28 maart 2024, 20:16:14

Lang geleden - in Gevleugelde Vriendjes

Gestart door Paula, 2 april 2010, 14:20:44

« vorige - volgende »

Paula

2 april 2010, 14:20:44 Last Edit: 4 februari 2013, 19:48:40 by Paula
Bij voorstellen vertelde ik al dat ik verschillende huisdieren heb. In dit dagboekje zal ik ze aan jullie voorstellen.

Eerst mijn gezin. Ik ben 45 jaar, bijna 24 jaar getrouwd met een hele lieve man (nou ja, ik ben bevooroordeeld he  :D ) en heb 3 kinderen: 1 zoon Oscar (bijna 21), 1 dochter Bianca (net 18 geworden) en 1 dochter Melissa van 15 jaar.

Als eerste stel ik de dieren voor die hier nog zijn:
Sheilah, de West Highland White Terrier (ook wel Westie genoemd):

Sheilah is van 1 juli 2004, nu bijna 6 jaar dus.
Een leuke, lieve hond. Ze kan heel druk zijn en heeft iets tegen mannen!  ;D

Bouli (uitspraak: Boelie), schildpad poes:
   
Een hele lieve, aanhankelijke poes. Ze is heel rustig en wil met iedereen vriendjes zijn. Bouli wordt op 28 april 14 jaar.

De Roodvoorhoofd Kakariki's Kai en Kiki:
 
Kai vindt zichzelf blijkbaar erg mooi. Als hij uit de kooi komt gaat hij op mijn arm voor de spiegel naar zichzelf zitten kijken. ;)

 
Kiki is de kleindochter van mijn allereerste koppeltje Kakariki's. Lief en rustig.

   
          Kai en Kiki samen in bad in de gootsteen.

Kai en Kiki hebben net een nestje gehad. Er zijn 3 jongen groot geworden:
     
Die met de groene veertjes kreeg de naam Ashley, een popje.
Het jong in het midden kreeg de naam Kiwi, een man.
De voorste kreeg de naam Tanisha, ook een popje.
               
                                Kiwi        en     Tanisha

Verder heeft mijn dochter nog een hamster, genaamd Speedy.
         

In een volgend berichtje stel ik de huisdieren voor die helaas niet meer hier zijn. :o :o
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

carco

Hier dus ook een aardige dierentuin  ;D

Ik dacht je veel meer kakariki's had  :-[

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Caroline

Leuk dat je je beestjes ook hebt voorgesteld.  :D

En een Westy, lieffff, wij hebben er zelf ook 3 gehad, moeder met zoon en dochter, helaas zijn ze er inmiddels alle drie niet meer, allemaal 10-12 jaar geworden.  :)

Je kat en je Kakariki's zijn natuurlijk ook er grappig.

Ben benieuwd naar de volgende berichtje(s).  ;)

Groetjesssssssss
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Paula

Citaat van: carco op  2 april 2010, 14:52:07
Ik dacht je veel meer kakariki's had  :-[
Groetjes: Caroline.


Nee, ik heb nu 2 kakariki's en meer komen er niet bij. Ik heb in het verleden 2 koppels gehad, maar dat was bijna niet te doen, zoveel herrie/ruzie dat ze naar elkaar toe maakten.
Maar af en toe heb ik een nestje jongen, dus af en toe heb ik meer Kakariki's.  ;)   ;D
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

carco

Ik heb het filmpje gezien op het andere forum: daar wordt je niet vrolijk van nee.

Ik heb geloof ik wel geluk gehad met die 2 van mij als ik het zo lees.
Vooral Daisy zit het liefste heel de dag bij me. Kroelen doen ze inderdaad niet, maar het is net zwaan kleef aan. Donald wat minder, maar toch is ook hij heel graag in mijn buurt te vinden.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Paula

In 1e berichtje stelde ik de dieren voor die nu bij mij in huis leven.
Dit berichtje is over de dieren die hier gewoond hebben. Als eerste de vogels.

Toen ik net getrouwd was, werkte ik nog hele dagen. Maar ik ben altijd dierengek geweest en wilde toch graag een dier. Dat werd een kanarie. Het fluiten van zo'n vogeltje brengt toch gezelligheid. Maar op de een of andere manier aarden de kanaries hier niet. Ik heb er 3 (na elkaar) gehad die in korte tijd dood gingen.

Daarom stapte ik over op Mozambique Sijsjes. Dat waren ook hele leuke vogeltjes. Echter, ik bleek 2 mannen te hebben. Er werd mij gezegd dat 2 Mozambique Sijsjes mannen zouden gaan vechten. Dus heb ik 1 vogel omgeruild voor een pop. Had ik het maar niet gedaan: ik heb het geweten. Die 2 hebben gevochten, niet leuk meer. Omdat dat niet te hebben was, er werd echt tot bloedens toe gevochten, heb ik deze 2 ingeruild voor een grasparkiet.

