23 april 2024, 22:03:51

Man of pop lutino's

Gestart door dianatjuhh, 3 april 2010, 16:37:35

« vorige - volgende »

dianatjuhh

3 april 2010, 16:37:35 Last Edit: 3 april 2010, 16:42:14 by dianatjuhh
Hoii allemaal,
Ik heb een tijd terug bij een kweker een zogenaamt koppel lutinos gekocht ik noem ze even man1 gewoon lutino en pop lutino opaline 1..  en daarna bij iemand anders een andere lutino pop. pop 2. gewoon lutino.

Maar ik twijfel wel een beetje.
De 1ste koppel daarvan is het popje zeker een popje aangezien ze haar parels nog heeft.
Maar van de andere 2 weet ik het niet meer.
Alle 3 de lutinos zijn zeker 1+.
Ik keek onder de vleugel maar ik zie geen verschil ze hebben alle 3 geen streep wel onregelmatige gele vlekken.

Ik keek om te vergelijken naar mijn cinnamon opaline bonte man en die had ook geen streep onder de vleugel wel onregelmatige vlekken. Hij heeft een ring aan van 2008. En is zeker een man aangezien zijn gedrag. hij loopt niet raar maar doet wel zijn vleugels een beetje uit elkaar als ik langs de voliere loop.

Mijn valkparkieten doen geen appart gedrag zoals macho zoals de bonte. Als ik voor de voliere sta gaan ze stil op een stokje zitten. Hebben jullie meer tips voor het zien of het een man of een pop is bij LUTINO valkparkieten.
Want ik heb berepen je hebt lutino en lutino opaline dus de parels hebben of niet zegt niets.

Wie weet er meer tips?
Bij mijn rosellas zie je meteen een streep bij de pop en bij de man niet
alvast bedankt,
Gr diana
trotse eigenaar van
1-1 prachtrosella, 2-2 valkparkieten, 1 tamme valkparkiet, 2-2 grasparkieten, 1-1 roodruggen, 1-2 chineese dwergkwartels, 1 hond, 3 katten, 4 waterschildpadden, 2 goudvissen

bobbie

 ??? ik vraag me af wat voor een streep je bedoelt onder de vleugels  ???

Onder de vleugels hebben de poppen spots, gele vlekken. Bij de mannen verdwijnen die na de eerste rui. Ook het visgraatmotief in de staart verdwijnt bij mannen na de eerste rui.

Wil je met de 2 lutino's gaan kweken? Dat zijn dan 2 roodoogjes en dat geeft zwakkere jongen zeggen ze.

groetjes, Nel

mariejj

Eerst even een tip:  lutino's moet je niet tegenover elkaar zetten.  Bijna alle lutino's hebben kale koppen, en zijn kleiner. Dit vererger je dus bij lutinoXlutino.  

lutino poppen hebben donkergele stippen en dus geen streep op de vleugels.
Je kan ook naar de onderkant van de staart kijken,  poppen hebben horizontale streepjes.

mannen tonen niet altijd macho gedrag, vooral niet als je er bij sta.  poppen kunnen ook macho gedrag tonen en fluiten.  ;)

dianatjuhh

4 april 2010, 16:39:58 #3 Last Edit: 4 april 2010, 16:49:41 by dianatjuhh
Dit koppel zijn beide vogels die mooie groffe Grote vogels zijn met mooie kuif geen kale plek. vaak komt de kale plek of zwakke vogels door inteeld. dat komt niet zomaar.

Maar als ik er 1 zal ruilen dan is het de man maar dan moet ik eerst weten of het wel een man is? Die zou ik dan ruilen tegen een opaline met split voor lutino ofzo. zoiezo de man omdat ik als het goed is 2 lutino poppen heb.
Maar als je een lutino geparelde pop heb een een gewone wildkleur man erbij zet heb ik geen kans op lutinos. en dat wil ik weer juist wel.

En Van de stippen is zoals ik al zei niets te zien. alleen echt vlekken. en verschil in de staart is er niet, dat heeft die ene lutino opaline pop ook niet terwijl zij zeker een overjarige pop is en haar parels nog heeft dus zeker een pop. en bij haar zie ik ook geen gele stippen of een visgraad motief op de staart. alleen vlekken.

