25 april 2024, 05:32:28

Gerafelde veren

Gestart door Valerie, 30 maart 2010, 18:24:08

« vorige - volgende »

patty_dordtse valkjes

5 april 2010, 16:31:15 #15 Last Edit: 5 april 2010, 16:40:51 by patty_dordtse valkjes
is toch een mooie kooi  ;D of niet...

hoeveel valkjes moeten erin gaan komen dan?

Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

Valerie

Hoi Patty,

Het zou voor 5 valkjes zijn. Maar we hebben het opgemeten en de kooi past er net niet. 2 m lukt net niet. Blijkt de garage net geen 3 m breed te zijn. En naast de deur hangt dus nog een lamp.
Ik heb ook een andere kooi op marktplaats gezien, maar geen idee of dat voldoende is.



Saar

En als je eens een offerte aanvraagt bij volierebouwers?
Kan je precies je maten en wensen doorgeven :)
Mocht dat niet te duur uitvallen dan kan je dat toch eventueel doen?
Groetjes Saar :-*

Valerie

Hoi Saar,

Daar zat ik zelf ook aan te denken. Maar omdat het niet om een supergrote buitenvoliere gaat, zal het in verhouding niet goedkoop zijn.
Ik ga eerst even (donderdag) in de winkel kijken naar de grootste kooien. Wordt dat niet wat, dan ga ik langs bij een volierebouwer.
Ik heb nog voldoende materiaal, maar Han is nog zo druk in huis, dat hij geen tijd heeft om een binnenvoliere te bouwen. En zelf krijg ik dat niet voor mekaar.
Maar ik hou jullie op de hoogte.



Rianne

Valerie, maak je over dat binnenhok geen zorgen. Als je valkjes goed beschut zitten, hebben ze het niet per se nodig. Mijn valkjes hebben ook geen binnenhok en dat gaat al jaren goed. Desnoods kun je (iemand) een kistje (laten) timmeren met 1 of 2 zitstokken er in waar ze ook beschut kunnen zitten (heb ik zelf ook in de voliere).
Als je wilt besparen, zet je voliere dan tegen een muur aan, dit scheelt weer voliere panelen, en je kunt hier evt je blokken aan ophangen.
Je hebt toch nog voliere delen?

*Manon*

hoi hoi Valerie,

Je kunt de panelen los aanschaffen.
Wij hebben dan een voliere buiten nu, maar die kun je in losse delen kopen en in elkaar zetten.
wij hadden ook een andere maat omdat de panelen iets van 2 m hoog waren, maar bij ons kon het niet hoger dan 1.88
De kosten extra vielen me 100% mee, misschien is dit inderdaad een idee.

Ik heb ook een binnenhok.... maar mijn valkjes kijken er niet naar om, ze gaan niet naar binnen als het donker wordt en blijven lekker buiten zitten waar ze ook uit de wind zitten..

Komt vast goed meid!

Liefs Manon

Caroline

Citaat van: Valerie op  1 april 2010, 08:30:09
Hoi Paula,

Ik doelde eigenlijk op deze vraag van Caroline: Is het eigenlijk wel de bedoeling, Valerie, dat de valkjes nog wel een buitenvolière krijgen??
Dit vond ik behoorlijk kwetsend.


Hoi hoi!!!!

Mijn vraag was absoluut niet kwetsend bedoeld, ik bedoelde ermee, als je van plan bent om een buitenvolière te maken op korte termijn moet je dus een oplossing voor korte tijd zoeken, krijgen ze geen buitenvolière, moet je een goeie blijvende oplossing zoeken.

Dus niks kwetsend, gewoon een vraag om beter mee te kunnen denken.

ALs ik zo de foto zie en vergelijk met meerdere foto's van zichzelf plukkende valkjes/vogels ben ik bang dat jouw Happy niet happy is met deze situatie.

Verder zal ik me nergens meer mee bedoelen en wil je je veel sterkte wensen met deze situatie.

Gegroet.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Paula

Voor het geval je nog geen oplossing hebt gevonden:
ik heb eens rondgesnufffeld op Marktplaats en kwam daar deze advertentie tegen:
http://link.marktplaats.nl/333591736
Het is 15 km van Deventer af. Misschien is dit iets?
en anders voor noodoplossing deze:
http://link.marktplaats.nl/336337903
Dan zitten ze toch wat ruimer dan in een mini Brio van Ferplast.
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

Valerie

Dankje voor het meedenken, Paula.  :)

De ferplast had ik al zien staan.
Ik zit nu te kijken naar iets van 1m50 breedte of 2 grote kooien en dan splits ik ze op.

Die volière ziet er wel mooi uit, maar niet veilig genoeg voor onze tuin. Als ik opnieuw de buitenvolière (maar dan groter) in mekaar zet, moet hij min dubbel gaas hebben. Er lopen katten door de tuin en ik hoor geregeld een buizerd.

Rianne,

Ze zitten nu enkel binnen en niet in een buitenvolière.
De grootste moeilijkheid is dat achterin de tuin veel zon komt en het in de volière en zeker in een schuurtje te heet wordt.
Ook willen we de bestaande blokhut en afdak verplaatsen en waarschijnlijk de carport in de tuin (waar ooit een caravan stond) afbreken. Dus er staat nog een hoop te wachten.
We willen dan helemaal achterin de tuin de volière hebben. En een binnenhok is nodig voor de nacht. Ik wil geen last met buren vanwege gekrijs in de vroege zondaguurtjes.





Lin

Hoi Valerie.

Zal  ik anders je topic verplaatsen naar huisvesting?
Wellicht krijg je dan nog meer antwoord.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Valerie

Dat is mss een goed idee, Lin. Dankje.  :)



Valerie

Als zaterdag de volierebouwer aanwezig is, gaan we langs voor informatie. Een kooi van om en beide 1m50 is in de winkel niet te vinden of onbetaalbaar (bijna 1000€). Dat heb ik destijds nog niet betaald voor een buitenvoliere van 3 bij 2 bij 0,80. + binnenkooimateriaal. Dan maar even informeren naar de prijs van een zelfgemaakte binnenvoliere van 1m50. (en alvast in vooruit voor materiaal voor een evt buitenvoliere). Anders 2 kooien (kreeg al een mailtje van iemand over een kooi van 91 bij 60 bij 185) en de valkjes opsplitsen.



Paula

Hoi Valerie,
heb je nog iets geschikts gevonden?
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

Valerie

Nee Paula, nog niet. De volierebouwer was afwezig.
Nu gaan we komende zaterdagochtend heen. Han heeft een kooi helemaal uitgetekend. 1m20 breed, 70 cm diep en 1m80 hoog (1m30, want hij staat op wieltjes op 50 cm hoogte). Dit past in de garage EN kan naar buiten bij mooi weer. De kooi zal groter zijn dan wat ze destijds in het binnenhok hadden. Dus daarin kunnen ze een beetje vliegen (deden ze in Deventer ook).

Wat Happy heeft, is geen plukken. Nu hij apart zit, kan ik dat goed beoordelen. De bodem ligt niet bezaaid met veertjes (1 veertje in totaal). Dus verveling is het zeker niet.



Paula

Ik denk ook niet dat Happy zich plukt.
Volgens mij voelt Happy zich onder deze omstandigheden niet lekker en dat dat zijn weerslag heeft op zijn verenpak.
Hopelijk kan de voliere snel geregeld worden. Als Happy in de nieuwe voliere zit, vermoed ik dat hij snel beter 'in zijn vel' zit.
Succes met de voliere en met Happy!
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)