5 juli 2025, 22:07:23

valkparkiet.com 2004

Gestart door Lique, 28 december 2003, 16:41:40

« vorige - volgende »

Lique

De 3 grootsten eten al vrijwel zelf.
Die mogen aan het eind van deze week weg.
Peewee en nummer 6 moeten alleen nog eventjes blijven.
Als zij zelf eten, mogen ze ook weg.

Lique

Dit is Punk, jong nummer 2.
Morgen(1 maart) wordt hij opgehaald.

groetjes Lique

Lique

Alleen Peewee en nummer 6 moeten nog opgehaald worden.
Het duurt niet zo heel lang meer, voor ze helemaal zelfstandig zijn.

Sammy heeft net haar eerste eitje weer gelegd. Hij ligt daar zo mooi in een hoekje van de kooi.

groetjes Lique

Stijn dc

hello

leuk dat alle valkjes goed terecht gaan komen. ook proficiat met het nieuwe eitje, hopelijk gaatweer alles goed.

SDC:D

Lique

Hoi allemaal,
Toen Chico hier kwam, had hij een soort badje aan de kooi hangen. De tralies waren doorgeknipt en hier hing het badje(met schelpenzand).
Ik wilde hem in de vensterbank hebben staan, maar dan zou het badje niet passen, dus besloot tijdelijk iets anders ervoor te hangen.
Heel creabea, maar een botervlootje paste wel.
maar vanavond lag deze op de grond en Chico zag ik op de kooi van Phoebe en Baloo zitten.
Ik hou mijn hand bij hem, en hij stapt op :o :o
Hij vliegt nu lekker met de anderen mee, en ik denk dat het heel goed gaat zo. Hij zat P.D. al te versieren, en volgt Yellow overal naartoe.

Hij is werkelijk tammer als ik dacht, want het is een lieverd...

Speedy

Goedemorgen Angelique,

Wat is ie mooi he, geweldige vogel die bij jou en Peter zeker tot zijn recht komt.
Wat goed dat ie bij jullie is komen wonen.
En deze foto laat ook goed zien hoe mooi ie is en zeker een heel lieve uitstraling heeft.
Veel plezier nog met Chico.

Groetjes,
    Trudie

Suzanne

Hoi Lique,

Ik denk dat je wel even schrikt als je Chico op een andere plaats ziet dan je verwacht   :o. Maar wat een schitterende vogel zeg  :-* Leuke foto ook.

Veel plezier verder met Chico  :)

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Lique

Hoi allemaal,

Het gaat lekker met Sammy, ze heeft al 4 eitjes.
Ik weet alleen niet of ze bevrucht zullen zijn, ik heb nog niets kunnen ontdekken, jammergenoeg.
Morgen kijk ik nog maar eens.

groetjes Lique

Suzanne

Hoi Lique,

Sammy is toch het valkje wat bij je binnen zit en dit jaar al ee nestje had, samen met 2 mannetjes? Of vergis ik me nu? Zo ja, ben ik verbaasd dat ze al weer eitjes heeft  :o, dat gaat snel  :o

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Lique

CitaatHoi Lique,

Sammy is toch het valkje wat bij je binnen zit en dit jaar al ee nestje had, samen met 2 mannetjes? Of vergis ik me nu? Zo ja, ben ik verbaasd dat ze al weer eitjes heeft  :o, dat gaat snel  :o

Groetjes

Suzanne
Hoi Suzanne,

Ja klopt, zij is samen met Phoebe en Baloo, en nu alweer 5 eitjes.
Ik wilde in eerste instantie ook niet zo snel weer een nestje van haar, omdat het gewoon misschien teveel zou zijn, maar ik kan haar niet op andere gedachten brengen.
Ik heb haar eerste eitjes ook op de grond laten leggen, maar ze broedde ook daar gewoon.
Dus maar weer een nestkastje voor haar neergehangen.

Het gebeurt heel vaak, dat oudervogels als de jongen ongeveer 4 weken oud zijn, aan een nieuw nest beginnen.
Nu waren ze wat later :)
Maar ze doen het goed, de eitjes zijn bevrucht, en ik hoop dat het allemaal goed gaat...

Lique

Herstel:
Ze heeft 6 eitjes, waarvan zo te zien al 4 bevrucht :D

Marianne

Hoi Lique,

Gefeliciteerd met je eitjes.
Op naar de kleintjes.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

XxLindaxX

Hoi Lique,

Wat leuk dat je weer eitjes hebt. Dat worden dus minstens 21 spannende dagen ! Ik ben benieuwd naar wat er komen gaat.
Zelf ben ik nog ik volle afwachting wanneer ik Elmo op mag gaan halen. Het zal niet lang meer duren.

groetjes Tigergirl

Lique

Hihi, net is jong nummer 1 van sammy en phoebe geboren.
Zij hebben al 2 jongen, deze heb ik bij ren en stimpy vandaan, en een jong bij tom en jerry.
Deze jongen werden vrijwel niet gevoerd, vandaar dat ze bij sammy zitten.
Nu heeft ze 3 jongen.

Nes

He lique en Sammy en Phoebe,

gefeliciteerd met het jonkie  :)
Ben benieuwd wat voor mutatie er uit komt.

Groetjes Nes.