22 juli 2025, 17:19:23

valkparkiet.com 2004

Gestart door Lique, 28 december 2003, 16:41:40

« vorige - volgende »

Paul

Hoi Lique,

Ze zien er erg goed uit het zijn zeker goeie ouders :-)
Dat groeien gaat echt heel snel met een week zie je al echt een heel erg groot verschil.
Hopen dat de laatste twee eitjes ook goed uitkomen en dat ze die jongen ook goed voeren omdat die kleiner zijn.
Maar het zijn goeie ouders dus het zal ze zeker wel lukken.
Een nest van 7 is wel lekker groot zeg maar wel heel leuk :-)
En ze helpen toch alledrie met grootbrengen?

Hoi Suzanne,

Ik zou het gewoon proberen met de koppels die je nu hebt hoor.
Van nature zit het broeden al in hun instinct alleen gaat de eerste keer soms iets moeilijker maar het gaat ze zeker lukken de ervaring komt vanzelf hoor.
Het beste is om een broedend koppel dan appart te zetten dan worden ze niet gestoord door de rest.

Groetjes, Paul

Suzanne

Hoi Paul, bedankt voor je reactie  :) Ik ben idd van plan om broedhokken te maken (of liever gezegd laten maken door mijn man  ;D), zodat ik koppeltjes apart kan zetten. De reden dat ik met deze vraag zat is dat ik ruim 10 jaar geleden een koppeltje valkjes had, en die zag ik regelmatig wipwappen, ook eitjes leggen, maar nooit bevrucht  :-/ Dus ik had altijd het idee dat het mannetje iets niet goed deed  :-/. Maar goed, gewoon maar geduld hebben dus (moeilijk hoor)  :D

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Lique

Hoi allemaal,

Ja, de kleintjes groeien ongelooflijk snel zeg.
Nummer 6 is ook flink bezig.
Alleen wat erg jammer is, is dat Phoebe alle eitjes openmaakt.
Dan maakt hij er een gat in, bij de oneffenheden bij het uitbreken.

Als een jong zijn eitandje gebruikt om naar buiten te komen, zie je aan de buitenkant een randje.
Het lijkt erg op als een mol onder de grond zit.
Phoebe maakt dat los en zorgt dat er een gaatje zit.
Gelukkig komen de jongen wel zelf het ei uit.

Ik merk hier nu wel, dat deandere poppen ook verschrikkelijk broeds zijn.
Vooral Kyra, P.D., Storm, Noah, Yellow en Pino.
Zij staan telkens kippetje, en K.C. vermaakt zich ook erg goed.
ik hoop alleen dat zij nog eventjes wachten met nestelen, want nu komt weer alles erg kort op mekaar.
Dus suzanne, ze nemen wel het een en ander van een koppeltje over.
Als je weer onbevruchte eitjes hebt, kan je altijd hier vragen of we nog bevruchte eitjes hebben.
Want in de voliere blijven ze ook maar leggen, en ik spaar ze allemaal op in een bloemenvaas.
Die zit nou ook werkelijk propvol met eitjes.
ik kan er wel eens een foto van maken.

Groetjes lique

Suzanne

Bedankt voor je aanbod Lique  :), ik zal het zeker onthouden. Maar hoe bedoel je, die eitje blijven maar liggen in de voliere? Ze zijn bevrucht alleen de valkjes gaan er niet op broeden? Maak maar eens een foto van die vaas, lijkt me erg grappig  ;)

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Lique

19 januari 2004, 22:47:33 #64 Last Edit: 22 januari 2004, 15:23:10 by Angelique
Hoi allemaal, Jong nummer 6 is ook geboren.

Ik kom net om half 8 thuis, en kijk en zag ik hem liggen.
Hij is zo klein vergeleken bij de andere 5.
Zo te zien, was hij nog maar net uit het ei, want hij heeft nog allemaal eivliezen op zich zitten, en ziet er nog nat uit.

Kijk hier jong 1:

Groetjes Lique

ei  naam     legdat.   uitkomdat.  
1   Lutino    27 dec    13 jan  
2   Sammy  23 dec    14 jan  
3   Sjors     28 dec    14 jan  
4   Sammy  26 dec    14 jan  
5   Sjors     29 dec    15 jan
6   lutino      4 jan     19 jan

Lique

En hier alle 6 de jongen lekker bij elkaar.
Nog 1 te gaan.......

