8 mei 2024, 17:35:52

Nesje of geen nestje!!!

Gestart door Lina, 23 maart 2010, 00:04:29

« vorige - volgende »

Lina

Wat een DOTJES!!

Superlief en jee die kroppen zijn vol :o

Zijn de oogjes al open ,Larissa........?

Ben benieuwd wat  ze later zullen zijn,vrouwtjes of mannetjes.


Gefeliciteerd met jou kroost,bende van vijf spreekt voor zich,hhahhhah ;).

Wat ik wel graag wil weten is of je naast die 3 rakkers strax ook nog meer - pietjes wil.... :D

Bedankt voor je foto's ,ze zien er goed uit die bende van 3 ;D

Groetjes van Lina

Larissa

Hey Lina

Ukkie is nu 11 dagen en ja zijn oogjes zijn open nu  ;D en weegt 46 gr
Gipsy is nu 10 dagen en die oogjes zijn half open

Ukkie krijgt nu zijn pennentjes  ;D
Als de pennentjes der helemaal door zijn dan kun je zien of het mannetjes of vrouwtjes zijn

En bende van 6 is voor mijn 6 oudere vogels

groetjes Larissa

Lina

Heb je er al zoveeeel,dacht dat je net als ik :Pnet om de hoek kwam kijken,maar je hebt al langere ervaring ,hahahhahah!

Wat jammer dat de ene uk het niet heeft gehaald,het doet je toch wel iets,bij mij heeft Nm 3 het ook niet gehaald.

Ik pakte het laatste eitje om de luisteren of  het OOK ging piepen net als de andere twee,omdat er al 5 dagen overheen zat maakte ik mij zorgen.........dus hoorde geen piep,en wilde  ei net terug zetten bij pop..........en die nam er een hap in,kapotte ei >:(



BALEN ,BALEN ,BALEN!!

Ik heb toch met een snik het eitje verder open gebroken,en ja ook daar zat leven in,jammer van COOKIE,anders had ik er nu al 3 gehad,mocht niet zo zijn :'(

Ben er ook de gehele dag stil van geweest,en dacht ook ,wat als ...????

Maar goed pop heeft er 2 en die zijn nu beiden 7 en 8 dagen oud!

Bij de een zijn de oogjes al half open ,superlief!

Maar de blok wordt nu wel goed vies,beperk mij bij het 1 keer in de week schoonhouden van het blok,alle zaagsel verversen ,en 2 keer in de week de kooi......


Ben superverliefd op mijn nieuwe maatjes ;D ;D ;D

Veel sterkte met de overige 2 rakkers :-[







Larissa

Hey Lina

Dank je de overige twee rakkers doen het goed  ;D en tjee wat  balen dat de pop zelf het ei kapot heeft gebeten

En zoveel ervaring heb ik ook nie hoor...heb de 6 oudere valkjes vrij snel achter elkaar hier gekregen de ene omdat zij anders los gelaten werd in het wild....de andere over genomen van me zusje dus tja dat ging vrij hard nou goed ze doen het allemaal goed en als deze twee groot zijn vindt ik het ook wel even welletjes hoor ff de inderukken van dit nest verwerken.....

geniet van je donsjes

groetjes Larissa

Lina

27 april 2010, 10:43:39 #34 Last Edit: 27 april 2010, 11:05:33 by Lina
Goeiemorgen allemaal,


POP heeft nu weer 3 eitjes gelegd en kijkt niet meer om naar de  kleintjes >:(

Die kleintjes zitten nu in het hoekje v/d blok

Mannetje heeft vanochtend tot 10:00 uur niet echt zijn best gedaan om te voeden,sinds  06:45 vanochtend hebben die kleintjes lopen schreeeuwen om eten.

Krop hartstikke leeg :-\...

inmiddels half 11 geweest en echt vol zijn de kropjes niet!

POP wil alleen nog broeds liggen op stok,staart omhoog,kreunen....en vervolgens maar weer terug het blok in om te broeden.

De kleintjes voed ze ook niet meer,alleen  het mannetje wil alleen nog maar zijn best doen met opvoeden en tergelijkertijd ook aflossen met broeden >:(

Wat nu,denk eraan om elke dag 1 voor 1 de eitjes weg te halen,de kans is groot dat ze blijft leggen........ :(

Vindt het voor nu welletjes met die 2 kleintjes wil niet echt meer donsjes hebben.......later misschien wel over een maand of 3 /4

heeft iemand ervaring met  het wegnemen van eitjes,en blijft pop dan ook leggen ,wat is nu de beste oplossing....

Bij LARISSA ;) had ik gelezen eitjes weg halen en blok ook,of anders indelen...werkt dit wel??

Groetjes Lina

Larissa

Hey

Bij mij hebben we het blok van een ander koppel weg gehaald omdat zei bleef leggen 9 eitjes in totaal
Deze hadden geen jongen

Je kunt proberen de jongen bij de eitjes te leggen zo hebben ze gelijk wat steun aan de eitjes
Hoe oud zijn jou jongen ?

Groetjes Larissa

Lina

Hoi Laris,beiden zijn van 16 en 17 April.

11/10 dgen oud,bij paps willen ze wel liggen tijdens het broeden.

Eigenlijk er gewoon naast liggen....

Bij pop lopen ze alle kanten op ???----tot de hoeken aan toe ::)

Denk omdat ze ze gewoon geen   :(  aand8t geeft...




Pop Cookie weeeeeeeer op 3 eitjes





Larissa

Hey

Zet je vraag bij los van dit topic bij kweken neer
Dan krijg je meer reactie's

Ik zou zo niet weten wat er aan moet doen

groetjes Larissa

Lina

15 mei 2010, 00:24:17 #38 Last Edit: 15 mei 2010, 00:33:19 by Lina
Wij zijn vandaag na een  familie bezoekje thuis gekomen en schrokken ons wild van een geluid ...

Dat ??? we het eerst moesten plaatsen toen hadden we pas door dat er iets goed mis was in de kooi,we liepen halverwege de trap op en hoorden gescheeuw!

licht aan gedaan

Pop zat in het blok.

Ze sloeg keihard met haar vleugels ,krijsde en siste ...

We zijn gaan kijken,deksel open getrokken ...

Ze beet de 2 jongen heel erg in de vleugels en op het kopje.

Weer sloeg ze een aantal keer hard met haar vleugels....de jongen schreeuwden het uit!

Ik wilde ze zo graag uit het blok halen,mijn man zei dat ik het met rust moest laten!

Ze heeft ze flink gebeten en sloeg telkens hard met de vleugels..

Dit was voor ons nieuw en waren toch bang voor de jongen.

Wij weten niet waarom,ze zo gestressed was,ze kwam paniekerig over!


Zo hadden we haar niet eerder gezien,het heeft 4 minuten geduurd eer ze was bedaard...ze hijgde heel erg,dat we  ???dachten dat ze dood ging

Kan het zijn dat ze ergens van is geschrokken... :-\

Het mannetje hing kopje onder buiten de kooi ???

Ik zal ze in de ochtend even checken ,  :( 1 voor 1

Kan iemand me uitleggen waarom pop dit doet!