-•=De Grijze Parel 2011=•- het einde...

Gestart door •=Bonnie=•, 23 maart 2010, 16:48:44

« vorige - volgende »

hilde

succes met het vinden van nieuwe huisjes voor de valkjes

*Manon*

Hoi hoi Bonnie,

Voor mij komt dit ook als een verrassing, maar ik begrijp je besluit heel goed!

Je moet nu eenmaal keuzes maken en dan maak je de keuze waar je je goed bij voelt nietwaar?

Ik snap heel goed dat je met de grijsjes verder wilt, ik denk als je dit eenmaal meemaakt, dan is dat ook grandioos lijkt me!

Ik hoop dat je valkjes allemaal een fijn adresje zullen gaan krijgen...

Groetjes Manon

Saar

Hoi Bonnie,
Jammer dat je moet stoppen met de valkjes, maar ik kan het wel begrijpen. Ben helemaal in luv met extran en extreem....
Veel succes met het vinden van een huisje :)
Groetjes Saar :-*

•=Bonnie=•

Extreme & Extran zijn gereserveerd, dus alleen Blanco en Baukje en Robin & Robijn zijn nog over.

Er zitten nog wel een heleboel jongen van dit jaar maar aangezien die vrijwel allemaal te koppelen zijn tot super mooie koppels weet ik wel zeker dat ze voor het volgende kweekseizoen wel weg zullen zijn.

Ik heb 1 valkje dat ik hier even extra onder de aandacht wil brengen. Dat is een jong van Extreme en Extran, een bonte bijna getekende man split cinnamon-opaline witmasker en kans split geelwang.

Hij is met zijn ring blijven hangen aan een loszittende draad :( De DA heeft zijn ring eraf gehaald maar zijn  tenen zijn alsnog afgestorven. Hij heeft bovendien zijn vleugelpunt beschadigd dus vliegen kan hij niet echt en waarschijnlijk nooit meer.

Maar hij klimt en fluit en is super vrolijk dus hij redt zich prima. Hij zit bij ons in de keuken en mag gratis naar een leuk thuis als hij een vriendinnetje krijgt. Tam is hij niet, maar hij is ook niet echt bang.

De kans is groot dat hij nooit een popje zal kunnen treden, maar met een leuk vriendinnetje zouden ze natuurlijk wel als back-up koppeltje voor geelwangen kunnen invallen  ;)

•=Bonnie=•

20 september 2010, 16:34:55 #379 Last Edit: 20 september 2010, 16:40:31 by •=Bonnie=•
Nou net telefoon van de dierenarts...

Alle testen zijn negatief, ofwel... positief voor de jongen van de grijze roodstaartjes, ze zijn dus vrij van polyoma, pbfd, chlamidia en kds/pdd  :)

Waarom post ik dit hier? Nou aangezien onze valkjes in hetzelfde binnenhok verblijven of er geboren zijn, mag je er dus met redelijk vertrouwen vanuit gaan dat ook zij geen van deze ziekten onder de leden hebben.  :D

♪ Marlies

Gefeliciteerd met de uitslag. :D

Dat is tegenwoordig ook bijna zeldzaam.

Ik denk ook wel dat je ervan uit kunt gaan dat je valkjes ook ziektevrij zullen zijn.

Groetjessssssssssss ;)

•=Bonnie=•

Citaat van: ♪ Marlies op 20 september 2010, 16:38:11
Gefeliciteerd met de uitslag. :D

Dat is tegenwoordig ook bijna zeldzaam.

Ik denk ook wel dat je ervan uit kunt gaan dat je valkjes ook ziektevrij zullen zijn.

Groetjessssssssssss ;)

Is dat zo? is dat zo zeldzaam?  :-\  Nou in dat geval ben ik helemaal blij dat we besloten hebben met de valken te stoppen. Kom je ook niet in de verleiding er bij te kopen en sleep je ook geen dingen binnen. Wel zo'n lekker idee, al waren we al super voorzichtig, als je niets bij koopt riskeer je buiten hooguit nog een chlamidia infectie via buitenvogels maar verder niets. En ook dat is met papegaaien te verwaarlozen, de mijne scharrelen tenminste nooit op de grond buiten. Hooguit binnen een keer als ze iets hebben laten vallen, of als Koko haar blok niet snel genoeg terug krijgt  ::)

•=Bonnie=•

Zeker goed nieuws  :D  En nu weet ik de geslachten ook  ;D

Met het vinden van nieuwe huisjes voor de koppels gaat het hard... ze zijn allemaal al gereserveerd. Op 1 koppel na allemaal mensen die ik al ken en al vogels van me hebben  :D

Ook van de nieuw samengestelde koppels zijn er al een paar gereserveerd.

