Foto's valkparkieten en andere beesten

Gestart door Inger m, 27 december 2003, 15:41:36

« vorige - volgende »

Paul

Hoi Inger,

Hele mooie valkjes die je daar hebt :-)
Die bloedpen moet je gewoon doorheen kijken dat is maar tijdelijk.
Ook je andere bewoners zijn er heel lief uit :-)

Groetjes, Paul

Mandy

Hahaha en ik dacht al een hele beestenboel te hebben! ;D

Leuk hoor!
Dat is zeker een mooie man, die cinnamon bonte. Jammer van die bloedpen, maar dat komt wel goed, hier heeft mijn lutino man dat ook.
Die bonte witmasker is ook een beauty hoor! :-*
En wat een leuke andere vogels en beestjes. ;)

Heb je trouwens een foto van je hele voliére, lijkt me wel leuk om te zien. ::)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Inger m

Hoi Mandy,
Ik heb deze foto's gemaakt met de digi camera, zodat ik ze er snel op kon zetten, maar ik zal hiermee inderdaad ook wat foto's maken van de hele voliere. Ik zal ook proberen om van alle valkjes foto's te maken, maar de camera heb ik van mijn zusje geleend en even wachten tot ze weer langs komt...
Hoewel ik er inmiddels hard over zit te denken er ook een aan te schaffen, want dat is echt erg makkelijk!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Mandy

Nou ik ben benieuwd, ik wacht wel af. ;)

Enne, ik weet niet wat je voor een toestel zoekt, maar ik heb ook nog iets te koop;

http://64.4.26.250/cgi-bin/linkrd?_lang=NL&lah=d191e18ebf0518e05644e5cc92620d9e&lat=1072640953&hm___action=http%3a%2f%2fwww%2emarktplaats%2enl%2findex%2ephp3%3fg%3dfoto%26u%3ddigitale%26ID%3d55673

Pffff wat een link zeg! :D
Mijn bodemprijs is 75 euro.
En je hebt in mijn dagboeken enzo al wel kunnen zien wat voor foto's je ermee kan maken. ;)

Mandy

Stijn dc

hello

zo, nu heb ik eens fotos van je valkjes gezien en ik moet zeggen, ze zien er allemaal echt geweldig uit.
nouja, die bloedpen, heb ik dit jaar ook gehad bij mijn roodruggen en het geneest snel moet ik zeggen, het is enkel effe schrikken als je zo heel die kooi vol bloed ziet hangen. maar last hebben ze er nie van hoor.
ook mooie fotos van je kakariki's.

Inger m

30 december 2003, 23:27:56 #21 Last Edit: 4 februari 2004, 19:43:51 by Cinnamon_valk
Nog een paar foto's van de valkjes en voliere:

cinnamon witkop geparelde pop en cinnamon bonte man:

wildkleur pop en witkop man:

Groepje valken:

De twee nieuwe lutino valkparkieten:

De quarantaine (en zieken)kooi, hierin zitten momenteel de twee lutino's:

De voliere:

konijnen en caviaverblijf:

gr Inger
problem.

pona

Wauw wat een mooie voilere zeg, met mooie dieren.
Ben een beetje jaloers. :D  :D klein beetje maar hoor.

Ilona
grtjs Ilona

giovanni

hello!

ja, wat een mooie volière heb je daar zeg!
En je cinnamon is dit een man??
En komt er nog iets bij? (bv bont, fallow,etc...) Anders, als ik begin met de kweek, dan mag ik het eerste jong houden, en ervoor een partner zoeken, en zo'n valkje vind ik persoonlijk zéér mooi ;D

Tara

Hoi Inger,

heb nu net je foto's gezien, en moet zeggen, prachtig gewoon, die valkjes, en andere vogels, en andere dieren, allemaal fantastisch gewoon :)

Je volière is ook echt prachtig, en die andere kooien ook! Ze hebben goede verzorging, merk je meteen ;)

