25 april 2024, 00:50:24

ademhaling , sloom

Gestart door nick, 16 maart 2010, 20:38:39

« vorige - volgende »

nick

hallo , ik heb een popje van 1 jaar , heeft een maand geleden 2 eitjes gelegd , niks mee gedaan 1 was kapot en de ander niet op gebroed , nu gister legde ze weer een 1e eitje , ze was al 2 dagen heel traag en zo  , vandaag is het eitje kapot gegaan en was haar koppie nat en plakkerig , ik vermoed dus dat ze het eitje kapot heeft gemaakt ???? nu zit ze al een paar uur heel sloom bij mij op de bank , haalt zwaar adem , hele lichaam beweegt , en ze trilt en ze is sloom ? help wat te doen ???????  maak me zorgen ,pas een valkje verloren met dit dergelijke symptonen

bobbie

Vogelarts!!!!

Poept ze nog? geen legnood? Probeer de lucht ook wat vochtiger te maken, wat stoom in de buurt van de kooi (kijk uit, niet te dicht bij de valk).
Zet haar wat warmer en zeker omdat je recent ook al een valkje bent verloren met die symptomen:

vogelarts bellen!!

Nel

nick

bedankt voor je reactie , ik heb op de site wat informatie gezocht over een zieke valkparkiet , waaraan te herkennen :
zij heeft hier een paar symptonen van ,

Een zieke vogel:
• Gedraagt zich sloom en reageert nauwelijks op de omgeving
• Zondert zich af van soortgenoten
• Slaap en rust op twee poten in plaats van op één poot
• Verandering van houding: hangende vleugels en staart recht naar beneden
• Heeft diarree
• Is mager en heeft daardoor een scherp uitstekend borstbeen

bobbie

Citaat van: nick op 16 maart 2010, 20:49:21
bedankt voor je reactie , ik heb op de site wat informatie gezocht over een zieke valkparkiet , waaraan te herkennen :
zij heeft hier een paar symptonen van ,

Een zieke vogel:
• Gedraagt zich sloom en reageert nauwelijks op de omgeving
• Zondert zich af van soortgenoten
• Slaap en rust op twee poten in plaats van op één poot
• Verandering van houding: hangende vleugels en staart recht naar beneden
• Heeft diarree
• Is mager en heeft daardoor een scherp uitstekend borstbeen



Dus aktie! Vogels laten heel laat merken dat ze ziek zijn, als je het merkt zijn ze al heel ver heen.

Succes bij de vogelarts.

Nel

nick

16 maart 2010, 20:57:15 #4 Last Edit: 16 maart 2010, 21:02:09 by nick
bobbie ik woon in duitsland , aan de grens van nederland , kan ik ook een dierenarts raadplegen of moet ik echt een vogelarts hebben ?  ik heb een vogelarts in nijmegen gebeld maar die zijn dicht ! en een spoedgeval nummer is 0900 en die kan ik vanuit het buitenland niet bellen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! help !

bobbie

Beter een dierenarts dan geen arts. :-\ :-X

nick

bobbie , ik ben bij een dierenarts hier paar straten verder geweest , wist tot 1 uur geleden niet dat we die hadden , ze is heel ziek en heeft nu medicijnen gekregen , als het morgen niet beter gaat moet ik terug komen , groeten nick.

Kimm

hoi nick,

als het morgen niet goed is, zou ik naar nijmegen gaan.

heel veel sterkte en ik ga voor je duimen hoor.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

nick

16 maart 2010, 22:12:18 #8 Last Edit: 16 maart 2010, 22:14:12 by nick
hallo kim , ja ik wou ook naar nijmegen maar die was dus dicht en zo , de duitse dierenarts was erg vriendlijk maar had niet echt een heel goed gevoel dat hij alles van vogels wist , hij voelde wel of er een eitje dwars zat , en pakte wat medicijnen , vitamine , iets voor maag , en voor darm , maar op die zakjes staat voor duiven , kan dat ? ik moest 21,50 betalen , niet erg weinig? misschien heel stom wat ik zeg maar kan het zo zijn dat hij mij nu iets heeft gegeven wat niet helpot zodat ik morgen terug kom en een heel dure medicatie moet nemen ? ik denk nu nogal zwart wit  ??? en ik heb nog een valkje die dat volgens heb ook allemaal gewoon kan drinken ?

Kimm

hoi nick,

ik bedoel er mee, omdat de va in nijmegen ziek was, dat je er morgen wel heen kan. ;)

wat staat er op de medicatie die je hebt meegekregen? een naam?
en de prijs vind ik nog wel meevallen  ;)

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

nick

kimm , op de medicatie staat , flura-zolidon   op de ander , liviferm  antidiarrhoikum bei dunnem kot, en de laatste multivitamin mit aminosauren , waarom heb ik toch die toestanden allemaal? zorg zo goed voor ze , heb alles wat ze nodign hebben , krijgen mega veel aandacht ect ect ect

Kimm

volgens mij is die flura iets tegen bacterieen voor de darmpjes. de andere is een middel tegen diaree en die laatste een gewone aanvullende vitamine.

welke moet je door het water doen?

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Kimm

wat ik je nog wil aanraden, is om haar onder een warme lamp te zetten als je die hebt.

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

nick

ik moet ze alle 3 in het water vermengen

Kimm

dan zou ik je valkje nu apart gaan zetten in een andere kooi. ik hoop dat je die hebt?

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010