21 mei 2025, 20:57:35

Broer en zus paren

Gestart door Karina, 28 maart 2010, 16:41:12

« vorige - volgende »

Karina

Hoi allemaal

Na een mega verbazing zit ik nu met een dilemma.
Eindelijk dacht ik het te begrijpen hoe het werkt om het verschil te zien tussen een man en een pop.
En ik ben al die tijd in de veronderstelling geweest dat mijn 7 valkjes allemaal popjes waren (ontstaan uit moeder Wibi en mijn weggevlogen valkje Lonny).
Nu was mij de afgelopen weken al opgevallen dat er 1 jonkie, Tjappy (5 maanden oud!!!!) erg muzikaal ingesteld is.
Wat me zowat een hartverzakking bezorgde toen ik ineens het melodietje van weggevlogen Lonny hoorde.
Echt heel apart omdat hij Lonny alleen de eerste 2 maanden van zijn leventje heeft meegemaakt.

Maar goed!
Om een lang verhaal iets korter te maken: Ik ben er zojuist achter gekomen dat Tjappy dus wel degelijk een mannetje is.
Hij en zijn 1,5 jaar oude zus Wokki hadden namelijk een erg gezellige bijeenkomst.
Nu dus de vraag, wat moet ik doen?
Eigenlijk hoeven er voor mij geen valkjes bij te komen en sowieso lijkt het me geen gezonde instelling dat broer en zus zich gaan voortplanten.
Toch?
En is het niet vreemd dat een mannetje van pas 5 maanden al aan het wipwappen is geslagen?

Maar nu dus het volgende. Als hier eitjes van komen kan ik die zomaar weg halen?
Of is dit te ingrijpend voor de valkjes?

Ik weet dat ik waarschijnlijk de tip zal krijgen om het mannetje bij zijn harem weg te halen, maar dit wil ik dus echt niet.
Ondanks dit probleem ben ik toch heel erg gelukkig met het feit dat ik een heuse nazaat van Lonny heb, en dan met name zijn muzikale talent.
Want jee, Lonny was echt ontzettend goed in melodietjes imiteren.
En nu bij mij het kwartje is gevallen vermoed ik dat Tjappy nóg muzikaler is omdat hij binnen een mum van tijd al een melodietje heeft opgepikt.

Dus wie heeft er een tip voor mij?

Groetjes Karina

mariejj

Als er eieren komen gewoon omwisselen voor nepeieren  ;)  pas na 3 weken als ze geen interesse meer in de nepeieren hebben weghalen.