Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. 24 Mei 2012, 19:50:57
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren

+  Valkparkiet.com
|-+  Algemeen
| |-+  Nieuws over Valkparkiet.com (Moderator: Peter)
| | |-+  Valkparkieten en vuurwerk
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 Print Omlaag
Auteur Topic: Valkparkieten en vuurwerk  (gelezen 2440 keer)
Peter
Opper valk
Valkparkiet
*

Geslacht: Man

Valkparkieten en vuurwerk
« Gepost op: 28 December 2003, 16:47:29 »

Hoi allemaal,

Heb je tips of vragen hoe je je valkparkiet oud en nieuw door krijgt met al dat vuurwerk? Schroom niet en stel je vrag of geef tips!

Groetjes,
Peter

kim de ruyck
Gast

Re: Valkparkieten en vuurwerk
« Antwoord #1 Gepost op: 28 December 2003, 17:09:36 »

hi

kunnen valkparkieten tegen vuurwerk? moet er iets speciaal gedaan worden met de valkparkieten vooraleer het vuurwerk begint en als het bezig is?

groetjes kim
Lique
Opper valk
Valkparkiet
*

Geslacht: Vrouw

©ockatiels

« Antwoord #2 Gepost op: 28 December 2003, 17:12:51 »

Hoi Kim,

Zelf hebben wij altijd de lamellen dicht, zodat ze niks van buiten mee kunnen krijgen.
De T.V. staat hier ook altijd op een redelijk harde toon aan.
Ze hebben er hier geen last van.
Hoe mijn buitenvoliere valken erop reageren is nog onbekend, ze hebben nog geen oud en nieuw meegemaakt.
Ze zullen in het nachthok blijven, en waarschijnlijk doen we de stereotoren aan in de schuur, zodast ze geluid van muziek hebben.

groetjes lique
Ingrid1967
Gast

« Antwoord #3 Gepost op: 28 December 2003, 17:31:15 »

Hoi Kim,

Fredtje heeft al 15 keer oud en nieuw meegemaakt en hij heeft er nooit last van gehad.

Groetjes,
Ingrid
yentl
Gast

« Antwoord #4 Gepost op: 28 December 2003, 21:41:25 »

hey iedereen, ik kan er jammer genoeg niks aan doen... de meesten maken voor de eerste keer het vuurwerk mee, en we zijn dan ergens anders op een nieuwjaarsfeestje...

groetjes Yent'l
vanta
Gast

« Antwoord #5 Gepost op: 28 December 2003, 21:46:46 »

wij hebben al jaren een buitenvoilliere en als je zorgt dat het
buiten voldoende verlicht is dan hebben ze nergens last van.

geniet lekker van het vuurwerk
Kolkkie
Donateur
Valkparkiet
*

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #6 Gepost op: 28 December 2003, 23:08:33 »

Hoi,

Ik hou mijn luxaflex dicht en ik zorg ervoor dat er wat licht brand.
Coco en Einstein hebben al aardig wat jaasrwisselingen meegemaakt, maar voor Pukkie en Minggu is het de eerste keer.
Ik ben benieuwd hoe die 2 reageren, maar helaas ben ik niet thuis, dus zal ik het niet kunnen zien.

Wat ik wel merk is dat ze op dit moment nog weinig paniek vertonen. Vannacht hebben jongelui aardig wat knalvuurwerk afgestoken toen ze vanuit de cafe's naar huis gingen.
Mijn valkjes sliepen naar mijn idee door terwijl ik er wakker van werd. Dus ik maak me eigenlijk weinig zorgen.

Groetjes,

Mariska

Bovenaan (v.l.n.r.): Pukkie, Einstein en Coco
Onderaan (v.l.n.r.): Yoshi, Minggu en Punky

Coco R.I.P. 14-08-2006
DeesDoos
Gast

« Antwoord #7 Gepost op: 28 December 2003, 23:18:00 »

hai allemaal,

dit jaar is het eerst dat ik een vogel/valkje heb met oud en nieuw... normaal is tailey dag en nacht los maar denk dat ik hem tijdens het vuurwerk (een uurtje ervoor al denk ik ) in de kooi zet.. nou wonen we niet in een dorp, maar er zijn wel 10 huisjes bezet en weet niet of ze vuurwerk mee hebben.. misschien dat we weg gaan, naar het dorp toe al weet ik dat niet zeker.. ik wil tailey niet gaan verplaatsen naar de huiskamer (waar ik de hele avond zal gaan zitten) maar tijdens het vuurwerk wil ik wel een deken over de kooi heen doen voor de herrie enzo.. heb helaas geen radio of tv meer op m'n kamer dus moet het maar zo.. de pc heeft rot boxies en die kunnen niet zo hard dus dat werkt ook niet.. ik wil eerst naar tailey toe gaan zodra ze hier beginnen met vuurwerk afsteken om te zien hoe die reageerd.. als ie niet overal tegen aanvliegt of druk word ga ik ook naar buiten en anders zal ik bij um in de kamer blijven (hij blijft dan wel in de kooi en geef hem niet extra aandacht (net als bij de hond) maar dan kan ik um wel in de gaten houden en ben er gelijk bij als er wat ergs gebeurd.. m'n hamsters deed ik altijd in een kast stapelen maar dat is niet goed voor een valkje denk ik dus dan maar een deken Smiley verders kan ik weinig doen denk ik... ik zal wel zien hoe oud en nieuw verloopt Smiley

groetjes Desire
Speedy
Gast

1e schrikreactie al geweest hier
« Antwoord #8 Gepost op: 29 December 2003, 01:36:51 »

