9 mei 2025, 13:59:35

Koppie schudden?

Gestart door MLISSAAA, 8 maart 2010, 19:31:09

« vorige - volgende »

MLISSAAA

Ik heb vanmiddag een mooie wildkleur valkparkiet gekocht
waar ik enorm blij mee ben.

Nu is er een ding waar ik niet zeker van ben wat het is.  Ze zit eigenlijk continu met haar koppie te schudden. Ik heb al eens gekeken of er niet een veertje zit te irriteren bij haar ogen of snavel, maar dat is ook niet het geval.

Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn en of dit iets is waar ik me zorgen om moet maken?
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen! Alvast bedankt, Melissa  :D
I <3 Mikki en Chiko

Kimm

hoi melissa,

gefeliciteerd met je valkje!
hoe oud is het valkje en schudde zij ook met het koppie toen je haar voor het eerst zag?

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

MLISSAAA

Hoi Kimm!

Dankjewel!

Ja vanmiddag toen ik haar voor het eerst zag deed ze dat ook al.
Ze zat met 3 andere vogels in een hokje en 1 andere deed dat kop schudden ook.

Ik heb de eigenaar net ook gemailed en hij wist ook niet wat het kon zijn. Hij zou er morgen eens op letten.

Dankjewel voor een snelle reactie en wat een leuke foto van je vogeltjes zeg!

Het vogeltje is van oktober 2009

Groetjes, Melissa
:D
I <3 Mikki en Chiko

Kimm

melissa, het kan eigenlijk vanalles zijn. het kan mijt zijn of andere ziektes, maar het kan ook van harde geluiden komen.
ik wil je nu absoluut niet ongerust maken hoor, maar hou het wel in de gaten. ook even kijken of zijn cloaca schoon is en de poepjes goed zijn.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Valk1969

Is het echt kop schudden of met zijn kop draaien?
Als het draaien is met zijn kop zou ik het in de gaten houden want dat kan een vitaminen tekort zijn of erger......... Maar kan ook een zenuwen tik zijn wat 100% onschuldig is. Meestal als het een zenuwen tik doen ze het als er iets gebeurd wat spannend is of waar ze zenuwachtig van worden.

Kijk voor de zekerheid even of de neusdopjes vrij zijn of dat er iets in zit. Dit veroorzaakt ook wel eens kopschudden.

Gr,

Patrick

Creatura

Als ie zijn kopje heel snel, kort en plotseling schudt komt het waarschijnlijk door harde geluiden, en dan waarschijnlijk door je stem.
Doet je valkje het alleen als je met hem praat of ook als je niks zegt?
In het eerste geval is het gewoon een valk met gevoelige oortjes. Mijn mannetje schudt ook al van begin af aan standaard met zijn koppie als ik tegen hem praat.
Mijn twee vrouwtjes doen het daarentegen weer niet, dus die zullen wel iets beter tegen scherpe geluidjes kunnen :)

MLISSAAA

Beste allemaal!

Heel veel bedankt voor jullie reacties!
Ik ben er achter gekomen dat Chiko niet zo goed tegen harde geluiden kan, ik ben het uit gaan proberen en zo werd het vanzelf duidelijk!

Het hebben van 2 valkjes is echt nóg veel leuker als het hebben van 1 valkje! Ik ben echt blij met Chiko & Mikki. Ik merk wel dat ze nog aan elkaar moeten wennen, maar zodra ik 1 van de 2 bij de ander weg haal, beginnen ze direct naar elkaar te roepen!

Chiko slaapt nog niet met haar koppie tussen haar vleugels en schrikt nog van na genoeg alles. Maar dat begint al bij te trekken!

Nog maals erg bedankt voor jullie reacties!
Liefs, Melissa  :D
I <3 Mikki en Chiko

Charlotta

Joepie doet dat ook, als ze harde of schelle geluiden hoort.
Meestal gaat dan ook haar snavel een stukje open en schudt ze met haar staart.