28 maart 2024, 17:42:35

wat kan ik geven voor artrose?

Gestart door aapje, 21 maart 2010, 16:00:01

« vorige - volgende »

aapje

Mijn valkparkiet Kierewiet wordt binnenkort 19 jaar. Een ouwe bajaarde is ze. En helaas komt ouderdom met gebreken. Kierewiet heeft artrose. Ze heeft dikke knobbels aan haar pootje waardoor ze haar teentjes niet meer goed kan bewegen. Mijn vraag is daarom of iemand een middeltje/ voeding weet wat helpt tegen artrose.
Ik heb al op internet gekeken maar heb niet echt iets gevonden wat ik haar durf/ wil geven. Iemand tips?

Kimm

hoi,

mooie leeftijd zeg! maar heb je de vogelarts al gevraagt?

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

aapje

Hallo,
Ik ben een tijdje terug naar de vogelarts geweest voor een ander probleem en toen vertelde de arts dat ze ook artrose heeft en nog wat andere ouderdomsgebreken. Hij vertelde het in de context van 'het hoort een beetje bij de leeftijd'. Verder niet doorgevraagd over een medicijn.
Maar nu vraag ik me toch echt af of ik de voeding er op aan kan passen. Misschien dat iemand hier ervaring mee heeft?

Anke

Hoi,
Ik zou niet weten wat je er aan kunt doen.
Net als Kim zou ik toch (telefonisch) overleggen met de vogelarts.
Die hebben er voor doorgeleerd ;)
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Peggel

informeer eens bij een goede vogel arts of je misschien Metacam mag geven.
dit word vaker gegeven ook aan vogels, wel in overleg he?
want je moet wel goed de dosering weten ;)

succes met je "oldtimer"  :P

aapje

Bedankt voor de reacties! Ik heb net al 2 vogelartsen gemaild. Eentje wilde eerst mijn gegevens  hebben en vertelde erbij dat Kierewiet toch niet zo'n oldtimer is omdat valkparkieten 25 tot 30 jaar worden!!!  Viel bijna van mijn stokje! Ik heb dus een valkparkiet in de 'midlife' en helemaal geen bejaarde???

Ben benieuwd wat de arts te zeggen heeft.... :-\

Anke

Hoi,
Ik vind 19 jaar toch echt wel een oudje hoor :)
Ook ik ben benieuwd wat de arts te zeggen heeft.
Laat je het nog even weten?
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

aapje

Na 19 jaar heb ik vandaag afscheid moeten nemen van mijn valkje. Kierewiet vond ik vanmiddag dood op de bodem van de kooi. Ze had haar oogjes dicht en zag er uit alsof ze helemaal  'op' was. Stiekem heb ik het zien aankomen. Had deze week al zo'n raar voorgevoel.
Nu het gevoel alsof ik een jeugdvriendinnetje kwijt ben. :'(Ik was nog een kind toen ik haar kreeg. Toch heel dankbaar dat ik/ wij zo lang van haar hebben kunnen genieten. Ze was een echt gezelligheidsdier.

Bedankt voor de reacties allemaal!

bobbie

Ach jeetje, wat verdrietig :'(

Fijn dat je zoveel mooie herinneringen hebt, dat pakt niemand je af.

Heel veel sterkte met het gemis.

Nel

Anke

Hoi,
Ach wat verdrietig dat je lieve old timertje er niet meer is.
Gelukkig heb je vele mooie herinneringen.
Heel veel sterkte met het verwerken van dit verlies!!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Kimm

Hoi,

jee, wat vind ik dit erg voor je zeg  :'(
zo verdrietig, bah!

heel veel sterkte,

Rust zacht lieve Kierewiet.. :-*  :-*

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Landiej

Ach :-\
Heel veel sterkte met het gemis! Wij hadden het al zwaar met het overlijden van Oy van een half jaar oud, laat staan dat je een valkje na 19 jaar moet missen :-[

Gelukkig heeft Kierewiet wel een mooi lang leven bij je mogen hebben :)