25 april 2024, 15:06:53

2e valkje tam maken

Gestart door Lisette van Hugten, 20 maart 2010, 21:44:32

« vorige - volgende »

Lisette van Hugten

hallo,

wij zijn nieuw op het forum en ik lees graag jullie berichten! Fijn om meer info te lezen over valkjes. Als je een valkje aanschaft wil je het goed doen doen, toch? Nu zijn we op zoek naar een 2e valkje, een mannetje. Ons Popje (Huubke, tja, we dachten dat Huubke een mannetje was, totdat ze vorige week eitjes ging leggen). We hebben al een aparte kooi klaarstaan voor het nieuwe valkje, maar hebben nog geen geschikte kweker gevonden. Als we er een hebben gevonden, hoelang moet het nieuwe valkje dan apart zitten? wanner mogen ze samen in de kooi? Dit zal natuurlijk afhankelijk zijn van het karakter van de vogel? Huubke is erg tam.
ik hoop dat ik van iemand antwoord krijg.
prettig weekend!

groetjes, Lisette.

Anke

Hoi,
Het is verstandig om het nieuwe valkje een poos alleen in de kooi te zetten.
Dat is ook handig met het tam maken.

Je kan de twee valkjes in aparte kooien naast elkaar zetten dan kunnen ze alvast aan elkaar wennen.

Als het nieuwe valkje voldoende aan jullie gewend is kan je het nieuwe valkje en Huubke samen loslaten.
Dan kunnen ze in een grote ruimte aan elkaar wennen.
Gaat dit goed dan kan je ze wat later gezellig samen zetten.
Succes!!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Lisette van Hugten

Hoi Anke,

bedankt voor je snelle reactie. Ik hoop dat we snel een nieuw valkje vinden. Zijn vandaag bij een kweker geweest, maar durf er daar geen te kopen. Er waren verschillende valkjes bij die erg bol zaten. zagen er niet gezond uit. Daarbij willen we ook graag een jonge valk. Deze waren allemaal van vorig jaar lente. Nog even wachten en zoeken dus naar een goede kweker in de buurt.

groetjes, Lisette.