8 mei 2024, 20:34:14

Eindelijk zicht op een kleintje

Gestart door Theetje, 28 december 2003, 13:36:08

« vorige - volgende »

pona

Je hebt helemaal gelijk. Als die kleine eruit komt, komt ie toch wel of je nou iedere dag kijkt of niet.

Sterkte verder met het verwerken van het overlijden van je Opa.

Ilona
grtjs Ilona


giovanni

hoi
idd je zal het wel merken als er een eitje is uitgekomen, en de ouders zorgen er toch voor, dus...

en van mij ook nog veel sterkte met het overlijden van je opa

grtjs Giovanni

Tara

Hoi Theetje,

sneu van je opa, veel sterkte in ieder geval :( ...

Ben benieuwd, wordt misschien leuk voor je, als je straks zicht hebt op een valkenbaby'tje :-).

Veel sterkte ...

Groetjes, Tara

caroliendewit

Hoi Theetje,
Heel veel sterkte met het overlijden van je opa.

Ik ben benieuwd of het allemaal goed gaat met de eitjes. Ik wacht ook nog in spanning af.  ::)

Groetjes Carolien

Theetje

Hoi allemaal,

Laatst weer gekeken naar de eitjes. Helaas zijn er toch een aantal gesneuveld. Wellicht zijn ze te wild met rollen ofzo, want afentoe hoor ik toch wel een hoop herrie uit het hokje.

Er liggen houtsnippers ter bescherming in het hokje, maar die vegen ze iedere keer opzij. Het bevruchte eitje is gelukkig nog heel. We hebben de ernstig beschadigde eitjes verwijderd, zodat ze niet verder kapot konden gaan en zo het hok besmeurde.

Volgens de laatste berekeningen zal als het allemaal goed gaad zo rond de 15e januari het ei uit gaan komen.

We wachten nog maar even af. Wel spannend hoor.

Groetjes

Theetje


Tara

Hoi hoi

Wat zielig dat er weer eitjes stuk zijn, echt jammer.

Het is normaal hoor dat ze de bedekking weer wegvegen, het moet zijn zoals zij willen ....

In ieder geval leuk dat dat bevruchte eitje er nog is :).

Groetjes, Tara

molenaar

Hoi Theetje,
 :)Gefeliciteerd!!!  ik ben heel benieuwd, hoe zien papa en mama er uit?
Bij mijn valkjes heb ik de eitjes toch maar weggehaald, hun jongen waren 5 weken oud, en ze hadden weer nieuwe eitjes gelegd.
Ik voelde me net een moordenaar, maar de jongen zaten op de eitjes, en niet de ouders.
Toen ik ze weghaalden waren ze koud.
Hoop dat het allemaal goed gaat.
Groetjes Banter

caroliendewit

Hoi Theetje,
Balen he als er eitjes stuk gaan. Bij mij waren er ook twee stuk gegaan. Ze zaten aan haar vastgeplakt op haar borst, net of ze twee enorme borsten had, geen gezicht. Ik had de eitjes eraf gehaald, en kon in eerste instantie er niets aan zien, maar toen ik 's middags uit mijn werk kwam waren de eitjes opgegeten. Paul vertelde mij dat dat helemaal geen kwaad kon en dat het goed was omdat er veel kalk in de schaal zit.  Ik ben benieuwd hoe het met de rest gaat!!!
Succes
Groetjes Carolien

Theetje

Hoi allemaal,

Het gaat nog steeds goed met ouders en toekomstig kind. Nu wordt het spannend, want over een dag of 6 zal eht toch wel uit moeten komen.

Banter,
Ik heb geen idee hoe de ouders er uit zien. Dokus heeft namelijk 2 pleegeitjes gekregen van Lique en het is hoogstwaarschijnlijk een van die eitjes die bevrucht is. De moeder is hoogstwaarschijnlijk een Lutino hoorde ik van Lique, maar de vader weet ik niet. Er kan cinnamon uitkomen vertelde ze me, dus extra spannend. Als er toch een witmaskertje, wildkleur of bont uitkomt is het toch een van onze eigen eitjes, maar daar ga ik niet van uit omdat de vorm van het ei afwijkt van de eitjes die Dokus zelf heeft gelegd.

Ricky de vader is een witmasker met een paar vreemde witte vlekjes in zijn nek (misschien toch split voor bont??) en Dokus is een bonte pop.

Ach we zien wel, als het maar gezond is!

Groetjes

Theetje


Theetje

Hallo iedereen,

Hier even een update over het ei.
De schaal van het ei is een stukje open en toen ik keek zag ik het licht bewegen dacht ik. Volgens mij moet het ei nog niet uitkomen, dus ik hoop eigenlijk dat ik nu verkeerd gerekend heb. Anders zou het betekenen dat Ricky of Dokus toch nog kans gezien heeft om het ei te slopen. Ricky is nu erg zenuwachtig en zit maar voor de nestkast te schreeuwen.

Ik hoop dat alles goed gaat, maar mijn voorgevoel zegt dat het nog geen tijd is, dus dat het ei gewoon gesloopt is. Het leek namelijk net of het vlies nog intact was, maar dat kan ook zo lijken natuurlijk. Ik durf er niet teveel aan te zitten.

We wachten morgenochtend wel af. Of een kleintje of een teleurstelling. Ik laat het jullie nog weten

Groetjes

Theetje


Tara

Hoi Theetje,

eerlijk gezegd denk ik dat je misrekend hebt, maar heb ik altijd gezwegen, bij de data dat je in het begin postte ....

Hopen dat er morgen een kleintje te zien is in ieder geval ;)

Spannend ....

Paul

Hoi Theetje,

Als het eeitje aan het uitkomen is hoor je soms zaht gepiep uit het eitje en als je heel goed luisterd hoor je ook getik van binnenuit.
Het duurt soms wel een dag voor ze uit het ei zijn na het eerste uitpikken en ze pikken helemaal rondom een kapje van het eitje.
Je kan vaak wel zien of een pikje van binnen uit het ei komt of van bijtenaf erin gekomen is.
Hopenlijk horen we morgen dat er een kleintje is.
Ik zal in elk geval voor je duimen :-)
Heel veel succes met je eerste jong.

Groetjes, Paul

Theetje

Hoi,

dank jullie voor de reacties. Begon me toch weer zorgen te maken. Is dan ook mijn eerste jong, dus extra spannend en alles is nieuw.

ik laat het morgen zeker weten

Groetjes

Theetje


Theetje

Goedemorgen allemaal,

Het was vals alarm. Toch een ander eitje dat ook wel bevrucht was denk ik, want het was een zooitje in het ei. Toen het vanmorgen niet verder open was hebben we het aan een inspectie onderworpen. Na alle eitjes op een rijtje te hebben gelegd blijkt het grootste ei (het pleegei dat zeker bevrucht was) nog heel, maar wel helemaal donker geworden nu. Dus als er nog wat gebeurt zal dat niet lang meer duren, maar ik durf er eigenlijk niet meer op te hopen na alle spanning van gisteren. Blijkbaar is het eitje toch open gepikt door de ouders. Sommige schilvers zaten toch in het ei.
Helaas, maar het was toch al niet goed gegaan in het ei dus gevalletje van jammer volgende keer beter.

Mocht er nog wat spannends gebeuren zal ik het wel melden

Groetjes

Theetje


caroliendewit

Hoi Theetje
Ik hoop dat alles goed gaat met je pleegei!!!
Jammer van je andere ei, maar ja je kan er nu toch niets meer aan doen.
Nog ff afwachten, ik ben errug benieuwd
groetjes Carolien :D