Suzanne

Wauw, dat eerste jong heeft een enorme krop zeg (dat is toch de krop?). Leuk hoor, de 6e uit. Gefeliciteerd  :-*

Stijn dc

hello

hij is echt klein vergeleken met de andere, maar dit komt el goed, zeker met drie verzorgende ouders :)

SDC:D

demi

hoi lique

wat een schatjes gefeli hoor met jullie baby`s

groetjes diana w :-*

Lique

20 januari 2004, 00:35:23 #69 Last Edit: 20 januari 2004, 00:36:27 by Angelique
CitaatBedankt voor je aanbod Lique  :), ik zal het zeker onthouden. Maar hoe bedoel je, die eitje blijven maar liggen in de voliere? Ze zijn bevrucht alleen de valkjes gaan er niet op broeden? Maak maar eens een foto van die vaas, lijkt me erg grappig  ;)

Groetjes, Suzanne

Hoi Suzanne,

Ja, eitjes uit de voliere, zowel valkjes als kwartels verzamel ik.
Ik heb ze vanavond overgepakt, en in een andere glazen bak gestopt, omdat in de andere geen eitje meer bijkon, of hij zou omkiepen.
Dat moeten we natuurlijk niet hebben, want we hebben hier een verzameling van een paar jaar.
Al 1 zo'n eitje kapot gaat, verga je van de stank, want we hebben ze niet uitgeblazen.
De eitjes zijn niet bebroedt, of nauwelijks. Deze zijn dan ook niet bebroedt.

Leuk hé?

groetjes Lique ;D

Suzanne

Haha, lachen zeg, dat zijn er echt een hoop  ;D (Goh Suzanne, wat doe jij zo laat nog op. Nee, ben vroeg op, want ik ga mijn man ophalen van Schiphol, die komt om 5:00u aan  ;)).

Groetjes

Suzanne

Paul

Hoi Lique,

Hier had ik het vorige nest ook een jong wat veel later uitkwam maar de ouders verzorgde het ook heel goed en ze hebben het allemaal gehaald.
Soms leek het zelfs wel of ze de kleinste als eerste voerde ondanks dat de oudere ervooor zaten :-)
Echt heel slim want ze zorgen er echt voor dat alle jongen eten krijgen en dat had ik eerst echt niet verwacht.
Zolang ze maar eten zat hebben is het geen probleem maar als er voer te weinig is laten ze de jongste als eerste doodgaan :-(
Wat heb je trouwens een mooi beeldje daar van een valkparkiet die zie je echt nergens.
Ik heb wel die van de valk thuis staan maar die jij hebt heb ik nog nooit ergens gezien.

Groetjes, Paul

Lique

CitaatHaha, lachen zeg, dat zijn er echt een hoop  ;D (Goh Suzanne, wat doe jij zo laat nog op. Nee, ben vroeg op, want ik ga mijn man ophalen van Schiphol, die komt om 5:00u aan  ;)).

Groetjes
Suzanne
Hoi Suzanne,

Ja, veel hé, eenhele verzameling.
Ik verzamel ook mooie veren. Die gebruik ik veel in kaarten enzo.
Maar wou net vragen, wat doe jij nog zo laat op hahahahaha.
Maar ik denk dat je er nu wel weer bent, en lekker in je bed ligt.

welterusten...

groetjes lique

Lique

CitaatHoi Lique,

Hier had ik het vorige nest ook een jong wat veel later uitkwam maar de ouders verzorgde het ook heel goed en ze hebben het allemaal gehaald.
Soms leek het zelfs wel of ze de kleinste als eerste voerde ondanks dat de oudere ervooor zaten :-)
Echt heel slim want ze zorgen er echt voor dat alle jongen eten krijgen en dat had ik eerst echt niet verwacht.
Zolang ze maar eten zat hebben is het geen probleem maar als er voer te weinig is laten ze de jongste als eerste doodgaan :-(
Wat heb je trouwens een mooi beeldje daar van een valkparkiet die zie je echt nergens.
Ik heb wel die van de valk thuis staan maar die jij hebt heb ik nog nooit ergens gezien.

Groetjes, Paul
Hoi Paul,

Ja, het gaat hier ook lekker, de jongste wordt ook heel goed gevoerd.
Het laatste jong moet alleen nog komen.
Maar ik heb het eitje nog niet horen piepen.
Die zal morgen ofzo nog wel komen.
Jaah, wat een leuk beeldje hé.
Alleen ik zou eigenlijk niet meer weten waar we hem vandaan hebben.

groetjes lique

Speedy

Hoi Paul,

Bij de duurdere kado winkels, kan je 3 soorten valkparkiet beeldjes kopen, helaas vind ik ze erg duur dus begin er (nog) maar niet aan.
Ze kosten vanaf € 85,- ze zijn wel heel erg mooi en zo precies nagemaakt.

Groetjes,
    Trudie