bloed onder vleugel (stress of ziekte ?)

Gestart door jorgus, 24 maart 2010, 10:21:35

« vorige - volgende »

Kimm

ach jorg :'(  :'(  :'(

wat vind ik dit ontzettend  :censuur voor je.
bah!!!
wel wil ik je zeggen dat je het heel goed gedaan hebt door naar de va te gaan.

ik wil je dan ook heel veel sterkte wensen met het verlies van lieve cusco :'(
dit doet enorm zeer!!  :'(

sterkte jorg  :-*

Rust zacht lieve lieve Cusco.. :-*  :-*

Liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Kimm


ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Hermien

Wat is dit een akelige afloop, zeg. Ik vind het oprecht heel erg voor je, maar je hoeft je niet schuldig te voelen, joh. Je hebt er echt álles aan gedaan om het valkje te redden. Helaas kon haar lichaampje het niet meer aan. Ik wens je vanuit de Krimpense dreven heel veel




Geloof me als ik zeg dat ik wéét wat je nu door maakt en hoe je je voelt.


                               :'(   :'(   :'(   :'(

..Neline..

ahh wat rot zeg  :-\ veel sterkte hoor..


Dagboekje "Kattukse valkjes":    KLIK HIER

Fotoboekje "The Beauty of Nature": KLIK HIER

Sanna

Ach wat erg zeg.... Ik was er al zo bang voor toen je schreef hoe zwak ze was, maar ik wilde heel graag met je mee hopen.

Probeer je niet al te schuldig te voelen. Je hebt je best gedaan en sommige lessen moet je op de harde manier leren helaas. Dat heeft ieder van ons denk ik wel een keer meegemaakt, ik in ieder geval wel. Je hebt gedaan wat je kon en je hebt nu in ieder geval een beter adres waar je terecht kunt als je nog eens een vogelarts nodig hebt.

Heel veel sterkte met je verlies....

Groetjes, Sanna

jorgus

hallo weer,

nou dat was niet zo'n hele leuke dag vandaag. heel raar dat cusco er niet is om te gillen als ik thuis kom, gelukkig is er nog dame inka die gelukkig net doet of er niets aan de hand is en erg genit van de dubbele aandacht die ze nu krijgt.

cusco is begraven onder een boom bij ons in het park. we zullen nog vaak bij r langs gaan.

als de rust hier weer is wedergekeerd gaan we misschien zoeken naar een man voor inka.

ik heb iig veel geleerd van alles wat er met cus is gebeurd hoewel het jammer is dat ik het allemaal niet eerder wist, dan had ik wellicht kunnen voorkomen dat het zo is misgegaan met r.

verder ga ik ook proberen inca op pallets over te krijgen zodat de vogel alles binnen krijgen wat ze nodig heeft.

dank voor al t medeleven en de tips en hopelijk tot een volgende keer met leukere berichten !

jorg

Hermien

Hoi hoi,

Het zal inderdaad wennen zijn zonder het gegil van cusco. Wat je schrijft over pallets, daarover wil ik persoonlijk nog wel even iets kwijt. Heel veel va's dwepen hiermee, maar naar mijn bescheiden mening is zaadvoer dé manier om de snavels van de valkjes scherp en gezond te houden doordat ze die moeten pellen. Pallets mag dan misschien alles aan voedingsstoffen in zich hebben, maar ik zou dan nog liever een mengsel van zaad en pallets geven. Mijn 'Vliegtuig' kijlt overigens trouw alle pallets de kooi uit, dus die zouden het zonder zaadjes niet eens overleven. Ik geef je dit dus alleen maar mee als persoonlijk advies.

Groetjes en knuf van mijn 'Vliegtuig'.

jorgus

dat is goed om te weten.

ik zat sowieso al te denken aan een mengesel van beide, want alleen die pallets lijkt met erg saai. en het leven moet wel een beetje leuk blijven voor ze natuurlijk.

we willen eigenlijk ook zo snel mogelijk een mannetje vinden voor inca. inca lijkt op zich niet echt onder de indruk te zijn van het verdwijnen van cusco, maar ze is nu wel een beetje in dr eentje natuurlijk.

nou lees ik altijd dat het moet 'klikken' tussen man en vrouw en dat dat niet altijd lukt. hoe zou ik het beste een man kunnen introduceren ? zou ik een man van dezelfde leefijd moeten zoeken bijvoorbeeld ?

is er wellicht ergens een boek over valkparkieten gedrag. of vogel gedrag in het algemeen ? ik dacht altijd dat ik wel een beetje dierengedrag begreep daar ik ben opgegroeid met veel honden katten en konijnen, maar vogels zijn toch wel heel anders. cusco heeft heel erg duidelijk gemaakt wat er aan de hand was, maar ik heb dat niet goed begrepen. ik wil voorkomen dat dat weer gebeurd.

groet,
jorg

Hermien

Wat je kunt doen als je bijv. hier bij een kweker op het forum een valkje reserveert is een korte beschrijving geven van jouw valkje. Haar karakter bijvoorbeeld. Of ze dominant is of een rustig valkje. Een goede kweker weet dan ongeveer wat het beste bij haar past. Sommige kwekers vragen daar ook zelf al om. Toen ik Goofy reserveerde bij de 'Bonte parel' moest ik ook iets over de thuissituatie vertellen. Waar Goofy zou komen, in huis of een buitenvolière. Is allemaal belangrijk om te weten.

Succes. Het gaat vast lukken.

                                ;D   ;D   ;D   ;D

Sanna

Ook kun je bij Herplaatsing kijken of er soms een valkje tussen zit dat goed bij jouw Inca past qua karakter. Als je goede afspraken maakt, bijvoorbeeld terugbrengen wanneer het niet blijkt te klikken, kan er weinig fout gaan. Succes ermee hè? En weer lekker van je valkje gaan genieten hoor!

Groetjes, Sanna