7 mei 2025, 00:27:11

Douchen of bad

Gestart door Fleur79, 24 maart 2010, 23:49:04

« vorige - volgende »

Paula

Ik spuit Chicco regelmatig, 1x per week toch met de plantensproeier. Hopelijk leert hij het toch weer waarderen.
Maar ik blijf gewoon doorgaan hoor. Als het niet op de arm lukt, dan doe ik het gewoon als hij in de kooi zit.  :)
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

uppel

die van mij ook net voor het eerst met plantenspuit beneveld. ik weet niet of hij het echt leuk vond. maar hij bleef wel zitten. in het badje gaat hij niet.. maar ik heb hem ook nog maar een week en gevonden dus weet zijn verleden niet..
hij zit in de kooi en ik spoot ..

Naso

Hoi Iedereen,

Vraagje: vanaf welke leeftijd kan je een valkje laten douchen of met een plantenspuit nat maken?

Gr. Naso

Kimm

hoi naso,

dat kan als een valkje helemaal zelfstandig is, dus ook als hij/zij zichzelf ook  poetst.
wel s'morgens doen, zodat hij de tijd heeft om te drogen  :P

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Naso

Dank je wel voor je advies... ;)

Hij poetst zichzelf al goed. Ik ga morgenochtend proberen om 'm nat te spuiten. Alleen is hij nog niet tam, nog een beetje bang  :( Ben heel benieuwd hoe hij zal reageren!

Gr. Naso

Immie

Hallo,

Ik heb vanmorgen op youtube is gekeken of er filmpjes op stonden over douchende valken en jawel.
Wij hebben net Mickey voor het eerst een sproei-douche gegeven.
We hebben hem in bad gezet en met een plantenspuit die je moet pompen besproeit.
Het was even wennen voor hem maar ik had de indruk dat hij het heerlijk vond....daarna even met een fohn...op zachte stand... een beetje gedroogd en vervolgens ging hij lekker zelf poetsen.:)

Gr Imelda
Immie

pipa

hey,
mijn valkparkiet wilt ook niet in een badje en een sproeier heb ik zelf nog niet geprobeerd.
Wat ik in de plaats doe is haar op mijn vinger houden en dan naast de kraan houden (lauw water). het water met mijn andere hand opvangen en dan de druppels rustig over haar laten gaan. Op begin is ze bang, maar na een tijdje is ze er zot van.
Kan je ook eens proberen.

Coekiemonster

hier zijn ze fan van de douche:P:P
de plantenspuit vinden ze eng :(

Maar het lekkerste van alles!!!! de fohn!!!!!  ;D ;D ;D
De pupjes met Muffin ons grasparkietje