Een heel leuk vogeltje met helaas een hele nare eigenschap: zomaar uit het niets begon ze (Nikkie) te bijten en echt gemeen bijten. Dus ook dit vogeltje heb ik weggedaan.

Na deze parkiet, heb ik een valkparkiet gekocht.
Eerst een alleen, een man wildkleur (Toto). Daarna een pop erbij gekocht, geel (Coco), beide oranje wangen. Ze hadden het goed met elkaar, maar er is nooit 'iets' gebeurd tussen hen. Op een gegeven moment zijn zij ziek geworden. Alles na laten kijken, er werd echter niets gevonden. Overgestapt op pellets, hielp niet. Na een aantal maanden, de vogels werden steeds zieker, heb ik ze in laten slapen. Ik had toen kleine kinderen en ik vind niets zo 'eng' als zieke vogels in combinatie met kleine kinderen.
In begin 2006 is mijn laatste valkje (hij was 12 jaar) dood gegaan. Een witmasker wildkleur man, Jacco. Ook hij was goed tam en een hele vriendelijke, gezellige vogel.
Jacco heeft waarschijnlijk een hersenbloeding gehad.
Helaas heb ik van al deze vogels geen foto's. Digitaal was er in dit begin nog niet. Ik heb wel ergens foto's liggen, maar ik zou zo niet weten waar.

Na Jacco wilde ik eens wat anders dan een valkparkiet en kwam bij een kweker een Kakariki tegen. Ik vond het zo'n leuke vogel dat ik haar gekocht heb; dat was Riekie. Zij was wildkleur/bont.
  Riekie
In eerste instantie meende ik dat Riekie een man was. Het was mijn bedoeling om 1 tamme huisvogel te hebben. Riekie werd wel goed tam, maar begon ook eitjes te leggen. En niet zomaar, nee, 21! stuks had ze er al gelegd. Toen heb ik er een man bij gekocht, een lutino, hij heette Coen.
                Coen
Riekie en Coen hadden vanaf het begin een hevige klik en werden al heel snel een heel hecht koppeltje. Ondanks dat ze zo naar elkaar toe trokken bleven ze ook behoorlijk tam.
             
                         Riekie en Coen
In november 2006 kregen zij de eerste jongen in hun eerste nestje. Helaas, tijdens deze nestperiode, heeft Coen een ongeluk gekregen wat hij niet overleefd heeft. Uit het nestje zijn 6 jongen groot geworden.
Van dit nestje van Riekie en Coen heb ik 1 jong gehouden, Rico.
      Rico
Ook Rico werd behoorlijk tam. Hij reageerde voornamelijk op mij en floot ook naar mij. Dit was voornamelijk om mijn aandacht te trekken:
 
Helaas werd Rico ook niet oud; hij was pas 5 maanden toen hij plotseling dood ging.

Tot zover mijn eerste berichtje over de vogels.
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

Paula

Mijn vogels, 2e berichtje:

In december 2006 heb ik, omdat ik de kakariki zo leuk vond, nog een koppel GVH kakariki's gekocht, Noah en Eefje. Dit was moeder en zoon. Op dat moment waren er geen andere GVH kakariki's te koop.
               Noah
Maar tussen Noah en Eefje was er totaal geen klik. Eefje was een vogeltje dat ook erg op zichzelf was, je kreeg er geen contact mee. 2 Maanden later waren er jonge GVH bij dezelfde mensen waar ik Noah en Eefje gekocht had. Ik heb Eefje toen omgeruild voor een jong popje, Noelle.
       Noelle
Tussen Noah en Noelle was er wel een klik en Noelle werd, net als Noah behoorlijk tam.
               
Noah en Noelle hebben 3 nestjes jongen gehad. Maar Noelle plukte de jongen. Dit was vanaf het eerste nest al, maar het werd met elk nestje erger. Ik heb echt alles wat mogelijk was uitgeprobeerd, maar niets heeft geholpen.
Daarnaast konden de 4 vogels onderling niet met elkaar overweg. De vogels moesten apart van elkaar vrij rond vliegen en dan nog was het hommeles, omdat ze telkens bij elkaar aan de kooi gingen zitten. Er was constant over en weer geruzie.
   
Om deze redenen heb ik Noah&Noelle verkocht. Het viel mij erg zwaar, maar dit was de beste oplossing. Bij de nieuwe eigenaar zitten ze samen in een grote buitenvolière.

