25 april 2024, 09:35:47

Lucky en Buddy

Gestart door Sacha, 9 februari 2013, 20:50:09

« vorige - volgende »

Nadiine

Wat een leuke verhalen allemaal haha! ;D
Dat met een soepbord wassen ga ik ook eens proberen met mijn 2 boefjes! ;D

Betreft het bibberen, heb je hem 's avonds laten badderen of overdag? Want mij is vertelt dat ze 's avonds slecht opdrogen ook al is het wam is huis. dus als je het dan 's middags doet kan hij nog fijn opdrogen voor het slapen gaan ;)

En ik las ook iets over schreeuwen na de verhuizing.
Ik ben ook kortgeleden verhuisd en mijn hemel ik dacht dat mijn oren van mijn hoofd vielen, niet normaal! en mijn vriend stond geloof ik bijna op het punt om ze het huis uit te zetten.
Toen heb ik ze op een andere plek gezet met iets minder licht ze stonden namelijk voor de schuifpui! in het volle licht. nu staan ze bij een raam dus voldoende licht maar niet zo erg als daar en iets meer afstand ervan en het schreeuwen was gelijk klaar! ik heb er altijd 2 gehad en ze zijn gewoon heel gezellig samen, zou er zeker 2 nemen het zijn toch groepsdieren. een parkiet die alleen zit gaat zich hechten aan zijn baas, op de manier alsof jij zijn partner bent, dat is natuurlijk nooit goed want die behoefte kunnen wij mensen nooit voldoen, daardoor kunnen ze ook heel erg gaan schreeuwen, plukken of zelfs bijten uit frustratie. Wanneer ze er een partner bij hebben zullen ze je nog steeds veel opzoeken, zelf zul je er iets meer moeite voor moeten doen, maar het schreeuwen zal stoppen en hij kan zijn vogel behoeftes vinden in zijn parnter ;)

Hoop dat jullie er iets mee kunnen! :D

Xxx, Nadiine! ♥

Kijk ook eens in ons dagboekje!
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,39065.0.html