Mandy

Ziet er goed uit hoor Inger! ;D

En waren het kadootjes, die lutino's, voor je verjaardag? :P

Hoe oud zijn ze? En weet je wat voor geslacht ze zijn? Goed dat je ze een poosje apart zet. ;)

Paul

Hoi Inger,

Het ziet er erg goed uit daar bij jullie met de volliere en ook het konijnen en caviaverblijf vind ik er erg mooi uitzien :-)
Hele mooie valkjes heb je zitten en ook de kakariki's vind ik er erg mooi uitzien.
In mijn eerste oogopslag dacht ik dat die ene een lorri van de blauwe bergen was met al die kleurtjes :-)

Groetjes, Paul

Inger m

Hoi allemaal,
Bedankt voor de complimentjes!

ik ben zelf ook erg tevreden met de voliere. Hij is gebouwd toen ik 11 was voor mijn vogels (nu ben ik 24) maar ziet er nog goed uit. Hij bestaat grotendeels uit gelast staal (frame), aluminium (achterkant). Aan de bovenkant en zijkant zitten glasplaten (oa tegen inregenen). Omdat de voliere best degelijk gebouwd is en ik deze jaarlijks bijschilder en onderhoud is deze nog in goede staat.
Hierna wil ik echter wel (een onderhoudsvrije) aluminiumvoliere, omdat je die ook nog evt kunt verplaatsen.

Het konijnenhok is ook gebouwd van aluminiumpanelen, zowel de achterkant, zijkant en een deel bovenkant bestaan uit glasplaten.
Beide hokken staan op een vrij beschutte plaats, dus in de zomer geeft dat weinig problemen ivm warmte.

Ik heb dit konijnenhok vorig jaar laten bouwen, omdat het oude hok in zeer slechte staat was. Ik vind dat konijnen lekker moeten kunnen rennen en graven. (hok is 50 cm diep, ze kunnen er niet uit, omdat er betonplaten aan de zij en onderkanten zitten).
De kleine lage houten hokken uit de dierenwinkel vind ik echt vreselijk voor konijnen. Zowel in de voliere als in dit hokken zitten steeds twee konijnen en cavia's.

De lutino's zijn geen verjaardagscadeau. Het is een als het goed is een 'koppel' van 2003 (de man is geringd). De man wil ik waarschijnlijk gaan koppelen aan een cinnamon pop.

De kooi waar ze in zitten is een kunststof broedkooi van 80 x 40 x 50 en is in tweeen te splitsen. Ik heb deze dit jaar gekocht bij Bakker volierebouw om makkelijk (nieuwe, zieke of jonge) vogels in apart te kunnen zetten. Bovendien is deze makkelijk schoon te maken.

De cinnamonvalk bont is een man. Ik ga proberen deze te koppelen aan een cinnamon (split voor bont) pop en verwacht daar wel cinnamonjongen uit te krijgen. Zowel de man als pop zijn van 2003 dus ik heb er nog niet eerder mee gekweekt.
Voorlopig heb ik genoeg valken, hoewel ik sommige kleurmutaties (inderdaad fallow) nog best zou willen hebben, maar er begint anders een beetje ruimtegebrek te ontstaan.

gr Inger

problem.

giovanni

hello inger!
bdankt voor de info  :)
En je zou zeker niet zeggen dat je voliere al zoveel jaar meegaat, is vast prima onderhouden ;)

Inger m

31 december 2003, 16:47:46 #29 Last Edit: 31 december 2003, 16:50:03 by Cinnamon_valk
Hoi Giovanni,
Het scheelt vooral dat mijn voliere grotendeels uit staal bestaat, want de houten balken hebben we wel al een keer moeten vervangen, omdat ze niet goed meer waren.

Een voliere die gebouwd is van gaas en hout gaat veel minder lang goed mee, of in iedergeval slijt harder, doordat het hout oiv weersomstandigheden ed verslijt/ verweert
. Een vriendin van mij heeft een houten voliere, die de helft jonger is dan mijn voliere. Deze is al in een mindere staat. Zij is inmiddels bezig met bouw vanm aluminiumvoliere met binnenverblijf.

gr Inger
problem.