan zaten ze in een apparte kooi waar ik een aantal keren per dag de ouders onder toezicht even liet voeren en dat ging prima.
Eerst gingen ze de hongerige jongen voeren en ze plukte dan niet omdat ze het te druk hadden met voeren.
Als ze dan klaar waren met voeren en ze begonnen te plukken dan haalde ik de ouders weer weg.
Dus ik hoefde ze dan niet zelf te voeren en dat is toch beter voor de jongen als ze van de ouders hun eten krijgen.

Groetjes, Paul

Lique

Hoi Paul,
Ja het is heel jammer, dat de enige goede ouders nu ook zijn gaan plukken.
De andere keren heb ik het ook gedaan, de jongen apart en de ouders er tig keer per dag bijzetten, zodat zij kunnen voeren.
Dit was ook geen oplossing helaas, want ze werden toen alleen nog maar meer geplukt, omdat de ouders gefrustreerd raken.
Daarom scheid ik de jongen helemaal van de ouders, ik begin eerst met de 3 jongsten die het kaalst zijn.
Als de 3 oudsten ook geplukt gaan worden, gaan zij ook apart.
Het is heel sneu, maar het is niet anders.

groetjes Lique

Cobie

16 februari 2004, 23:58:25 #129 Last Edit: 17 februari 2004, 01:56:21 by Angelique
Hoi Lique.

Als het gaat wil ik Monchou wel halen hoor. Ik heb ervaring en Monchou is nu bijna 5 weken. Ook ben ik bijna de hele dag thuis moet eruit voor een boodschapje. Dus voor voeren heb ik tijd. Laat het me ff weten.

Groetjes Cobie.
Groetjes van Cobie en de valkjes

[/glow]
Cobie's valkjes klik hier

Mandy

Goh, ik lees dit nu pas, wat ontzettend jammer zeg... :(
Tja, je kan er niets aan doen, het is gewoon pech, maar je oplossing nu is prima, je hebt niet veel keus ook... :-/
Is het een beetje gegaan van de week?  ::)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Lique

Hoi allemaal,

Ja, het ging deze week wel. Ik heb 1 keer per dag gevoerd, en de ouders er tig keer per dag bij gelaten.
Het is niet echt een oplossing, omdat de jongste 3 nog steeds geplukt worden als de ouders erbij zijn.
Vanmiddag komt Cobie Monchou halen.

groetjes lique

Lique

Storm heeft net vanaf de allerhoogste stok haar eitje laten vallen met veel gekreun en gepuf.
Morgen gaan we haar apart zetten met een man van de voliere.
jaco wil niet, en K.C. kijkt ook totaal niet naar haar om.
En ze is zo ongelooflijk broeds. Dan maar op deze manier...

groetjes Lique

Speedy

Hoi Angelique,

Ach gossie, dus ze is bommen gaan werpen. ;D
Nee zielig, ik hoop dat je een ander mannetje voor haar vind.

Groetjes,
   Trudie

Sanna

Agossie, is er dan geen enkele kerel die naar die arme Storm omkijkt?? :(. Nou, zoek maar een mooi kleurtje voor haar uit de volliere uit hoor :P, heeft ze wel verdiend...

Groetjes!