Gr diana
trotse eigenaar van
1-1 prachtrosella, 2-2 valkparkieten, 1 tamme valkparkiet, 2-2 grasparkieten, 1-1 roodruggen, 1-2 chineese dwergkwartels, 1 hond, 3 katten, 4 waterschildpadden, 2 goudvissen

mariejj

Maar wat wil je nou van ons horen dan?  ::)

Oja ik zag op je foto's geen mooie groffe grote lutino's hoor,, ze zijn netzoals alle andere lutino's.  ;)
De kale plek komt niet door inteelt, ik ken zat koppels waarvan de ouders en (over)grootouders niet verwant zijn  en toch lutino's met kale plekken krijgen. 

dianatjuhh

Nou ja zeg ik heb wel kleinere valkparkieten gezien hoor.
zo grof als mijn valkparkiet pop binnen die bestaan bijna niet.maar daar hebben we het niet over.
mijn lutino valkparkieten zijn wel degelijk iets groter dan ik ze altijd heb gezien. 2 van de 3 lutinos dan.

EN MIJN VRAAG GING TENEERSTE NIET OVER HET KWEKEN ZELF MAAR OVER OF HET NU MANNEN OF POPPEN WAREN.

Ik heb op dit forum nogeen eens fotos van mijn valkparkieten geplaatst? alleen van mijn cinnamon opaline man. end aar zie je het "koppel valkparkieten" niet eens goed.

GRAAG NU GEEN REACTIE MEER OVER KWEKEN MET LUTINOS MAAR OVER VERSCHIL MAN OF POP BIJ LUTINO'S.

Anders kan ik zoiezo geen fatsoenlijke ruil doen.
trotse eigenaar van
1-1 prachtrosella, 2-2 valkparkieten, 1 tamme valkparkiet, 2-2 grasparkieten, 1-1 roodruggen, 1-2 chineese dwergkwartels, 1 hond, 3 katten, 4 waterschildpadden, 2 goudvissen

mariejj

Het verschil tussen man en pop hebben we je al vertelt.  ::)

Op dit forum geven we graag alle informatie die er is en dan moet je daar niet kwaad om gaan worden.  ???
De foto's staan in je album van photobucket.

dianatjuhh

4 april 2010, 19:36:09 #7 Last Edit: 4 april 2010, 19:59:11 by dianatjuhh
Die tips voor man enof pop passen dus niet bij mijn vogels.

maar ik word niet kwaad ofzo maar. ik vroeg in eerste instantie niet eens iets met betrekking tot kweken.
en ik krijg er wel gemauw over.

ik houd liever mijn vogels per 1-1. niet per 0-2 of 2-0. daarom wil ik weten of het mannen of poppen zijn.

En voor de mensen die tegen roodoog en roodoog zijn mijn man lutino heeft geen rode ogen. en beide een mooie brede kuif
en ik heb even gegoogld:

http://valkparkietenbenelux.forumup.be/about444-valkparkietenbenelux.html

hierin staat dat je best 2 lutinos bij elkaar kunt zetten als je maar zeker weet dat jou vogels goede oudervogels zijn dus zonder kale kop. in dat topic staan ervaringen van mensen die geen rare jongen hebben gehad met mooie kuif.

trotse eigenaar van
1-1 prachtrosella, 2-2 valkparkieten, 1 tamme valkparkiet, 2-2 grasparkieten, 1-1 roodruggen, 1-2 chineese dwergkwartels, 1 hond, 3 katten, 4 waterschildpadden, 2 goudvissen

Sanna

Hallo Diana,

De gele spots onder de vleugel van een lutino valkje zijn echt niet te missen. Dit is de duidelijkste foto die ik even gauw op internet vond:



Als je wilt kan ik morgen nog wel een foto van een los veertje maken waar het duidelijker op te zien is, maar zoals ik al zei, ze zijn echt niet te missen.

Verder begint lang niet iedereen zo goed geïnformeerd aan kweken zoals jij. De raad over het op elkaar zetten van lutino's is alleen maar goed bedoeld, omdat veel mensen aan kweken beginnen zonder dit te weten. En die weten ook meestal niks van de voorouders van de vogels. Zo krijg je heel gauw zwakkere vogels in de wereld, en dat zou jammer zijn als dat uit pure onwetendheid gebeurde. Ik begrijp ook wel dat jij niet kwaad werd, maar wanneer je met hoofdletters typt komt dat al wel gauw zo over.

Als je er aan de hand foto's echt niet uitkomt of jouw lutino's mannen of poppen zijn dan kun je altijd nog het dna in enkele veertjes van je vogels laten testen. Dan weet je het echt zeker ;).

