29 april 2024, 11:12:42

Foto's valkparkieten en andere beesten

Gestart door Inger m, 27 december 2003, 15:41:36

« vorige - volgende »

Inger m

Hoi allemaal,
De valken hebben net wat takken gekregen en zijn bezig de bloempjes eraf te peuteren. Zijn ze helemaal gek op.

Cinnamon valk:
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Stijn dc

hoi

mooie foto.
mag ik eens vragen, wat voor takken zijn dat?

SDc:D

Inger m


En nog een paar vogels die de takken aan het slopen zijn...

witmasker bonte man



Cinnamon bonte man



witmasker man



En tenslotte spangle violet grasparkiet man


Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Inger m

Hoi Stijn,
Bedankt!

Uhm ik weet niet wat voor takken het zijn, maar ik zal het vanavond eens vragen. Mijn vader heeft een boomkwekerij en hij neemt deze takken mee, ze bloeien mooi geel en als ze uitgebloeid zijn geef ik het altijd aan de vogels en de konijnen, dan hebben ze nu ook nog wat takken om aan te knagen en bloempjes peuteren.

Ze krijgen nu ook weleens bamboe (altijd groen) en binnenkort ook (uitgebloeide) forsythia takken.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Stijn dc

CitaatHoi Stijn,
Bedankt!

Uhm ik weet niet wat voor takken het zijn, maar ik zal het vanavond eens vragen. Mijn vader heeft een boomkwekerij en hij neemt deze takken mee, ze bloeien mooi geel en als ze uitgebloeid zijn geef ik het altijd aan de vogels en de konijnen, dan hebben ze nu ook nog wat takken om aan te knagen en bloempjes peuteren.

Ze krijgen nu ook weleens bamboe (altijd groen) en binnenkort ook (uitgebloeide) forsythia takken.

gr Inger

ah, dat is wel handig dat je die takken van je vader krijgt.
het lijken wel takkenvan een fruitboom.

SDC:D

Mandy

9 maart 2004, 17:46:39 #35 Last Edit: 9 maart 2004, 17:51:27 by Mandy
Zo een beetje laat, maar wat een mooie blauwe grasparkiet, wauw, doet gewoon zeer aan je ogen joh! 8)
Mooie foto's ook van je valkjes zo knabbelend aan die takken. Ik heb ze laatst ook weer verse wilgentakken gegeven voor de kweek, omdat er een soort goede stof in schijnt te zitten die de valken op pept voor het broedseizoen?
Wel borstel ik ze altijd ff goed schoon hoor, want je weet maar nooit...
Ik hoorde laatst iemand zeggen dat lavendel erg goed is voor vogels, weet jij of je vader dat?
Nog even en dan ga jij ook beginnen met de kweek hé, ik ben benieuwd wat voor mooie valkjes jij gaat kweken. ;)

Erg leuk ook die konijnen en cavia's. Als ik dat zie begin het bij mij ook meteen te kriebelen, zo van, kan ik die er ook bijnemen... :D
Maar gaat dat goed met cavia's buiten? ::)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Inger m

Hoi Mandy,
Ik zal het vragen van de lavendel. Op dit moment geef ik ook uitgebloeide forsythia takken, vinden ze leuk om aan te knabbelen. ik geef verder ook wilg (vnl in de zomer) en soms els. Verder veel onkruiden, zoals bloeiend gras en bloeiende zuring (zomers). Ik pluk het altijd op plaatsen waar geen honden oid komen en niet langs een drukke weg.

Cavia's buiten gaat prima, want ze kunnen ook goed tegen lage temperaturen (itt tot wat vaak beweerd wordt). Het is alleen wel belangrijk dat ze een goed beschut, droog en tochtvrij schuilhok hebben. Vorige jaar is er een cavia overleden die ruim 7.5 jaar is geworden en altijd buiten heeft gezeten bij mij. De zwartbonte cavia is ruim 5 jaar en ik heb er nog een die in mei 5 jaar wordt. Allen zitten vrijwel altijd buiten, dus dat gaat wel goed.

gr inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

carco

Hoi Inger

Wat heb jij ontzettende mooie beesten zitten allemaal. een blauwe agaponis , prachtige kakarieken, en een stel mooie knaagdieren!!
Mijn man vond vooral je albino valk erg mooi.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Mandy

CitaatUhm ik weet niet wat voor takken het zijn, maar ik zal het vanavond eens vragen. Mijn vader heeft een boomkwekerij en hij neemt deze takken mee, ze bloeien mooi geel en als ze uitgebloeid zijn geef ik het altijd aan de vogels en de konijnen, dan hebben ze nu ook nog wat takken om aan te knagen en bloempjes peuteren.

En, weet je inmiddels al wat voor takken het zijn? ;D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Stijn dc

hoi

inger heeft me ondertussen verteld dat het takken van de toverhazelaar zijn.

SDC:D

Mandy

16 april 2004, 02:03:23 #40 Last Edit: 16 april 2004, 02:05:02 by Angelique
Citaathoi

inger heeft me ondertussen verteld dat het takken van de toverhazelaar zijn.

SDC:D

Huh, maar zijn die niet giftig dan?

CitaatHet verschil is wel goed te zien hoor. De hazelaar heeft echt heel veel kronkels

De kronkelwilg heeft meer een golfbeweging.

De toverhazelaar is volgens mij giftig, dus die moet je niet geven.

Groetjes, karin.

En hoe is het met je valkjes Inger, ben je al begonnen met de kweek? :)

Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Inger m

Hoi Mandy en Karin,
Volgens mij zijn die takken niet giftig hoor, want ze hebben ze best vaak gehad en leven nog steeds! Ik zal ff nazoeken wat de echte nederlandse naam is (want mijn vader noemde de latijnse naam). Het zijn overigens ook geen kronkelende takken, zoals op de foto staat (van de wilg dan).

We voeren trouwens heel veel groen en ook takken aan de beesten. Op de kwekerij staan twee geiten en die krijgen al het (niet giftige) snoei afval. Geiten eten ook liever blad dan dat ze gras eten.

Lavendel is niet zo geschikt om te voeren (nog even op je vraag een stukje terug, Mandy).

Ik ben begonnen met de kweek en er zitten nu twee koppels op eieren. Ik zal binnenkort wel ff een uitgebreid verslagje schrijven.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Inger m

Hoi Suzanne,
Ik heb hem weer even bovenaan gezet, kun je de foto's bekijken. In een aantal gevallen zul je het paperclipje moeten aanklikken).

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Suzanne

Hoi Inger,

Je hebt in ieder geval prachtige valkjes zitten, en een hele mooie voliere! Om jaloers op te worden  ;D.

De kakarikie pop is mooi. Alleen volgens mij mis ik nog een foto van haar man, of niet  ::)?

En je hebt echt veel dieren zeg. Heerlijk is dat he. Ik heb zelf ook nog 1 hond, 2 katten en 1 hamster. En mijn grootste wens is nog eens een eigen paard te hebben. Maar dan moet ik wel weer een baan hebben.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Inger m

Hoi Suzanne,
Haar man staat er idd niet bij, die is niet zo fotogeniek, of tewel hij is meestal snel weg dan, terwijl de andere ervoor lijken te gaan zitten  ;)

Maar hierbij dan een foto van hem:

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.