GRRRRRR Angry
Sjips.....dat was echt niet leuk...ik dacht dat het wel mee zou vallen, maar ja...eigenlijk zitten ze nu met zijn 7en in de volière, dus ja toch andere reactie.
Er ging dus een knaller af, vlak voor de deur...##@$#**!!#@##*!!  en ja hoor, er werd er 1 helemaal gek, ik geloof Angel.
Die schrok zo erg, dat er een paar volgden met wild gefladder door de kooi.
Jeetje, dit was er maar 1, wat nu voor de rest?
Ik hoop echt dat het ze mee zal vallen hoor...zal de muziek wat harder moeten zetten.
Allemaal veel succes gewenst met de valkjes tijdens het knalfestijn.

Groetjes,
    Trudie
BIRDIE
Gast

« Antwoord #9 Gepost op: 29 December 2003, 02:05:16 »

Hallo allemaal,

Mijn valkparkiet heeft niet zo heel veel last van oud & nieuw, of beter gezegd, van het vuurwerk. Maar leuk is anders, voor hem dan.
Vorig jaar deed ik uit voorzorg een doek over de kooi, maar dat vond hij nog erger! Het idee én niets te kunnen zien van zijn vertrouwde omgeving en het onverwachte kabaal waren geen goede combi.

Mijn tip is dus, doe geen dingen die je anders ook niet doet! Wel kun je gordijnen en luxaflex of lamellen dicht doen zodat het geknal voor je valkje niet bedreigend lijkt. Muziek, misschien iets harder dan normaal en verlichting helpen ook.

Heel veel succes met jullie valkjes en een Happy New Year!

Groetjes,

Annemarie
giovanni
Gast

« Antwoord #10 Gepost op: 29 December 2003, 02:39:18 »

Hoi!
Mijn valkjes hebben ook nog nooit vuurwerk meegemaakt, wel hels lawaai van verbouwingswerken gebuurs!,  dus het wordt afwachten hier.
Vogellovertje
Gast

« Antwoord #11 Gepost op: 29 December 2003, 03:01:29 »

pfoei
In de verte hoor je soms wel knallen en de tv staat soms hard aan en dan doen ze normaal..
Maar vooral de kwartels zijn al zo opspringerig en egbert oooohhh
Als dat maar goed gaat
Ik zorg dat er zo weinig mogelijk geluid binnenkomt en zet de tv denk ik op muziek aan want egbert is daar dol op en dat is de grootste stressvalk van de 5
OOO jeee   ik hoop dat alles goed gaat
Nou ben ik een stresskip haha
Franske
Gast

« Antwoord #12 Gepost op: 29 December 2003, 13:48:18 »

Heeey mijn valkparkieten doen het zeer goed met oud en nieuw ik heb ze in een vrij groote voliere met een raam waar ze voor kunnen gaan zitten heb nog niet megamaakt dat er echt sprake van stress was. Grin Grin
sandra kneijber
Gast

« Antwoord #13 Gepost op: 29 December 2003, 13:51:11 »

Hallo,

Mijn ervaring met mijn valkjes in de voliere is, ze schrikken even maar dan is het voorbij. Kijk wel even als het vuurwerk voorbij is hoe het met de vogels gaat,al sik tegen ze praat is het vaak alweer goed ( ik vraag me alleen af.......hoe reageert een kip op vuurwerk!!! Fijne jaarwisseling en een goed 2004 Groeten Sandra Loekie,Parel en Pluis de kip!!!!  Cool
Violet
Gast

« Antwoord #14 Gepost op: 31 December 2003, 00:32:45 »

Oh jee ze hebben hier ook al het nodige knalvuurwerk afgeschoten. Bij de wat mindere knallen gaat Kiki even rechtop zitten, kuif omhoog en dan is het ok, maar bij de gigantische knallen dan is het een pijltje, helemaal stram staat ie dan en gaat gepaard met een hectisch rondje vliegen. Ahhhhhhhhhhh!!!

Naja, met het geknal van nu kan ie wel alvast een beetje wennen. Ik denk dat ik na middernacht met Kiki op m'n zolderkamer ga zitten, daar is het op zich het minst erg. En dan ga ik'm gewoon vasthouden en aaien. Tenzij die liever wil rondvliegen lol, ze doen toch wat ze willen Cheesy

Pagina's: [1] 2 Print Omhoog 
« vorige volgende »