Lang geleden - in Gevleugelde Vriendjes

Gestart door Paula, 2 april 2010, 14:20:44

« vorige - volgende »

*Manon*

hilde

het zijn mooie fotookes van je kakarikies

wat zijn het toch gekkies

Paula

Nu gaat het goed met de kleintjes, zit Koko apart! :(
Tot vanmiddag ging alles goed, bijna perfect. 's Middags zit ik in de keuken, de voliere staat in de kamer. Opeens een kabaal ... ik denk, wat zullen we nu hebben, dus ik kijken.
Zit Koko in de nestkast, op zich geen probleem, maar hij was aan het vechten met Kiki! Hij joeg haar de nestkast uit! >:(  Ik Koko roepen en hij komt uit de nestkast; Kiki er meteen terug in, Koko er weer achteraan. En weer vechten. Dus ik neem een kijkje, heel voorzichtig in de nestkast. Kiki ging er inmiddels weer uit en Koko bleef erin. Ik kon niet goed zien wat hij deed, maar de jongen waren aan het piepen/krijsen. Logisch natuurlijk, want het vechten tussen Kiki en Koko ging allesbehalve zachtjes.
Op een gegeven moment ging Koko weer uit de nestkast en Kiki er weer terug in. Ik heb even met Koko gepraat en hij ging wat eten. Maar meteen daarna WEER de nestkast in en vechten!   :censuur
Toen heb ik maar een andere kooi gepakt, klaar gemaakt en Koko daar in gedaan.

Nu is de rust teruggekeerd. Kiki is al meerdere malen in de kooi geweest om te eten en te drinken.
Over een dag of 2 zet ik Koko weer terug bij Kiki. Hopelijk gaat het dan weer goed.
Pffffffffff, ik word er niet goed van! Het is me blijkbaar niet gegund om te kweken zonder problemen. :(
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

bobbie

Tjeetje, wat een schrik joh  :o Je hebt er wijs aan gedaan om hem even een cooling down te geven, hopelijk helpt het.

Succes, Nel

carco

Jetje dat is flink  :censuur zeg  :(

Is dit een slechte manneneigenschap van de kakariki's? Of heb jij inderdaad steeds domme pech?

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Paula

Ik denk dat ik heel veel pech heb. Het is iedere keer iets anders.
Alleen mijn allereerste koppeltje ging echt KEI goed. Die 2, Riekie en Coen, waren samen heel erg close, maar waren ook naar mij toe heel vriendelijk en gezellig.
Daarna heb ik niets dan pech gehad. Jonge mannen die zomaar, op jonge leeftijd nog, spontaan dood omvielen; plukkende poppen en mannen die of niet met ons, dan wel met de pop overweg konden.
Wat nu de oorzaak is, weet ik niet. Want tot eerder deze week ging het echt heel erg goed. Kiki en Koko konden goed overweg samen. Koko is wel wat overheersend, een beetje macho, maar niet zo heel erg. Ik begrijp niet wat de oorzaak van deze vechtpartij is.  ???

*Manon*

Nou dit is inderdaad geen pretje Paula  :-\
Ik hoop dat het apart zetten gaat helpen om hem wat af te koelen en dat ze straks samen weer verder kunnen om de jongen groot te brengen.

Succes :D

patty_dordtse valkjes

hoi,

wat jammer zeg dat het zo meot gaan...
hopelijk leerd die er van dat die lief meot doen met zijn vrouwtje

liefs mij
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

Paula

Vanmiddag heb ik Koko terug in de kooi gezet en heb alles scherp in de gaten gehouden.
Eerst heb ik Kiki en Koko samen rond laten vliegen. Eerst Koko uit zijn kooi, daarna Kiki. Kiki zocht Koko meteen op. Dus dat ging al goed. Daarna heb ik ze even laten vliegen, maar waar Koko ging, ging Kiki ook. :)
Daarna ging Kiki terug in de kooi. Ik heb het eivoer ververst en de kooi dichtgemaakt, zodat Kiki de gelegenheid had om goed eivoer te eten voor de jongen te voeren.
Toen zij daarvan terug in de kooi kwam, heb ik Koko erbij gezet. En het ging goed! pffffff
Enige tijd daarna, Kiki zat inmiddels weer in de nestkast, ging ook Koko de nestkast in. En alles ging goed.
Later in de middag is er ook nog even flink gewipt   :o ; misschien is het dat wel geweest? :-\
Het kan ook zijn dat Koko teveel eivoer eet waardoor zijn hormonen op gaan spelen?
Wat het ook geweest is, nu gaat het weer goed, gelukkig maar!