Voor Riekie die inmiddels weer alleen zat, zijn er nog 3 andere partners geweest, omdat Riekie een vogel was die niets liever wilde dan een nestje groot brengen. Ze bleef ook constant eitjes leggen. Riekie heeft ook 8 eitjes van de GVH Noah en Noelle uitgebroed.
2 Van de andere partners, Rakker en Rik, zijn ook heel jong gestorven.
Rakker werd door zijn ouders niet meer gevoerd en heb ik met handopfok groot gebracht. Hij mocht maar 5 weken worden.
Rik is 6 maanden geworden en ook heel plotseling, zonder aanleiding, dood gegaan.
              Rik

De 3e partner, Rocco heeft tenslotte Riekie overleefd.
Met geen van deze 3 partners heeft het ooit echt geklikt. Volgens mij is Riekie nooit over Coen heen gekomen.

          Rocco
Nadat Riekie is doodgegaan bleef Rocco alleen achter. Voor hem heb ik een popje gekocht, Romy.
  Romy
Zij werden niet echt een heel hecht koppeltje, maar hebben wel een paar nestjes jongen gehad. Helaas plukte Romy de jongen. Het eerste nestje vanaf de 3 weken, maar de daaropvolgende 2 nestjes werd het steeds vroeger. Dat was voor mij een reden om Rocco en Romy weg te doen.

Van het 2e nestje heb ik in eerste instantie een jonge man gehouden, Kuifje.
Kuifje werd erg tam en heb ik verschillende kunstjes geleerd.

       Kuifje draait rondje
   
                       Kuifje geeft pootje

Maar Kuifje had ook de neiging om zo maar, uit het niets te bijten. Als Kuifje ergens zat en je hield je hand voor hem zodat hij kon opstappen, kon je zomaar, onverwacht een flinke knauw van hem krijgen. Tot bloedens toe. Iedereen kreeg schrik om iets met de vogel te doen.

Daarom heb ik van het laatste nestje van Romy en Rocco weer 1 jonge man gehouden, Kai. Kuifje heb ik toen verkocht.

En zo zijn we rond en terug bij de vogels in het eerste berichtje: Kai en Kiki.
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

biene

zo  idd een aardige dierentuin  ;D,je hebt ook wel pech gehad zeg met je beestjes  :(

Paula

De andere huisdieren:
Tijdens deze periode zijn er ook nog andere dieren in huis geweest.
Eind 1987 kochten wij een Blauwe Kees (Keeshond - Wolfsgrauw) een teefje, Pasha. Een lieve hond, met helaas een zwakke gezondheid. Op 7 jarige leeftijd was ze zo 'op' dat wij haar hebben moeten laten inslapen.

Een aantal weken later hebben wij een nieuwe hond gekocht, een Alaskan Malamute, ook een teefje, Laika.
Deze hond is vanaf het begin echt, helemaal 'mijn hond' geweest. Het was een ontzettende lieverd, die met alle mensen goed overweg kon. Met andere honden kon ze helemaal niet overweg (behalve met Sheilah). Ook met Bouli die hier kwam toen Laika anderhalf jaar was,  kon ze het heel erg goed vinden. Bouli kwam hier als jonge kitten en Laika was net schijndragend. Laika heeft Bouli de eerste dagen zelfs gezoogd!
's Avonds begonnen Laika en Bouli vaak te spelen. Bouli lag in een stoel, Laika gaat erheen en het stoeien begon. Bouli lag op haar rug in de stoel en Laika met haar kop erbij. Dan werd er volop gespeeld. Soms zelfs zo dat de kat haar poten om de snuit van Laika sloeg, en Laika Bouli zo omhoog tilde.

Op een gegeven moment heb ik voor de kinderen (en ook een beetje voor mijzelf) een cavia, Mickey, gekocht. Ook met Mickey kon Laika (en Bouli trouwens ook) goed overweg.
In de zomer stond Mickey in een omheining buiten, 's winters zat hij binnen. In deze omheining stond een huisje voor Mickey waar hij 's nachts in sliep. Overdag lag Laika meestal bij Mickey in de omheining en Bouli lag op het huisje, gezellig met z'n drietjes bij elkaar. Mickey is 8 jaar oud geworden.
Hierna heb ik nog 2x een rat gehad. De eerste heette Cindy en is bijna 2 jaar geworden. De 2e, Tara, is bijna 3 jaar geworden.

Met Laika heb ik altijd een hele sterke band gehad. De Alaskan Malamute staat erom bekend dat zij niet los kunnen lopen en op alles jagen. Deze ervaring heb ik met Laika nooit gehad. Laika mocht bij mij regelmatig loslopen als er geen andere honden in de buurt waren. Ze bleef ook altijd goed bij mij in de buurt.
Laika is 13 jaar geworden. Op 24 oktober 2007, 4 dagen na haar 13e verjaardag heb ik haar laten inslapen.