Hm... dat zal toch wel heeeeeeeeeel erg wennen zijn straks, na al die jaren valkjes  :-\

Maar ze komen goed terecht en als ik hierdoor straks de grijsje inderdaad desnoods totdat ze geslachtsrijp worden aan kan houden... dat is een heel fijn en relaxed gevoel.

We krijgen er een boel voor terug.

*slik*

Monky

Hey Bonnie,

Ik had alles al wel gelezen, maar ik heb nog geen reactie kunnen plaatsen.

Gefeliciteerd met je grijsjes  :D

En natuurlijk jammer dat je stop met je valkjes. Fijn dat er genoeg mensen zijn die ze van je over willen nemen. Je hebt schitterende koppels, dus zo verrassend is het niet, toch?  :)

Ik lees dat het broertje van Sanya wat teentjes mist... sneu hoor. Ik sta er altijd versteld van hoe makkelijk vogels zich aanpassen aan de nieuwe situatie van hun lichaam. Het zijn eigenlijk best optimistische beestjes...  :)

Ik kan me voorstellen dat het even wennen is om geen valkjes meer te hebben straks, maar goed... Je hebt volieres dus je kan er altijd weer aan beginnen als de tijd daar weer rijp voor is en je er zin in hebt  :)

Heel veel succes in elk geval met je Grijsjes. Het zijn echt schitterende vogels.

Blijf je trouwens wel op het forum? Ook al is het om de vorderingen van je grijsje neer te zetten  :) ?

Groetjes,
Monique & Sanya

•=Bonnie=•

Hey Monique,

Ja ik denk wel dat ik hier regelmatig nog eens binnenwip straks hoor :)

*Yvon

Hoi hoi

Wel jammer dat je gestopt ben met de valkjes.  :-\
Je maakte altijd van die mooie foto's van de jongen waardoor je/ik bijna altijd wel verliefd kon worden op die mooitjes.  ;) :D
Gelukkig heb ik hierdoor ook 2 mooitjes erdoor in de voliere zitten,Beauty en Manchito.  :D
Je bent je mooie koppeltjes al snel kwijt,dat is wel weer fijn.  :D
Je grijsjes zijn om te  :-* :-* :-*

Groetjesssss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

*Manon*

Zal zeker effe wennen worden Bonnie, gelukkig komen al je valkjes goed terecht  ;D

Enne...wat zijn de geslachten.... ikke is nie nieuwschierig hoor... wil het alleen wel graag weten....  ;) :P

•=Bonnie=•

Hello :)

Allemaal alweer lekker de lentekriebels hier?  ;D

Ik heb zojuist even een papegaaien update geplaatst bij "andere dieren" en zal hier ook even een updeetje krabbelen :)

Over de valkjes heb ik niet zo heel veel te vertellen natuurlijk. Hoewel ik er nog 10 heb die allemaal nog mogen verhuizen. En ik heb de indruk dat ze daar ondertussen erg aan toe zijn want ook zij hebben de kriebels, ze fluiten dat het een lust is en alle koppels treden.  :P

Ik heb de vogels die ik nog heb even op de 1e pagina van mijn boekje gezet. Ze zijn door de rui dus zal proberen op korte termijn nieuwe foto's van ze te maken.  :)

Met ons gaat het verder allemaal goed, druk met leuke dingen enzo. Heb alleen een vinger in verband omdat er een pees is afgescheurd, kan maanden duren voordat die het weer doet ALS ie het weer gaat doen. Maar goed, er zijn ergere dingen.

Caroline

Leuk ook hier weer een updeetje!!  :D

Balen van je vinger, hopelijk hersteld ie weer snel en helemaal.

Heb je er geen last van tijdens je werk??

Beterschap!!

Groetjesssss

PS> Naomi maakt het prima en fluit nog steeds de sterren van de hemel. ::) Tot voor kort wipte ze dagelijks met Nina (ook een popje), Naomi bovenop.  :P ;D Nu Nina een ventje heeft is Naomi op zoek in de kooi naar een nieuw maatje maar vervelen doet ze zich niet.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.