Ook met de kleintjes gaat alles goed en, als ik het goed gezien heb, zit er een .... LUTINO bij! (Het zou een cinnamon bonte kunnen zijn)

Paula

Met Chicco gaat het allemaal heel erg goed. Hij fluit, kwettert, praat en is gewoon heel leuk en gezellig aanwezig.
Ook het vliegen gaat erg goed!

Een beetje groot, maar ik vind hem zo mooi! (als ie kleiner moet dan laat het even weten!)

*Manon*

Hoi Paula,

Wat fijn dat het nu beter gaat tussen Kiki en Koko...  ;D ;D
Opluchting of nie  ;)

Leuke foto's van de jonge kakariki's... een lutino... is dat een gele kakariki?

Chicco is ook errug mooi zeg... groot gelijk dat je m lekker groot voor de dag laat komen  :D :D :D

Fijn weekend!!

Paula

Citaat van: *Manon* op 16 oktober 2010, 22:33:00
Wat fijn dat het nu beter gaat tussen Kiki en Koko...  ;D ;D
Opluchting of nie  ;)

Ja, echt wel, zeker weten. Ik had best wel schrik om Koko terug te plaatsen. Nadat ik Koko teruggeplaatst had, ben ik toch zeker 1 uur in de buurt van de voliere gebleven om in de gaten te houden hoe het ging.

Citaat van: *Manon* op 16 oktober 2010, 22:33:00
Leuke foto's van de jonge kakariki's... een lutino... is dat een gele kakariki?

Een Lutino is inderdaad een gele kakariki. Echter, er ligt een groenige gloed over het verenpak en heeft rode ogen. Bij de vleugels kunnen witte veren zitten.
Hieronder staat een foto van mijn eerste man kakariki. Dat was ook een Lutino. Op deze foto zie je duidelijk de rode oogjes en ook de witte veren in de vleugel. De groene glans zie je iets minder duidelijk.

Jij ook een prettig weekend!  :)

*Manon*

Gaaf hoor Paula, zo'n lutino!!
eigenlijk vind ik ze allemaal mooi, de gewone wildkleur is ook erg mooi vind ik, die hebben zo'n borstelige / rommelig verenpakje lijkt het, terwijl een bonte zoals David, die ook grotendeels groen was, absoluut niet had....

Kerrie bij ons in de voliere (popje) is ook broeds, zit steeds kippetje, maar Kiwi kijkt nog niet zo naar haar om... denk als hij dat wel doet, dat ze dan uit de voliere moeten tijdelijk?
Ze zijn ook niet vervelend naar de valkjes of andere vogeltjes toe gelukkig!

Groetjes Manon

Paula

Citaat van: *Manon* op 17 oktober 2010, 09:20:16
Kerrie bij ons in de voliere (popje) is ook broeds, zit steeds kippetje, maar Kiwi kijkt nog niet zo naar haar om... denk als hij dat wel doet, dat ze dan uit de voliere moeten tijdelijk?
Ze zijn ook niet vervelend naar de valkjes of andere vogeltjes toe gelukkig!
Groetjes Manon

Dat kun je even afwachten Manon. Over het algemeen kun je kromsnavels niet bij elkaar houden tijdens het broedseizoen. Maar er zijn er ook waar het wel goed gaat.
Als blijkt dat het niet goed gaat, heb je de vogels ook zo verplaatst, toch?

Paula

Het gaat best goed met het jonge gezinnetje. Niet meer dan 'best goed', omdat Koko vanmiddag Kiki weer aanviel. Dat was gelukkig maar heel kort, maar leuk is het natuurlijk niet. Ik snap er helemaal niets van. Zo zitten ze gezellig samen in de kooi, zo jaagt Koko Kiki achterna. Het ene moment eten ze samen uit 1 bakje, zo 'vliegt' Koko de nestkast in waar hij Kiki vervolgens aanvalt.   ???  Wie het weet mag het zeggen.

Verder gaat het helemaal goed met de jongen. Vandaag is de oudste precies 3 weken en een kanjer van een vogel. :D Hij is geel met een beetje bont op nek/schouder en 1 vleugel:

De 2e is 2 weken en 4 dagen en ik vermoed 3-kleur: Cinnamon, wildkleur, geel. Deze heeft rode oogjes:

De derde is nu 2 weken en 2 dagen. Deze is, wat ik al vermoedde, een lutino :) :

De jongste is vandaag precies 2 weken. Ondanks een moeilijke start (hij werd in het begin niet gevoerd en ik heb hem een paar keer handopfok gegeven), doet dit kleintje het erg goed. Zoals het er nu uitziet is deze wildkleur/bont:

Wel leuk hoor, zoveel verschillende kleuren in zo'n klein nestje. Apart ook, tenminste dat vind ik dan! :D  ;)

Nog een foto van allemaal samen in de nestkast: