5 mei 2025, 10:11:44

Noekie doet lelijk tegen Jochem.

Gestart door Noekie, 18 maart 2010, 20:25:42

« vorige - volgende »

Noekie

Onze valkparkiet heeft er een vriendje bij. Ik ben ze rustig aan elkaar aan het wennen, maar Noekie moet helemaal niets van de jonge engelse parkiet hebben.
Ze zitten allebei nog in een apart kooitje, want samen...dat vertrouw ik nog niet.
Ze zitten wel samen op de kooi (op 1 kooi) en eten uit hetzelfde bakje wat op de kooi staat...alleen als Jochem (de engelse parkiet) te dicht bij Noekie komt, dan 'blaast' Noekie naar Jochem, bijt hem in zijn tenen en zet hij (of zij??) een kuif op.

Noekie moet nog echt niets hebben van die jonge parkiet. De jonge parkiet zoekt ook nog helemaal geen connectie met Noekie, maar hij gaat hem (of haar??) ook niet uit de weg.

Als ze allebei bij me zitten, dan jaagt Noekie de kleine Jochem weg. En dan gaat Noekie heel driftig in mijn ringen zitten bijten.

Iemand tips om een beetje gezelligeheid tussen de vogels te creeƫren?
Komt dit nog goed?
Is dit gedrag van Noekie om de baas te zijn? Om stoer te doen? Om te imponeren? Of issie eigenlijk gewoon bang?

Noekie 24-9-2009

Kimm

hoi,

ja ik denk dat noekie wil laten zien wie de baas is. geef ze allebeide veel tijd om aan deze nieuwe situatie te wennen.
geef het engelse parkietje ook voldoende aandacht, zodat hij niet alleen komt te staan.

ze moeten elkaar even gaan aftasten.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Noekie

Dankjewel voor je reactie.
Ik dacht namelijk hetzelfde. Noekie wil even aangeven dat zij de baas is (of hij, dat weet ik nog niet).

Wat me ook opvalt; Jochem heeft een ringetje om. Noekie bijt niet in de tenen van Jochem, maar in zijn ringetje (ennpakt dan het velletje mee).
Dat ringetje ga ik er even afknippen (mijn vader kweekt kanaries en heeft er een speciaal tangetje voor).

Ik laat ze rustig aan elkaar wennen,.....beide vogeltjes zullen niets te kort komen....

Jochem waggelde vanmiddag wel heel grappig achter Noekie aan. Alleen Noekie rende steeds weg. Zonder lelijk te doen!!! Dus we gaan heel stilletjes aan de betere kant op...
Noekie 24-9-2009

Kimm

het zal vast wel goedkomen  ;)
ik ben benieuwd hoor.

groetjes kim

Noekie

Ik heb het ringetje bij Jochem erafgehaald. Noekie zat wel even te zoeken: waar issie nou?

Ze zitten samen al een poosje in de kooi en het lijkt goed te gaan. Allebei op een eigen stokje, tegenover elkaar...
Voor vannacht zet ik ze wel even apart, hoor...voor de zekerheid.

Komt vast goed.
Noekie 24-9-2009

Kimm

en hoe gaat het hier?

groetjes kim