                        Laika van de Zandvallei

20-10-1994                                                              24-10-2007

13 jaar was jij lid van ons gezin,
En gedurende die tijd, mijn beste vriendin.
Je was mijn maatje, mijn grootste schat,
We hebben een hele mooie tijd gehad.
We hebben uren gewandeld in het bos,
En tijdens die wandelingen mocht jij regelmatig los.
Dan liep je lekker rond en was je 'vrij',
Maar je bleef altijd in de buurt bij mij.
Iedere ochtend was het korstje van mijn boterham voor jou,
Jij wist dat heel goed en wachtte daarop trouw.
Soms, als ik koffie had, kwam je bij me staan,
Je keek mij dan heel lief en vragend aan.
Daarna vrolijk kwispelend en heel erg blij,
Omdat je wist: je kreeg koffie van mij.
Je kreeg ouderdomskwalen en je werd sneller moe,
Je ging naar het einde van je leven toe.
Het leven werd te zwaar voor jou, je kon het niet meer aan.
En vandaag na al die jaren heb ik je moeten laten gaan.

Ik kan je niet missen, het doet zo veel pijn,
Och lieve Laika, kon je hier nog maar zijn.
Nog een keer horen hoe je huilde als groet,
Nog een keer kijken naar jouw lieve snoet.
Ik mis je zo, Laika, mijn lieve meid,
Niets kan dat verhelpen, zelfs niet de tijd.
Ik draag je mee in mijn hart voor de rest van mijn leven,
En hoop dat de mooie herinneringen nog wat troost kunnen geven.
Dit is voor jou, mijn meisje, mijn laatste groet.
Dag mijn lieve Laika, het ga je goed.
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

Caroline

Ach meis, wat een lieverd en wat een ontzettend mooi gedicht schreef je .... ik krijg er een brok van in mijn keel.

Groetjes van Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Paula

Het was ook een ontzettende lieverd, Caroline, en ik mis haar nog elke dag. Ik heb een grote ingelijste foto van Laika hier in de kamer hangen. Ook heb ik een hangertje van een Alaska Malamute. Mijn man heeft deze speciaal voor mij laten maken. Deze draag ik erg vaak.
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

Paula

Zoals ik al in een eerder berichtje vertelde hebben Kai en Kiki net een nestje gehad.
Omdat ik de indruk kreeg dat Kai de jongen plukte heb ik Kai aan het begin van de nestperiode apart gezet. Kiki heeft de jongen zelf groot gebracht en heeft dat fantastisch goed gedaan. (Kai en Kiki gaan niet zo heel goed samen, zijn niet echt een koppeltje.)
Nadat de jongen weg waren, heb ik Kai terug gezet bij Kiki met de gedachte, hoop, dat hij, omdat hij een tijdje apart had gezeten, wat rustiger was geworden. Niets was minder waar!  :(  In eerste instantie ging het best wel goed, totdat Kai weer terug gewend was. Hij verviel toen in zijn 'oude gedrag'.
Hij joeg Kiki gedurende dag meerdere malen door de hele kooi heen. Kiki mocht niet meer zitten waar ze wilde, mocht niet eten wanneer ze wilde en je zag haar helemaal onrustig, bang worden. Daarom heb ik Kai er maar weer uitgehaald. Nadat Kai uit de kooi was, werd Kiki vrij snel weer de rustige, vriendelijke, gezellige vogel die ze was tijdens haar nestje.
Echter, in de tijd dat Kai bij Kiki zat is er wel gewipt, met als gevolg dat Kiki weer eitjes is gaan leggen. Na het 3e eitje heb ik toch maar weer de nestkast opgehangen. Kiki broedt nu inmiddels alweer op 6 eitjes (het 6e eitje is vandaag gelegd).
Morgen of maandag ga ik even kijken of en welke eitjes er bevrucht zijn.

Wat Kai betreft: Kai ga ik verkopen en ik koop voor Kiki een andere partner. Dit in de hoop dat de 'nieuwe' man rustiger zal zijn en met Kiki een koppeltje gaat vormen.
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

Paula

Vanmiddag eitje nr. 6 gemerkt en even de eitjes geschouwd.
Eitjes nr. 1, 2 en 3 zijn bevrucht. De andere weet ik nog niet.
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

Caroline

Gefeliciteerd!!!!  :D

Groetjes vanuit Valkenburg.  8)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Paula

19 april 2010, 17:22:03 #14 Last Edit: 19 april 2010, 21:26:14 by Paula
Vandaag heeft Kiki het 7e eitje gelegd.
Meteen even een foto gemaakt van de eitjes:



Ik heb ook geprobeerd om een foto te maken waarbij je het embryo en de adertjes kon zien. Dat is niet helemaal gelukt, helaas.  Je kunt wel de adertjes duidelijk zien:
     

Ooit heb ik van een ander nestje een eitje uit de nestkast gehaald en een foto gemaakt. Hier is het duidelijk te zien, het embryo en de adertjes:
       
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)