kan ik het valkje uit het blok halen omdat er weer een ei ligt?

Gestart door Fleur79, 22 maart 2010, 20:18:22

« vorige - volgende »

Fleur79

Hallo allemaal,

Mijn koppel valkparkieten  hebben een jong valkje van ongeveer 3 weken en nu hebben ze weer een ei gelegd :-[...mijn vraag is kan ik het jonge valkje al uit het broedhok halen en op de bodem van de kooi leggen in een mooi bakje zodat de ouders hem wel blijven voeren?

Ik kan nl nu niet bij hem omdat de ouders natuurlijk weer behoorlijk agressief zijn en de hele dag om en om in het  broedhok zitten en ik de kleine niet elke dag er even uit kan halen..... :-\ :'(

Dus ik hoor graag van jullie wat ik moet doen.... ;)

Groetjes Fleur

Anke

Hoi,
Als het jong goed in de veren zit dan kan  je proberen om het jong in een bakje op de grond van de kooi te zetten.
Je moet dan wel heeeel goed opletten of pa en ma dan wel blijven voeren.
Succes!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Fleur79

Hoi Anke,

Dank je wel voor je reactie.

Ik heb zo'n groot badje aan de kooi hangen, is het een idee om de kleine daarin te doen met de houtsnippers natuurlijk!!

Ik dacht op deze manier kan ik ook de kleine in de gaten houden....

Anke

Hoi,
Voor de zekerheid zou ik het jong op de grond in een bakje zetten.
Hij is 3 weken oud en kan dus nog niet vliegen.
In het blok doen de jongen vaak eerst vliegoefeningen voordat ze uit het blok gaan.
Als het jong per ongeluk uit het bakje valt dan kan hij zich bezeren.
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Fleur79

Helemaal top!!

Ik ga dat vanavond doen, voorlopig ben ik toch wakker dus kan ik het in de gaten houden!!!

Als ik nog vragen heb dan stel ik ze zeker!

Dank je wel! ;D

Anke

Hoi,
Als ik nog even een raad mag geven.
Doe dit niet vanavond maar morgenochtend.
Zo vlak voor het slapen gaan is het niet verstandig om zo'n enorme wijziging door te voeren.
Groetjes Anke

Fleur79