Groetjes, Sanna

dianatjuhh

4 april 2010, 22:07:15 #9 Last Edit: 4 april 2010, 22:08:53 by dianatjuhh
ik drukte perongeluk op caps lock en ik dacht ja nu kan ik het wel laten staan was niet gemeen bedoeld dan had ik er wel  >:( achter gezet.

maar mijn "koppel" komt van een kweker af die ik ken hem nu een paar jaar en is al even bezig met mutatie kweek bij valkparkieten. dit koppel ging weg omdat hij verder ging met bont.
ik zal morgen even voor de zekerheid kijke naar de "kale"plek achter de kuif.

Die andere lutino komt uit een wildkleur x wildkleur koppel. waaruit wildkleur, geparelde en lutinos zijn gekomen. dus de vader moet dus eigenlijk wildkleur gepareld  met split voor lutino zijn geweest. om dit eruit te krijgen.

Ook zal ik proberen de valk net als bij de foto bij een donkere achtergrond houden bij mijn valkparkieten heb ik gekeken buiten in de voliere met daglicht.

en proberen foto te maken maar dit is niet gemakkelijk met lutino vogels.
trotse eigenaar van
1-1 prachtrosella, 2-2 valkparkieten, 1 tamme valkparkiet, 2-2 grasparkieten, 1-1 roodruggen, 1-2 chineese dwergkwartels, 1 hond, 3 katten, 4 waterschildpadden, 2 goudvissen

mariejj

Citaat van: dianatjuhh op  4 april 2010, 19:36:09
Die tips voor man enof pop passen dus niet bij mijn vogels.

En voor de mensen die tegen roodoog en roodoog zijn mijn man lutino heeft geen rode ogen. en beide een mooie brede kuif
en ik heb even gegoogld:

http://valkparkietenbenelux.forumup.be/about444-valkparkietenbenelux.html

hierin staat dat je best 2 lutinos bij elkaar kunt zetten als je maar zeker weet dat jou vogels goede oudervogels zijn dus zonder kale kop. in dat topic staan ervaringen van mensen die geen rare jongen hebben gehad met mooie kuif.




euhm, ik heb een lutino van 1 van deze kwekers gekocht waarvan het ouder koppel in dat topic ook word vermeld als groot en fors en mooie schitterende jongen.  Mijn lutino haar halve kop is kaal  :o en is erg klein, echt waardeloos.  Dus geloof niet alles wat er word vertelt.

Een lutino heeft altijd rode ogen, anders is het geen lutino.

carco

Citaat van: dianatjuhh op  4 april 2010, 22:07:15


Die andere lutino komt uit een wildkleur x wildkleur koppel. waaruit wildkleur, geparelde en lutinos zijn gekomen. dus de vader moet dus eigenlijk wildkleur gepareld  met split voor lutino zijn geweest. om dit eruit te krijgen.




Dan gaat dit om een pop
Klik op het plaatje voor onze site!




dianatjuhh

Hoii allemaal bedankt voor jullie reacties.
Ik heb de lutinos bekeken voor een donkere achtergrond en niet in het zonlicht hierdoor zag ik alles wel duidelijk.
EN die ene kan dus niet anders zijn dan een pop.

Wat ik wel grappig vind om te vertellen ik keek naar de ring van mijn opaline bonte man en ik zag dat hij van een forumlid was. Van mandy vd bergh. Ik heb haar gisteren een mail gestuurt voor meer info over de man, ik heb hem uit een dierenwinkel. ik wacht nu op een mail terug.

Groetjes
diana
trotse eigenaar van
1-1 prachtrosella, 2-2 valkparkieten, 1 tamme valkparkiet, 2-2 grasparkieten, 1-1 roodruggen, 1-2 chineese dwergkwartels, 1 hond, 3 katten, 4 waterschildpadden, 2 goudvissen

dianatjuhh

Hoii,,
Ik ben er dus achter gekomen dat mij  cinnamon opaline bonte man een pop is. Dat vertelde mandy mij.
Ze is een cinnamon opaline bonte pop split witmasker. Dit was een raar jong die eigenlijk niet uit de ouderkoppel kon komen dus ze wist welke vogel ik bedoelde.
VAndaar dat ik geen verschil zag in de spots bij de vleugels  :o


gr diana
trotse eigenaar van
1-1 prachtrosella, 2-2 valkparkieten, 1 tamme valkparkiet, 2-2 grasparkieten, 1-1 roodruggen, 1-2 chineese dwergkwartels, 1 hond, 3 katten, 4 waterschildpadden, 2 goudvissen