16 juni 2024, 11:34:21

Kruimeltje

Gestart door Kruimeltje, 28 maart 2010, 14:27:56

« vorige - volgende »

Kruimeltje

Hallo, had al een berichtje geplaatst met een vraag, maar laat ik me ook even netjes voorstellen ;)

Ik ben Kruimeltje, maar in het dagelijkse leven wordt ik Fre genoemd en heb 2 tamme valkjes (en nog wat andere huisdieren) en die hebben nu hun eerste nestje. Ben helemaal trots!

Mijn nickname is eigenlijk bedacht door mijn vriend, want mijn valkjes heten Cookie en Chip en daar krijg je kruimels van. We gaan ook 1 jong houden en die noemen we Kruimeltje.

Het blok waar op gebroed wordt is overigens open, heb het 'deurtje' er af gehaald, want ik merkte aan het gedrag van Chip dat ze wel wilde, maar vreemd genoeg stapte ze niet naar binnen. Toen het deurtje eraf was, ging ze al vrij snel op het blok en nu zijn de 3 eitjes van de 4 al uitgekomen. Ze verblijven in een binnenvoliere in de woonkamer en vliegen ook dagelijks los. Enkel Chip wil nu niet meer vliegen, die blijft bij haar jongen.

Mijn dochter vindt het helemaal geweldig dat er jongen zijn en mag straks als ze groter zijn (niet meer zo kwetsbaar) helpen bij het tammaken. Ze is 5 jaar en absoluut niet bang, ze speelt ook regelmatig met Cookie en Chip :)

Tot zo ver even over mij ;)

Kimm

hoi Fre,

welkom op dit forum en heel veel plezier  :D

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010