28 maart 2024, 20:52:03

Help! ouders voederen niet meer!

Gestart door Havic2006, 26 maart 2010, 09:21:44

« vorige - volgende »

Havic2006

Heb 2 kleine valkjes van zo'n 2 weken. Laatste dagen dat ik ging controleren zaten de kropjes steeds maar halfvol... Daarnet weer gaan controleren en er zat helemaal niets meer in. De jongen roepen voor eten, maar de ouders reageren er niet op...

Help! Wat moet ik doen ? !

groetjes

Kimm

ik ben bang dat je moet bijspringen dmv pappen.

ik hoop dat je snel wat adviezen zal krijgen hier.

sterkte,

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

*Yvon

Hoi hoi

Soms wil het ook weleens zo zijn dat ze wat later op de dag
beginnen met jongen voeren.
Wat geef je de ouders voor voer?
Geef de ouders wat extra te voeren zoals nattig donkerbruin brood,eivoer en grasparkietenzaad en trosgierst niet te vergeten.
Kijk of de ouders goed gaan eten en wat ze daarna gaan doen.

Groetjesss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Havic2006

Ik geef de ouders parkietenzaad. Regelmatig geef ik ze groenten, brood en trosgierst.
(gisteren heb ze appel, brood, krakkot, wortelloof en wortels gegeven)

Ik zal ze meteen trosgierst geven en een hardgekookt ei. Hopelijk geven ze de jongen nog eten. Anders zal ik idd moeten bijspringen...

Hopelijk krijg ik nog meer reacties.

Groetjes

Bello

Hoi hoi,

Ik denk dat je de ouders ander voer bij moet geven zoals Yvon
al aangeeft

Geef de ouders wat extra te voeren zoals nattig donkerbruin brood,eivoer en grasparkietenzaad en trosgierst niet te vergeten.

Daarbij kun je ze ook gekookte rijst, macroni bijgeven.


Dit extra voer zou je zeker 2 keer per dag moeten geven, soms vraag jeje af waar het blijft. Blijft het voer aanbieden.

Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Havic2006

Heb vanmiddag extra voer gegeven. 2uurtjes later ben ik nog eens gaan kijken en de kropjes zaten weer halfvol.

Ik zal ze idd elke dag extra voer blijven geven, en ga de jonkies zeker in de gaten houden.

Bedankt voor de reacties !

Groetjes

Bello

Tuurlijk, we zijn hiet om elkaar te helpen en raad te geven.

Groenvoer eten ze waarschijnlijk niet zo veel van, straks als ze wat ouder zijn dan wel.

Ze passen iedere keer het eetpatroon aan voor de jonkies.

Fijn dat ze ze nu wel beter eten gaan geven.


Dorothé

ps. toen wij jonkies hadden dan leel het net of we wel 20 valkjes hadden vanwege het eten wat er door heen vloog.
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Valk1969

Zou stoppen met die wortels te geven als de ouders jongen hebben.
Wortels hebben ze niet zo dringend nodig en kan zelfs schadelijk zijn als ze hier teveel van eten.
Witlof kan je wel gewoon geven.
Kijk ook uit met appels vanwege de zuurgraad wat de jongen te verwerken krijgen in hun kropjes.

Gr,

Patrick

Rianne

Bij mij is de andijvie niet aan te slepen, tijdens de kweek maar daarna ook :) Is erg gezond voor ze!

*Yvon



Bij mij de andijvie,brocoli en spinazie.  :D

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >