24 mei 2025, 21:27:15

Luna zit bol

Gestart door Larissa, 14 maart 2010, 15:15:38

« vorige - volgende »

Larissa

Hey Luitjes

Onze Luna zit sinds vanmorge bol in haar kooi gistere was er nog niks aan de hand  ???
Ik heb ze vorige week betrapt op paren maar het lijkt me sterk dat ze nu al een ei moet leggen toch ????

Ze eet wel maar lang niet haar normale hoeveelheid
Haar mannetje zit ook constants beschermend om haar heen

Zo wat ik kan zien is haar ontlasting wel normaal.....het lieffst kruipt ze in een hoekje van haar kooi om daar wat te gaan zitte doezelen kan het niet eens slapen noemen

Wat kan ik het beste doen.....de VA bellen of het even aan kijken tot morgen

Groetjes Larissa

Kimm

hoi larissa,

ik zou zeggen, volg je gevoel hierin.
jij kent haar het beste.
kan het niet zo zijn dat ze legnood heeft?
het mannetje zit erbij omdat zij dingen aanvoelen.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Larissa

hey Kim

als ik kijk naar onze Joepy en hoe die vaak er bij zit voor dat ze een ei moet leggen zeg ik van onze luna zit vlak voor het leggen van een ei...maar ik dacht dat dat minimaal 14dage na het paren was ? of zulle ze het eerder al gedaan hebbe zonder dat ik ze betrapt heb  :D

Ik kijk het nog ff een paar uurtjes aan mocht ik het nie vertrouwen dan ga ik VA bellen heb namelijk geen ervaring met vrouwtje in legnood als het daar op uit draait

thnx

Anke

Hoi,
Het eerste eitje kan komen tussen de 7 en 14 dagen na het paren.
Dus het zou kunnen dat er toch een eitje dwars zit.
Zie je ook een bolling onder aan de staart?
Vaak hebben ze ook een knik in de staart.
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Larissa

Hey Anke

Ze heeft inderdaad een klein knikje in haar staart
Kan niet goed zien of er ook een bolling onder aan de staart zit dit omdat ze nog al bol zit zeg maar

We hoppen op het beste en dat ze dus vanaaf een ei gaat leggen anders is morgen verplicht bezoekje aan VA

groetjes Larissa

Sanna

Hoe tam is Luna? Als je haar kunt pakken kun je onder haar staart voelen of je daar een ei voelt zitten. Als ze gauw een ei moet leggen voel je hem echt wel. Eventueel ter vergelijking der man ook betasten ;D.

Groetjes, Sanna

Valk1969

Kijk uit met voelen of er een ei zit..... Als je onder de staart kan kijken zie je vanzelf een dikke bult zitten. Ga NIET met olie en wattenstaafje rotzooien of warm/koud wisselbaden want dit werkt allemaal niet.

Enige wat je een beetje kan doen is de vogel wat warmer zetten (mag gerust op 32 graden gezet worden met een warmte lamp) en een beetje lijnzaad olie of andere natuurlijke olie over het eten doen ( NIET meer als 2 kleine druppels op 400 gram voer en zeer goed mengen!).
Beste olie is levertraan maar zo op de avond moeilijk aan te komen.
Succes en warmte is echt het beste als een valkparkiet moeite heeft om een ei te leggen  ;)

Gr,

Patrick

Larissa

hey allemaal

Heel erg bedankt voor jullie tips maar er is niks meer met onze luna aan de hand......wha vogels zal ze nooit begrijpen  ???

Ze zit niet meer bol en de knikje in de staart is ook weg
ze eet goed en slaapt ook weer normaal op der stok
Der ligt geen ei in de kooi of broedhokje dus ik weet ff niet wat er aan de hand was met haar gisteren. Ik hou haar de aankomende dagen natuurlijk extra goed in de gaten

@sanna

Luna is wel wat hand tam maar laat zich absoluut niet vast pakken dus ik zou haar niet kunnen betasten om het zo maar te zeggen

@patrick

Aan gezien ik geen ervaring heb met een vogel met legnood wat gelukkig niet het geval blijkt te zijn met haar was ik niet van plan te gaan rotzooien met het een of ander had in het uiterste geval gewoon VA gebeld/bezocht voor tips en trucks om het zo maar te zeggen

Groetjes Larissa